Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal selge boligen vår, og får besøk av megler i morgen.  

Og så begynte jeg å tenke. Megleren er på vår side, er han ikke? Jeg kan som selger si at jeg jo selvfølgelig ønsker mest mulig, men jeg er fornøyd med alt over 3.2, og overlykkelig med alt over 3.5 feks? Eller er det dumt som selger?

Som kjøper skal man jo aldri røpe hvor langt man kan by. Men begynte å lure på hvordan det er som selger. 

Anonymkode: d098f...4b4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, megleren er på sin egen side 😀

Anonymkode: 6f601...bb2

• Liker 4
Skrevet

Megleren vil stort sett ha mest mulig for boligen. Med mindre den er tungsolgt og h*n er drittlei.. Da kan han anbefale deg å godta budet som er kommet :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, megleren er på sin egen side 😀

Anonymkode: 6f601...bb2

Dette. I teorien skal megler være nøytral part. I praksis vil megler ha høyest mulig salgssum i tilfellene hvor megler får betalt som % av salgssummen. 

TS, du må være klar og tydelig overfor megler hva er minste salgssum du aksepterer slik at megler kan informere budgivere som byr under dette at det er for lavt. 

Anonymkode: 720c4...134

Skrevet

Megler skal sette en pris, basert på hva hen tror dere får for det. Hen kan ikke sette den for lavt, men kan ønske at dere setter den lavere enn dere selv ønsker, fordi da er det lettere å få solgt den. Vi diskuterte litt med vår ang. 50-tusen (lite, jeg vet, men vi trengte alle pengene), og fikk viljen vår. Da det kom et bud 50 under så dyttet hen og litt på at vi skulle akseptere det. Men vi hadde is i magen og fikk det for prisen vi selv ønsket og bittelitt over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...