Gå til innhold

Playstation 5 I fysisk butikk???

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å få kjøpt ps5 i disse dager, eller er alle butikker i hele Norge helt skrapt for konsollene? 

sønnen min ønsker seg så veldig en, men har ikke mulighet til å betale prisene som er på finn.no

Anonymkode: 68eb0...97d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det mulig å få kjøpt ps5 i disse dager, eller er alle butikker i hele Norge helt skrapt for konsollene? 

sønnen min ønsker seg så veldig en, men har ikke mulighet til å betale prisene som er på finn.no

Du har ikke råd til å kjøpe billig på finn men dyrt i butikk? 🧐

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Leonora99 said:

😅Dem selges jo dyrere på finn.. 

• Liker 7
Skrevet
Leonora99 skrev (2 minutter siden):

Ps5 blir solgt til dobbelt av prisen på finn. 

Ts, den er ikke å oppdrive enda, det er lenge til de kommer i butikk, dessverre. Alle som har forhåndsbestilt skal få varen sin først, så er bare å smøre seg meg tålmodighet! 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

😅Dem selges jo dyrere på finn.. 

Åja, det visste jeg ikke, jeg spiller ikke 😅

Lillemorbare skrev (21 minutter siden):

Ps5 blir solgt til dobbelt av prisen på finn. 

Ts, den er ikke å oppdrive enda, det er lenge til de kommer i butikk, dessverre. Alle som har forhåndsbestilt skal få varen sin først, så er bare å smøre seg meg tålmodighet! 

Åja, det visste jeg ikke, jeg spiller ikke 😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Leonora99 skrev (26 minutter siden):

5000-6000kr i butikk, 50000kr på finn, ja det er mange av oss som ikke har råd til å kjøpe på finn...

Ts: nei det er ikke mulig å få tak i ps5. Tror ikke Sony har endret på sone corona råd enda. De vil ikke bidra til å spre corona, så ingen konsoller skal selges i fysisk butikk foreløpig. De som selges online er borte på få sekunder. Med ps4 kunne man etter 1 år få tak i en maskin i butikken, men det var fortsatt få på markedet. Nå med koronaen, så går det nok for 2 år før man kan få tak i en enkelt 😬

Anonymkode: 88c59...a45

AnonymBruker
Skrevet

Sony gjør samme feil som Opel el-bil.

De bruker så lang tid på å levere at varen er utdatert når den først kommer. 

Anonymkode: 9f011...580

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sony gjør samme feil som Opel el-bil.

De bruker så lang tid på å levere at varen er utdatert når den først kommer. 

Anonymkode: 9f011...580

Hva skal utdatere den?

Anonymkode: b144b...504

AnonymBruker
Skrevet

Elkjøp kjører konkurranser hvor du kan vinne et kjøp. Sønnen min ble trekt og fikk kjøpe for 5000kr. De har hatt flere trekninger etter det. 

Anonymkode: 68b77...c4a

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva skal utdatere den?

Playstation 6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

5000-6000kr i butikk, 50000kr på finn, ja det er mange av oss som ikke har råd til å kjøpe på finn...

Ts: nei det er ikke mulig å få tak i ps5. Tror ikke Sony har endret på sone corona råd enda. De vil ikke bidra til å spre corona, så ingen konsoller skal selges i fysisk butikk foreløpig. De som selges online er borte på få sekunder. Med ps4 kunne man etter 1 år få tak i en maskin i butikken, men det var fortsatt få på markedet. Nå med koronaen, så går det nok for 2 år før man kan få tak i en enkelt 😬

Så de holder igjen fordi de ikke vil være med på å spre korona? Det syns jeg høres ut som en dårlig bortforklaring, og at problemet deres egentlig ligger en annen plass. 

Er vel ingen bedrifter som sier "jo jo, vi har alt på stell og mer enn nok varer, vi vil bare ikke selge de pga korona..."

Anonymkode: bda2b...47e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så de holder igjen fordi de ikke vil være med på å spre korona? Det syns jeg høres ut som en dårlig bortforklaring, og at problemet deres egentlig ligger en annen plass. 

Er vel ingen bedrifter som sier "jo jo, vi har alt på stell og mer enn nok varer, vi vil bare ikke selge de pga korona..."

Anonymkode: bda2b...47e

De holder ikke igjen varer, men Sony har sagt at de ikke vil selge konsollen fysisk i butikken. Om noen butikker bryter med dette, får de ikke flere ps5 konsoller å selge. Jeg støtte fult Sony på dette. Hadde de sluppet ps5 fysisk i butikk på lanseringsdatoen! Gud om det hadde vært kaos! Og ikke minst masse koronasmitte i etterkant. Folk er frekke og det hadde vært fysisk kamp om maskinene.

