aline Skrevet 3. september 2005 #21 Skrevet 3. september 2005 første hunden vår fikk vi avlivet hos veterinæren, men det var ikke noe problem å få ham med hjem for å begrave ham i hagen, så om det ikke er lov så vet tydeligvis ikke veterinæren det. andremann lot vi være igjen hos veterinæren etter at han ble avlivet. (begge måtte avlives grunnet sykdom)
Arkana Skrevet 3. september 2005 #22 Skrevet 3. september 2005 første hunden vår fikk vi avlivet hos veterinæren, men det var ikke noe problem å få ham med hjem for å begrave ham i hagen, så om det ikke er lov så vet tydeligvis ikke veterinæren det. Samme her, ingen av dyrlegene har sagt noe om at vi skulle begrave kattene i hagen. Nå er jeg temmelig sikker på at de er begravet minst 1 meter ned uansett. Dette er uansett ganske mange år siden, muligens har loven endret seg siden da.
Missbumblebee Skrevet 4. september 2005 #23 Skrevet 4. september 2005 Jeg har begravet den første hesten min. (jeg var 14 år, og det var ikke snakk om at noen skulle spise min beste venn.) Det måtte gravemaskin og greier til, og det skulle være et godt stykke fra vannledinger, men fikk beskjed om at det ellers var greit. (og, ja, dette var ute på landet.) Ellers har jeg begravet flere katter, kaniner, marsvin og to hunder. Den siste hunden døde midtvinters og ble sendt til kremering. Litt rart å få henne hjem i en pappeske, men ikke få noe tilbake ville vært uaktuelt. Å kaste noen av dem i søpla hadde jeg ikke klart å få meg til å gjøre.
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2005 #24 Skrevet 4. september 2005 Min katt fikk en dødfødt unge/senabort. Den gikk i søpla.
reddelinnea Skrevet 4. september 2005 Forfatter #25 Skrevet 4. september 2005 Det er så vondt når dyra dør. :grine:
reddelinnea Skrevet 4. september 2005 Forfatter #26 Skrevet 4. september 2005 Egentlig så blir jeg så forvirra av denne smiliesen her: :grine2: Den smiler jo når den gråter? Bedre med denne her Fordi den har munnen nedover... :grine2:
Gjest Catwoman Skrevet 4. september 2005 #27 Skrevet 4. september 2005 Egentlig så blir jeg så forvirra av denne smiliesen her: Den smiler jo når den gråter? Den ler så den griner. Altså den er ikke lei seg i det hele tatt.
Gjest Gjesta Skrevet 4. september 2005 #28 Skrevet 4. september 2005 Uff...det er så trist når dyr dør...fikk nesten tårer i øynene når jeg tenker på spørsmålet her, hvor skal vi begrave kattepus når han dør... Og så tenker jeg at jeg vil at vi skal begrave han ved hytta vår, for der koser han seg sånn på sommern. Men det må jo være sommer for at det skal kunne gå...Dør han på vinteren vet jeg ikke... Uff...nå ble jeg trist...
LilleMy Skrevet 4. september 2005 #29 Skrevet 4. september 2005 Har kremert alle tre, og begravet asken på hytta og i hagen her hjemme.
Gjest gjest1 Skrevet 4. september 2005 #30 Skrevet 4. september 2005 Fryseboksen så venter på at det blir varmere i jorda. ← Husker undulaten min døde om vinteren og overvintret i fryseren. Nokså makabert, men hva ellers kan man gjøre.. Var ikke SÅ morsomt å hente is når man visste at undulaten også var i fryseren, traumatisk for en ung sjel
reddelinnea Skrevet 14. september 2005 Forfatter #31 Skrevet 14. september 2005 Husker undulaten min døde om vinteren og overvintret i fryseren. Nokså makabert, men hva ellers kan man gjøre.. Var ikke SÅ morsomt å hente is når man visste at undulaten også var i fryseren, traumatisk for en ung sjel ← Ja, jeg hadde ikke turt å hente isen i fryseren hvis undulaten min hadde ligget der kald og frossen stakkar.. Det gjør så vondt når man mister et dyr...
