Plengionika Skrevet 29. mars 2021 #1 Skrevet 29. mars 2021 Nå skjønner jeg jo hvorfor smitten sprer seg så fort blant barn. Noen årsaker er er selvfølgelig selvsagte. Men det ene barnet vårt er satt i karantene og vi i ventekarantene. Dette gjelder alle elevene, foreldre og søsken på trinnet ettersom en av de er smittet av covid-19. Allikevel har barnet vårt i dag fått telefon fra tre(!!) venner som lurer på om barnet vil komme å leke hos de. Jeg blir helt matt. Flere av de som har ringt har også søsken på andre trinn eller i barnehager. De skal testes for covid i dag og i morgen, men er uansett i karantene til over påsken (med mindre de tester seg ut av karantene med test to, fredag) ettersom smitten ble påvist på fredag. Det er jo ikke rart dette viruset sprer seg når det er så mange som gir blaffen. 6
Milky Skrevet 29. mars 2021 #2 Skrevet 29. mars 2021 Selvfølgelig gir barn blaffen. Er foreldrene som må passe på de
Plengionika Skrevet 29. mars 2021 Forfatter #3 Skrevet 29. mars 2021 Milky skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig gir barn blaffen. Er foreldrene som må passe på de Ja selvfølgelig er det foreldrenes ansvar. Hvor er de? 1
Milky Skrevet 29. mars 2021 #4 Skrevet 29. mars 2021 Plengionika skrev (Akkurat nå): Ja selvfølgelig er det foreldrenes ansvar. Hvor er de? De er dritt lei av å ha barna i huset og vil sende dem ut for å leke, eller underholde de med besøk av en venn😂 de tenker vel at barna blir ikke syke uansett så fuck it
Blekkulfina Skrevet 29. mars 2021 #5 Skrevet 29. mars 2021 Ja, det er nesten så man ikke forstår at det er mulig. Her var heldigvis lærern veldig flink til å informere elevene direkte også, at de var potensielt veldig smittefarlige og måtte holde seg langt unna andre folk i karantenetiden, også hverandre. Veldig greit at lærern var litt på dem om dette, sånn i tilfelle foreldrene er av den slappe sorten og tar litt lett på det/ ikke gidder å lese info-brevet om karantene, men også ved eventuelle språkproblemer hos foreldrene. 2
Plengionika Skrevet 29. mars 2021 Forfatter #6 Skrevet 29. mars 2021 Blekkulfina skrev (5 minutter siden): Ja, det er nesten så man ikke forstår at det er mulig. Her var heldigvis lærern veldig flink til å informere elevene direkte også, at de var potensielt veldig smittefarlige og måtte holde seg langt unna andre folk i karantenetiden, også hverandre. Veldig greit at lærern var litt på dem om dette, sånn i tilfelle foreldrene er av den slappe sorten og tar litt lett på det/ ikke gidder å lese info-brevet om karantene, men også ved eventuelle språkproblemer hos foreldrene. Absolutt. Jeg syns barna har vært overraskende flinke til å forstå alvoret. Men det er ikke rart de blir forvirret om foreldrene gir blanke. Jeg skjønner at det kan være krevende å ha barna hjemme hele tiden, men det de risikerer ved å blåse i reglene nå gjør jo at de potensielt må ha de hjemme enda lenger. 2
Blekkulfina Skrevet 29. mars 2021 #7 Skrevet 29. mars 2021 Plengionika skrev (Akkurat nå): Absolutt. Jeg syns barna har vært overraskende flinke til å forstå alvoret. Men det er ikke rart de blir forvirret om foreldrene gir blanke. Jeg skjønner at det kan være krevende å ha barna hjemme hele tiden, men det de risikerer ved å blåse i reglene nå gjør jo at de potensielt må ha de hjemme enda lenger. Og det er jo til syvende og sist foreldrenes ansvar å følge opp, verken lærer eller andre. Systemet her i Norge er veldig tillitsbasert, så da blir det jo dessverre endel uheldige episoder med folk som ikke bryr seg og som bryter karantene osv. 2
Anbefalte innlegg