Gå til innhold

Korona ... igjen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vaksine eller ikke? Jeg ble oppringt i dag og skal ta vaksine neste uke. Sa ja, men vegrer meg. «Ring om du er syk på dagen slik at vi kan ringe noen andre» fikk jeg beskjed om, så litt feigt ja. Kan jo trekke meg på dagen.

Vaksinen er Pfizer.

Har noen fått telefon og takket nei? Eller ja for den saks skyld.

Er 35-40 år, har underliggende sykdom, men den er ‘sovende’ og ikke aktiv. Har fått immundempende medisin, regner med dette er grunnen til at jeg er kalt inn.

Jeg lurer på om noen av testpersonene i eksperimentene hadde sykdommer (sukkersyke, kroniske lidelser, revmatisk tilstand, MS, ALS, leddgikt, etc)? Hvordan vet man at folk med sykdommer ikke får en «cocktaileffekt» med vaksinen og eventuelle medisiner en går på? For om bare friske mennesker var testkaniner hvordan vet man at vi andre tåler det?

Anonymkode: ba797...c4c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må snakke med fastlegen din om dette! Og du, forumet har en egen kategori for slike tråder som dette!

Anonymkode: 889fe...582

• Liker 3
Gjest Smeltemann
Skrevet

Jeg takket ja,fikk Astra z

AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (5 minutter siden):

Jeg takket ja,fikk Astra z

Takk for svar 🙂

Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for svar 🙂

Er vel opphold med den nå. 

Skulle få tilbud om en annen type ,mangler vaksine nr 2.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du må snakke med fastlegen din om dette! Og du, forumet har en egen kategori for slike tråder som dette!

Takk for svaret ditt, om enn krast, er ikke alle som er bereist på forum.

AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (5 minutter siden):

Er vel opphold med den nå. 

Skulle få tilbud om en annen type ,mangler vaksine nr 2.

Ja, den er enda på hold i Norge. En annen vaksine er jo litt spesielt, hvordan vil det fungere? Skal du da ta to av en annen og ha tre vaksiner? Dette er jo ikke forsket på. Lykke til 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Takket ja, fikk AZ, kommer til å ta dose to om de slipper opp igjen også. 

Anonymkode: ddc9b...1b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og så må jeg bare føye til, bruker du andre medisiner? Har du lest bivirkningene der? De fleste medisiner har mye flere og hyppigere alvorlige bivirkninger enn coronavaksinene. 

Anonymkode: ddc9b...1b4

• Liker 1
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, den er enda på hold i Norge. En annen vaksine er jo litt spesielt, hvordan vil det fungere? Skal du da ta to av en annen og ha tre vaksiner? Dette er jo ikke forsket på. Lykke til 🙂

Skal ha 2 vaksiner så det blir 3 tilsammen.  Nei er ikke forsket så jeg vet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på samme alder som deg og har en del underliggende tilstander, er ikke blir kalt inn ennå men er usikker på om jeg tør å ta noe vaksine nå og jeg tropper iallfall ikke opp uten å vite hva jeg får. Men Pfizer og Moderna sine er jo de eneste som er aktuelle for meg nå og de ser jeg mange på facebook gruppene for mine "sykdommer" har fått og det ser ut som om det foreløpig går bra.. 

Anonymkode: 9598b...40d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for svaret ditt, om enn krast, er ikke alle som er bereist på forum.

Men da er det kanskje på tide å lære forumet å kjenne da!? Og mitt første innlegg var ikke krast, dette derimot!

AnonymBruker
Skrevet

Vaksine eller ikke? Jeg ble oppringt i dag og skal ta vaksine neste uke. Sa ja, men vegrer meg. «Ring om du er syk på dagen slik at vi kan ringe noen andre» fikk jeg beskjed om, så litt feigt ja. Kan jo trekke meg på dagen.

Vaksinen er Pfizer.

Er 35-40 år, har underliggende sykdom, men den er ‘sovende’ og ikke aktiv. Har fått immundempende medisin, regner med dette er grunnen til at jeg er kalt inn.

Jeg lurer på om noen av testpersonene i eksperimentene hadde sykdommer (sukkersyke, kroniske lidelser, revmatisk tilstand, MS, ALS, leddgikt, etc)? Hvordan vet man at folk med sykdommer ikke får en «cocktaileffekt» med vaksinen og eventuelle medisiner en går på? For om bare friske mennesker var testkaniner hvordan vet man at vi andre tåler det?

Du er en av eksperimentet. Vi andre får vite hvordan det går om en stund..  

Anonymkode: 0873d...f8d

Skrevet

Kan du ringe fastlegen og diskutere med henne/ham at du engster deg og er usikker på vaksine? Vil tro at fastlegene har vært borte i problemstillingen før, og har kunnskap om din sykehistorie. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vaksinen er Pfizer.

Ååh jeg skjønner du er skeptisk til vaksinen, men Pfizer er faktisk den tryggeste og beste vaksinen du kunne fått! Det kan jeg skrive under på. Min mor, mormor, farmor og farfar har allerede fått Pfizer sin vaksine. Moren min merket ingenting, det gjorde heller ikke farmor og farfar. Men mormoren min ble litt øm i armen noen dager etter. That’s it. Så denne vaksinen er det veldig lite bivirkninger med. Moren min har diabetes, dårlig nyrefunksjon, fibromyalgi og MS så var  derfor hun fikk tilbud og de andre er jo gamle, over 80 år. Moren min som har så mange sykdommer og som det er veldig mye i veien med ble ikke dårlig av Pfizer sin vaksine iallfall. 
Jeg syns virkelig du skal ta den om du er i risikogruppe. Jeg tror du har mer og tape på å IKKE ta den enn å ta den.

Det går nok helt sikkert/garantert bra! ❤️

Anonymkode: f3f40...b92

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått mail og venter innkalling etter påske. Jeg har en dårlig magefølelse og velger å lytte til den. Jeg håper at det blir respektert på jobb om det skulle komme frem. Men all ære til dem som lar seg vaksinere. Synes de er modige

Anonymkode: 0b15d...094

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Men da er det kanskje på tide å lære forumet å kjenne da!? Og mitt første innlegg var ikke krast, dette derimot!

Hvis det ikke er krast ment så slutt å skrik så mye da. Aka «!»🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 3ffa8...128

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...