Gjest Kålungen Skrevet 28. september 2005 #32 Skrevet 28. september 2005 Vi har eget hus med hage, og der ligger den ene undulaten vår begravet. Han døde på vinteren, og vi la han i en eske i fryseren, til det gikk an å grave i hagen. Vi har en liten klynge med trær i utkanten av hagen, og der ligger han, under en stor sten. Resten av fuglene og hunden vær kommer også til å begraves der når tiden kommer. Fiskene derimot, de går i do, eller søpla hvis det er litt størrelse på de.
Dødspingvinen Skrevet 28. september 2005 #33 Skrevet 28. september 2005 Alle marvina mine fikk etterhvert graver i mammas rosebusk. Med steiner og full pakke. En koselig liten plass. Men nå er det ulovelig å gravlegge i dyr i egen hage, så den ene av hundene jeg har hatt som ble avlivet, ble tatt hånd om av dyrlegen. Nå som jeg er litt eldre, og har fått tid til å vurdere for eller mot, kommer jeg nok til å kremere dersom/når katten min, og eventuelt hunden jeg vil ha senere dør. Så skal jeg spre asken på ett fint sted.
Gjest Pusemamma Skrevet 29. september 2005 #34 Skrevet 29. september 2005 Det er ikke lov og kaste døde dyr i søpla. Tidligere da jeg hadde rotter ble de avlivet hos dyrlegen pga sykdom, hamsteren døde hjemme og den leverte jeg til dyrlegen. Når pusen min en gang faller fra skal jeg få henne kremert og strø asken på en spesiell plass beregnet på dette. Det er eget dyrekrematorie rett utforbi Stavanger.
Gjest Milah Skrevet 29. september 2005 #35 Skrevet 29. september 2005 Hittil har alle dyre jeg har hatt blitt begravet i hagen, hos mamma og pappa. Nå har jeg en hund og et marsvin, og skulle en av de dø vet jeg faktisk ikke hva jeg gjør.. Marsvinet hadde jeg nok gravd ned i hagen til mamma og pappa. (Vi leier leilighet, og kommer ikke til å bo der så lenge) Dør hunden, ville jeg nok kremert den og gravd ned urna. Uff, blir trist av å tenke på dette jeg. Merkelig hvor knytta en blir til dyrene sine!
minienthe Skrevet 1. oktober 2005 #36 Skrevet 1. oktober 2005 pusen min døde av akutt nyresvikt og ble kremert og deretter begravet hjemme i hagen. det kostet ca 1500 kroner for separat kremering inkludert urne og tok ca 2 uker fra levering til dagen jeg fikk igjen urnen. han døde på natten og ble levert hos dyrlegen så fort de åpnet på morgenen uten problem eller spørsmål. begravelse av hele legemer var ikke aktuellt her da vi har endel grevling som rusler rundt på natterstid og graver opp hvis de lukter noe og en meters leirjord hindrer de ikke. opplevelsen var helt jævlig men i mitt tilfelle så var det absolutt verdt det og penger var for meg ikke et "issue" når det gjalt å gi en venn et verdig og uforstyrret hvilested
Gjest Violetta Skrevet 1. oktober 2005 #37 Skrevet 1. oktober 2005 Det er eget dyrekrematorie rett utforbi Stavanger. ← Hvor da? Og kan man bare bringe dyr som har dødd dit?
Hildegard Skrevet 4. oktober 2005 #38 Skrevet 4. oktober 2005 Nå har vi ikke hage her vi bor nå, men hjemme der jeg bodde før gravla vi dyrene i hagen. Dyrene jeg har nå vil jeg nok kremere og ha i urne.
minisola Skrevet 4. oktober 2005 #39 Skrevet 4. oktober 2005 Når vi måtte avlive hunden vår så fikk vi han kremert.. Så han har jeg på urne enda.. har ikke gravd han ned enda.. for jeg vil vente til jeg har egen hage osv.. sånn at han kan ligge der..
Gjest Pusemamma Skrevet 5. oktober 2005 #40 Skrevet 5. oktober 2005 Jeg husker ikke hva dyrekrematoriet i Stavanger heter for det er så mangen år siden. Men ring en dyrlege og spør de skal vite det. Er ut mot jæren hvis jeg ikke tar feil
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå