Betty Boops Skrevet 16. april 2021 #41 Skrevet 16. april 2021 Det er ikke diagnosen som er problemet. Det er all uvitenheten og mangel på aksept og respekt blandt folk flest.
Betty Boops Skrevet 16. april 2021 #42 Skrevet 16. april 2021 On 3/30/2021 at 9:48 AM, AnonymBruker said: Det har jeg faktisk tenkt over selv også. Syns det er veldig snodig at noen som klarer å ta master og bli lærer, har kjæreste, barn og venner liksom skal ha Asperger. Da kan du jo ikke ha særlige problemer. Er nok mye feildiagnostisering. Anonymkode: 433fd...8c5 Du er fullstendig på villspor! Før du uttaler deg ytterligere om autisme, anbefaler jeg deg å sette deg litt inn i hva autisme faktisk er for noe. Du stiller deg selv i et dårlig lys når du avslører slik uvitenhet. 2
Betty Boops Skrevet 16. april 2021 #43 Skrevet 16. april 2021 Til alle som betviler autister, eller føler en trang til å komme med uttalelser som bidrar til å spre uvitenhet og derigjennom gjøre livet til autister ytterligere vanskelig, vil jeg anmode om å se gjennom følgende video før dere kaster dere over tastaturet: 2
Laraa Skrevet 17. april 2021 #44 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (På 30.3.2021 den 1.26): Hvordan vet man om man har aspergers om man er kvinne? Er man uempatisk, har sære hobbyer og sliter sosialt? Anonymkode: 053cd...cbd Oj her var det mange generaliseringer på en gang 😩😤
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #45 Skrevet 17. april 2021 Jeg har fast jobb, utdanning samboer og endelig også lappen. På jobb går det sosiale helt fint. Hadde det ikke gjort det, ville jeg nok fått tilbakemelding på de 5 årene jeg har vært der. Det eneste folk merker på hvert arbeidsted er at jeg er en ganske bekymret person. Men det er ingen som ser meg når jeg har så sterkt angst at jeg ikke vet hvordan jeg skal holde ut, er bekymret over alt når jeg er kjemperedd for misforståelser eller å ikke strekke til. Man kan ikke alltid se på utsiden at noen har Asperger. Hos noen merker det med en gang , men ikke hos de fleste Anonymkode: 5fb49...ae9 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #46 Skrevet 17. april 2021 Betty Boops skrev (20 timer siden): Det er ikke diagnosen som er problemet. Det er all uvitenheten og mangel på aksept og respekt blandt folk flest. men folk flest hater å høre "folk flest". Det er ingen som vil være folk flest. Fordi folk flest ta tar det som at du opphøyer deg selv dersom du sier "folk flest". Anonymkode: 49c2a...24f
Gjest laPistola Skrevet 17. april 2021 #47 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (På 30.3.2021 den 1.54): Hvor gikk du for å få diagnosen? Går til dps nå, men de sier at aspergere er uempatiske... Jeg er empatisk. Så er forvirra. Kjenner meg veldig igjen i problematikken i forhold til stress, angst, inntrykk, å få sammenbrudd når det blir for mye. Anonymkode: 053cd...cbd Du kan være høysensitiv som er en mildere form ? Du kan ta tester på nett . Ikke for diagnose , men for og få et inntrykk selv . Dps har ikke alltid rett.
Betty Boops Skrevet 17. april 2021 #48 Skrevet 17. april 2021 "Folk flest" betyr flertallet, eller de fleste, om du vil. Ikke noe annet enn det. I alle fall er det meningen min med uttrykket.
