Gå til innhold

Hvilken internetthastighet burde jeg velge?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er en familie på 3 som fra før har bredbånd 20/2 fra Telenor. Holder egentlig ikke for oss da vi har en smart-tv i huset, samt en pc og telefon hver (blir fort tregt i blant). To i husstanden er studenter, og i tillegg blir det mye streaming fra Netflix osv. Har fått et pakketilbud av Altibox her vi bor på fiberbredbånd, og lurer på om jeg skal gå for 100/100mbs eller 500/500mbs? Evt. noe annet? Vi bor i rekkehus så trenger at det funker i hvert rom... 

Anonymkode: 110bc...c1f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gått for 100/100 først og eventuelt satt opp hastigheten senere hvis det er behov, venter selv på fiber og har for tiden 25/2. Opplastingshastigheten er elendig og det merkes godt hvis to stykker holder på med videochat samtidig.

Anonymkode: d109e...cdc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi er en familie på 3 som fra før har bredbånd 20/2 fra Telenor. Holder egentlig ikke for oss da vi har en smart-tv i huset, samt en pc og telefon hver (blir fort tregt i blant). To i husstanden er studenter, og i tillegg blir det mye streaming fra Netflix osv. Har fått et pakketilbud av Altibox her vi bor på fiberbredbånd, og lurer på om jeg skal gå for 100/100mbs eller 500/500mbs? Evt. noe annet? Vi bor i rekkehus så trenger at det funker i hvert rom... 

Anonymkode: 110bc...c1f

Det spørs så veldig på bruken til de yngre. Mye streaming i høy kvalitet, samt kanskje litt nedlasting og mer til, så vil dere raskt bruke opp 100 mbit-en. Er du sikker på at valgene står mellom 100 og 500? Selv har jeg 100 mbit alene, noe som holder greit.

Jeg trodde jeg måtte velge mellom 100 og 500, men så hørte jeg med fiberselskapet, og det viste seg at 200 mbit også var et alternativ. Jeg hadde gått for det om det var mulig. 

Når det er sagt, 100 vil selvsagt "holde", og det er jo en enorm oppgradering for dere. Streamingtjenester tilpasser seg båndbredden som er tilgjengelig, så det vil gå helt fint. Men vil anbefale noe høyere likevel.

Anonymkode: 912fc...ed6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det spørs så veldig på bruken til de yngre. Mye streaming i høy kvalitet, samt kanskje litt nedlasting og mer til, så vil dere raskt bruke opp 100 mbit-en. Er du sikker på at valgene står mellom 100 og 500? Selv har jeg 100 mbit alene, noe som holder greit.

Jeg trodde jeg måtte velge mellom 100 og 500, men så hørte jeg med fiberselskapet, og det viste seg at 200 mbit også var et alternativ. Jeg hadde gått for det om det var mulig. 

Når det er sagt, 100 vil selvsagt "holde", og det er jo en enorm oppgradering for dere. Streamingtjenester tilpasser seg båndbredden som er tilgjengelig, så det vil gå helt fint. Men vil anbefale noe høyere likevel.

100 mbit holder til 20 Netflix-streams i HD samtidig...

Anonymkode: 0c791...b25

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg ville gått for 100/100 først og eventuelt satt opp hastigheten senere hvis det er behov, venter selv på fiber og har for tiden 25/2. Opplastingshastigheten er elendig og det merkes godt hvis to stykker holder på med videochat samtidig.

Anonymkode: d109e...cdc

Takk for svar, tror jeg gjør det! Alternativet er tross alt langt bedre enn hva vi har nå..

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Litt større bruk det siste året da det har vært mye digital skole. Selv bruker jeg ikke nettet til stort annet enn e-bøker. 

Pakketilbudet gjelder tv+fiber og da 100/100mbs. Kan velge kun fiber til samme pris for 300/300mbs derimot.

Skrevet

Vi har 50/50, har aldri møtt taket på den.

Famile på 4 med under som streamer hele dagen. Jeg tror fort flaskehalsen vil havne andre steder enn linjen på 100/100

Om du "bommer" og bestiller for lavt, vil det koste deg mer å oppradere enn om du velger raskeste med en gang?

AnonymBruker
Skrevet

Foreldrene mine har 100, og jeg har 500. Kan ikke si jeg merker noe forskjell sånn til vanlig bruk i alle fall. Men nå har jo ikke jeg brukt deres internett annet enn for å vise mamma en video på YouTube, en serie på Netflix, eller sånne ting. :)

Anonymkode: 46854...829

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...