Gå til innhold

Hva er det menn kaller drama?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer fra en lationfamilie og forstår ikke helt hva det er norske menn kaller drama? Noen som har forstått hva det betyr, og hvilken oppførsel de kaller drama?

Anonymkode: 4f7e4...d71

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Drama = Jeg vet jeg har fucked up, men gidder ikke å innrømme det, så da kaller jeg deg heller for «crazy» og sier at du overdriver. 

Anonymkode: e37df...ad7

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Kjefting og surmuling. Sjalusi. Gråting.

Anonymkode: 97c25...95b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det hette Jerry Springer Tv show i gamle dager

Anonymkode: 25a2c...960

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjefting og surmuling. Sjalusi. Gråting.

TS her: Vanlige følelser altså? Vil de ikke vite hvordan kjæresten har det? Bortsett fra gråting driver alle menn jeg møter med alt dette.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

At du utrykker følelser og sier fra om du er misfornøyd. 

Drømmedamen til norske menn er en emosjonelt avstumpet dørmatte. Derfor de klager sånn over sexlivet.

Anonymkode: d93ae...842

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Drama er nå en ting, personlig synes jeg det er mye verre når det blir mye styr.

Anonymkode: 26e65...ad1

AnonymBruker
Skrevet

TS her: Vanlige følelser altså? Vil de ikke vite hvordan kjæresten har det? Bortsett fra gråting driver alle menn jeg møter med alt dette.

Nei, når man lager mye bråk om bbagateller, er vel mer riktig.

Anonymkode: 2f431...95b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vel, ordet drama føler jeg ofte blir brukt av menn på uønsket oppførsel av en dame, herse teknikk om du vil 😄 

Anonymkode: d57e9...c4a

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Menn som skriver sånt er menn som ikke tåler at noen viser følelser. De er oppdratt til at gutter/men ikke skal gjøre det. Derfor vet de ikke hvordan de skal håndtere det. De blir skremt av det.

Anonymkode: 96708...e52

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Menn som skriver sånt er menn som ikke tåler at noen viser følelser. De er oppdratt til at gutter/men ikke skal gjøre det. Derfor vet de ikke hvordan de skal håndtere det. De blir skremt av det.

Anonymkode: 96708...e52

Heh, nei. For min del er det som det blir sagt over, at jeg ikke skjønner hvordan folk greier å bli så agitert over bagateller.

Anonymkode: 26e65...ad1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts spør hva menn mener er drama. 100 bitre kvinncels begynner å mase om at "det betyr at menn er slemme"...

Hva med å høre på hva menn svarer i stedet for å sutre? Kanskje dere får mer draget...

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg kommer fra en lationfamilie og forstår ikke helt hva det er norske menn kaller drama? Noen som har forstått hva det betyr, og hvilken oppførsel de kaller drama?

Hola, señorita

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts spør hva menn mener er drama. 100 bitre kvinncels begynner å mase om at "det betyr at menn er slemme"...

Hva med å høre på hva menn svarer i stedet for å sutre? Kanskje dere får mer draget...

TS her. Vil gjerne høre menn. Jeg har draget. Det er liksom en kategori menn som maser om drama. Og en annen kategori som aldri sier noe sånt men heller trøster, er vennlig og snill uten nødvendigvis å gjøre alt jeg vil. Vi snakker bare rolig sammen etter at følelsene er møtt. De siste får oftere viljen sin, og mer goodwill. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Lett fornærma, lager mye bråk av bagateller, beskylde meg for å ikke bry meg nok osv.

Anonymkode: b79a1...c89

• Liker 6
Gjest irkan90
Skrevet

Var sammen med en fra latinamerika i litt over syv år.

Drama er sjalusi (hvor var du, hvem snakket du med, hvorfor ser du på henne), bekreftelsesbehov (er jeg fin i denne kjolen, si jeg er deilig da, liker du ikke puppene mine?), og store forventinger og romantiseringer (jeg er verdens herligste mann og vi er SKAPT for hverandre) som oftest ender i dype daler (gråt, utskjeller meg, eller kaller meg udugelig).

Min erfaring etter å ba bodd flere år i latinamerika er at det ligger litt til kulturen der å være lidenskapelig og overtydelig i kjærlighetsspråket sitt, og det sitter heller ikke naturlig å sette munnkurv på seg selv og det man sier til de man er glad i. På godt og vondt. Her i Norge er vi litt som europeere flest: reserverte, selvstendige, og verdsetter nøkternhet og balanse i forhold mellom mann og kvinne.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

All spekulasjon.

Enhver fantasering om utfordringer, regnes som drama.

• Liker 2
Skrevet

Det handler vel i stor grad om å skape, blåse opp eller dyrke problemer og konflikt og gjerne legge mye følelser i dette. Det er selvfølgelig ikke noe som begrenser seg til kjærlighetsrelasjoner, men kan gjelde andre arenaer i livet. De fleste kjenner sikkert noen som stadig er i konflikt, som har en rekke personer de har en torn i siden til og som er misførnøyde når de fleste andre er greit fornøyde og gir tydelig uttrykk for dette. I en del tilfeller er dette mennesker som skaper drama rundt seg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Som oftest er drama er en hersketeknikk noen mannfolk bruker om kvinner generelt. Ala: Kvinner driver med drama og er dramatiske - de er drama queens. Noen menn mener kvinner generelt overanalyserer og blåser opp bagateller mens de selv mener at menn generelt er rasjonelle og logiske dag ut og dag inn.

Anonymkode: c04d2...afc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at en del menn sier det generelt, orker ikke drama, som unnskyldning for hvorfor de for eks ikke forteller om ting de har gjort som de vet dama ikke vil like. Problemet er at ved å holde ting skjult/juge og det blir oppdaget, DA blir det drama. 

Anonymkode: 0a0af...5cf

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...