Vet ikke hvor mange slipp som har vært til nå, men har vært noen. Alle som selger (elkjøp, power ol) de blir utsolgt for det de får inn på sekunder. Komplett er det enda mange som ikke har fått forhåndsbestillingen sin. Så det er ingen som holder igjen noe pga. korona, det blir lagt ut på nett når de får inn nye lass med konsoller. Elkjøp driver blant annet med konkuranser for å hindre flere i å bruke programmer til å grabbe til seg flere hundre konsoller, der konsollen på nett ligger ute til 99 999kr, og man kan vinne en rabattkode, slik at konsollen da kun vil koste den vanlige prisen.

Sony har hatt leveringsproblemer pga. deler som er vanskelig å få tak i, pga. korona.

Men det at Sony gikk ut å sa at de ikke hadde forutsett hvor etterspurt konsollen var, og at de ikke hadde dette problemet med ps4, det er bullshit. For det tok nesten 1 år før jeg fikk tak i en ps4.

• Liker 3
Skrevet

Det er mulig å få kjøpt PS5, men du må følge med rundt i nettbutikker :) Det kommer noen partier nå og da, virker det som.

Det finnes en tråd hos diskusjon der det oppdateres når butikker slipper konsoller, som jeg tror mange har hatt nytte av :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 3/28/2021 at 11:20 PM, AnonymBruker said:

Hva skal utdatere den?

Konkurrentene. Videre vil det som det meste av slik elektronikk komme ny maskinvare som utdaterer det som er i konsollen rimelig raskt. En PC vil om ikke alt for lenge kunne knuse PS5 i ytelse, uten at den trenger å koste så alt for mye.

Siden veldig mange spill fungerer på alle plattformer, og det er veldig enkelt å koble kontrollere til PC-en, er det faktisk en reel mulighet for at den blir utdatert før den er allmannseie.

Anonymkode: adeec...bf4

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Konkurrentene. Videre vil det som det meste av slik elektronikk komme ny maskinvare som utdaterer det som er i konsollen rimelig raskt. En PC vil om ikke alt for lenge kunne knuse PS5 i ytelse, uten at den trenger å koste så alt for mye.

Siden veldig mange spill fungerer på alle plattformer, og det er veldig enkelt å koble kontrollere til PC-en, er det faktisk en reel mulighet for at den blir utdatert før den er allmannseie.

Kan jeg få være med på bærturen din?

Anonymkode: c40c1...83d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

PC knuser allerede PS5 i ytelse, men det hjelper lite siden det er kul umulig å oppdrive grafikkort som 3080 og 3090.

Anonymkode: 2d2f4...a7a

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

PC knuser allerede PS5 i ytelse, men det hjelper lite siden det er kul umulig å oppdrive grafikkort som 3080 og 3090.

Anonymkode: 2d2f4...a7a

Det er sant, men hvis man skal ha PS5-tilsvarende grafikk trenger man ikke gå så høyt som 30XX. Og poenget er ikke at den er utdatert pt., men at den raskt blir det.

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Kan jeg få være med på bærturen din?

Anonymkode: c40c1...83d

Klart du kan! Utdyp gjerne mer.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye skal den selges for i butikk? Jeg ser det ligger ute en masse annonser på Finn, mellom 6 og 8 000 avhengig av modell og tilbehør. Jeg syns kanskje ikke 6 000 var noen upris for en ny konsoll. 

https://www.finn.no/212446568

Anonymkode: 3b634...76e

AnonymBruker
Skrevet
On 3/28/2021 at 11:41 PM, AnonymBruker said:

Men det at Sony gikk ut å sa at de ikke hadde forutsett hvor etterspurt konsollen var, og at de ikke hadde dette problemet med ps4, det er bullshit. For det tok nesten 1 år før jeg fikk tak i en ps4.

Problemet var nok mindre merkbart fordi spillutvalget var så mye dårligere og interessen lavere. PS5 får topptitler som Demon's Souls ved lansering, og Cyberpunk og Resident Evil innen får måneder, samt at svært mange PS4-spill har fått oppdateringer som utnytter maskinvaren. PS4 var ikke bakoverkompatibel i det hele tatt, og lanseringstitlene var rene sorgen. Noen som husker Knack og Killzone Shadow Fall?

Var vel først med Bloodborne og MGS5 ting falt skikkelig på plass med PS4, og det var i 2015. PS5 har vært spennende fra dag 1.

Anonymkode: fafb8...804

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...