Gå til innhold

Hvor lenge vente?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har møtt en mann som påsto han var på veg ut av ett forhold som hadde vært dødt i mange år. At de bare bodde sammen av hensyn til barna...

For min del skulle dette bare være kortsiktig morro. Noe seriøst med en med barn var ikke min greie. 
Men nå har følelsene bare vokst. Vi har det så alt for bra når vi er sammen...

problemet er at de bor fortsatt sammen! Hvor lenge kan jeg vente på at han blir ordentlig singel før jeg går videre? Nå fallt det ut av han at om han ikke hadde hatt meg kunne han godt tenke seg å fortsatt bo sammen med henne til barna flytta. Yngste er 10 år!!! Jeg kan ikke vente 10 år til han er 20

Anonymkode: b92b7...920

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har han sagt han skal forlate dem i det hele tatt da? Og sånn ca når ser han for seg det, da?

Det er jo litt klassisk at menn ikke forlater kona selv når de egentlig har lyst til det. Men når alt kommer til alt så klarer de ikke gjennomføre. Det koster for mye. Først og fremst barna, man sårer dem, og får mindre tid med dem og kanskje et dårligere forhold. Og så er det hele livet rundt med familie og venner, han går på en økonomisk smell, ryktet får en ripe i lakken om utroskapen kommer ut i kjølvannet av skilsmisse osv. Det er godt mulig de romantiske følelsene for kona er døde, men han kan fortsatt være glad i henne som har vært hans livspartner lenge og er mor til hans barn, og om hun fortsatt vil være sammen så er det jo helt jævlig å være den som potensielt knuser henne.

Så det kan være så lett for en mann å si at forholdet er dødt og at han vil ut, men å faktisk gjennomføre det... Hvis han i det hele tatt gjør det, så kan det ta lang tid her. Tanken skal modnes. Tanken skal luftes til partner. Kanskje en runde innom parterapi. Hvis du tenker deg om så er det nesten litt bra også, det skal en spesiell type psykopat til for å bare pakke kofferten uten forvarsel og stikke fra kone og barn på dagen.

Men.. tror du må være klar på at du har en grense her. Sett dere ned og snakk om det, si du vil han skal gå og forventer at det skjer innen et eller annet tidspunkt du føler er rimelig.

Jeg er redd for at du er på vei inn i en verden av smerte, da.. pass på deg selv.

Anonymkode: 04094...cd8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hun over her sa. Spørsmålet er hvor lenge dere har holdt på og er de enige om å skilles ? Dersom han er på vei ut og prosessen har startet er det en ting, om han ikke har startet prosessen er det en annen. Jeg (mann) er i en lignende situasjon, men her går vi bare og venter på å få leid et sted før vi kan formelt bli separert. Vi er forøvrig relativt gode venner, og jeg kunne fint bodd sammen med henne i årevis for barnas skyld, men noe forhold har vi ikke lengre. Sover hver for oss, null fysisk kontakt etc.

Anonymkode: 49566...7dc

AnonymBruker
Skrevet

Vet du at kona hans er informert om at han "er på vei ut av forholdet"? Om noen virkelig vil ut av et forhold så tar det sjeldent mer enn 2-3 mnd å ordne alt praktisk. Men det er ikke uvanlig at menn sier sånt for å få en elskerinne en stund.

Anonymkode: bdb93...bea

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste du bør vente med er å møte denne mannen til han har flyttet ut 🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 1d8e5...0e1

AnonymBruker
Skrevet

Det som er sikkert er at han bruker lenger tid så lenge han har deg, hvis ikke kona avslører sviket hans. Du får nesten håpe at hun gjør det, men ikke bidra aktivt selv hvis du vil vinne han etterpå.

Anonymkode: 20598...a6a

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det som er sikkert er at han bruker lenger tid så lenge han har deg, hvis ikke kona avslører sviket hans. Du får nesten håpe at hun gjør det, men ikke bidra aktivt selv hvis du vil vinne han etterpå.

Hva vet du om dette er svik ? Å komme med moraliserende antagelser bør du holde deg for god for. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nokså sikker på at hun vet om det ja. 
Han kan bo hos meg i flere dager, og alt er fint. Jeg har også vært i deres his når hun og ungene var borte. Det soverommet vi var på var fullt av hans ting, ingen spor av en kvinne...

Men det er nok alt for fint å fortsette å bo sånn. Ha ungene hele tiden, middag og hverdag sammen. Og så ha pauser hos meg når hverdagen blir for grå...

ts

Anonymkode: b92b7...920

AnonymBruker
Skrevet

Det høres utrolig rotete ut. Og så er det mest sannsynlig så mye bedre for barna at pappaen bor med de hele tiden. Jeg hadde listet meg ut av denne suppa. Da hadde jeg visst med meg selv at jeg ikke hadde bidratt med å splitte opp et hjem og kanskje gjort livet til små barn vanskelig. 

Anonymkode: 3f544...fb9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva vet du om dette er svik ? Å komme med moraliserende antagelser bør du holde deg for god for. 

Ikke sikkert det er svik nei, men det høres på ts ut som det ikke er mye åpenhet om hva som skjer mellom de som fortsatt er gift. Hadde det ikke vært en «bombe» som ventet, ville vel denne mannen for lengst tatt steget.

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke sikkert det er svik nei, men det høres på ts ut som det ikke er mye åpenhet om hva som skjer mellom de som fortsatt er gift. Hadde det ikke vært en «bombe» som ventet, ville vel denne mannen for lengst tatt steget.

Kanskje han holder på å ta steget. Gi mannen litt tid. TS, hvor lenge har dere holdt på og hva er status på separasjonsprosessen ? K45 som er er i separasjonsprosessen selv, bor med familien fortsatt og har ny kjæreste.

AnonymBruker
Skrevet

Øh, Mann 45 er jeg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje han holder på å ta steget. Gi mannen litt tid. TS, hvor lenge har dere holdt på og hva er status på separasjonsprosessen ? K45 som er er i separasjonsprosessen selv, bor med familien fortsatt og har ny kjæreste.

Ingenting her tyder på noe separasjonsprosess, han har jo ikke engang bestemt seg, og sikkert ikke varslet kona om ny dame, men det er jo ikke svik i bildet her...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...