Gjest laPistola Skrevet 17. april 2021 #49 Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (På 30.3.2021 den 9.48): Det har jeg faktisk tenkt over selv også. Syns det er veldig snodig at noen som klarer å ta master og bli lærer, har kjæreste, barn og venner liksom skal ha Asperger. Da kan du jo ikke ha særlige problemer. Er nok mye feildiagnostisering. Anonymkode: 433fd...8c5 Hvorfor i all verden skulle ikke folk med Asperger kunne ta utdannelse , ha kjæreste , barn og venner? De er jo typisk veldig smarte på enkelte områder , så høy utdannelse er vel typisk . Og finne seg venner og kjæreste går vel på og omgås folk som er åpne, og ikke skal plassere mennesker i en boks, som tar hensyn til behov, og respekterer mennesker . Det betyr ikke at livet er problemfritt . En vil i hovedsak møte mennesker som ikke forstår, selvom en har funnet en kjæreste og et par venner. I tillegg er ofte angst, overfølsomhet , et hode som jobber trippelt skift , sensitivitet, traumer fra barndom .. osv osv osv.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #50 Skrevet 17. april 2021 Betty Boops skrev (22 minutter siden): "Folk flest" betyr flertallet, eller de fleste, om du vil. Ikke noe annet enn det. I alle fall er det meningen min med uttrykket. ja det betyr det for meg og, men alle har vel noe ved seg så de ikke tror de er folk flest? Jeg ville være folk flest da jeg var ung fordi jeg følte meg annerledes. Og det var liksom å være normal som var greia da, frem til 2000 tallet et sted. Da det stod så mye om alle som ble mobbet eller var annerledes som gjorde lynkarriere, og alle som ikke gikk mainstream veien. Deretter fikk vi resultatet vi har nå. "alle" skal være noe spesielt, "ingen" vil lenger være normal/gjennomsnittlig. Anonymkode: 49c2a...24f 1
Betty Boops Skrevet 17. april 2021 #51 Skrevet 17. april 2021 4 hours ago, Anonyminist said: Hvorfor i all verden skulle ikke folk med Asperger kunne ta utdannelse , ha kjæreste , barn og venner? De er jo typisk veldig smarte på enkelte områder , så høy utdannelse er vel typisk . Og finne seg venner og kjæreste går vel på og omgås folk som er åpne, og ikke skal plassere mennesker i en boks, som tar hensyn til behov, og respekterer mennesker . Det betyr ikke at livet er problemfritt . En vil i hovedsak møte mennesker som ikke forstår, selvom en har funnet en kjæreste og et par venner. I tillegg er ofte angst, overfølsomhet , et hode som jobber trippelt skift , sensitivitet, traumer fra barndom .. osv osv osv. Et av kriteriene for Asperger Syndrom diagnosen var en intelligens på normalnivå eller høyere. En naturlig konsekvens av dette er at gjennomsnittlig intelligens for Aspergergruppen ligger høyere enn gjennomsnittet for hele populasjonen.
Gjest laPistola Skrevet 17. april 2021 #52 Skrevet 17. april 2021 Betty Boops skrev (1 minutt siden): Et av kriteriene for Asperger Syndrom diagnosen var en intelligens på normalnivå eller høyere. En naturlig konsekvens av dette er at gjennomsnittlig intelligens for Aspergergruppen ligger høyere enn gjennomsnittet for hele populasjonen. Ja. Veldig stort engasjement/ interesse for noen spesielle temaer er vel også typisk , så da går en « all in» og får veldig mye kunnskap. Noen kan nok ha problemer med og takle en studiesituasjon ved høysensivitet og konsentrasjonsvansker . At de med Aspergers generelt ikke skal kunne ta høy utdannelse er ihvertfall bare tull.
Betty Boops Skrevet 17. april 2021 #53 Skrevet 17. april 2021 1 minutt siden, Anonyminist said: Ja. Veldig stort engasjement/ interesse for noen spesielle temaer er vel også typisk , så da går en « all in» og får veldig mye kunnskap. Noen kan nok ha problemer med og takle en studiesituasjon ved høysensivitet og konsentrasjonsvansker . At de med Aspergers generelt ikke skal kunne ta høy utdannelse er ihvertfall bare tull. Dette er riktig, og det er nok mye av forklaringen bak den listen over kjente personer tidligere i tråden. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå