Gjest Acer Skrevet 28. mars 2021 #1 Skrevet 28. mars 2021 (endret) Hvor lenge holder dere hunden innelåst i bur. ? Reiser dere noen ganger vekk, og lar hunden stå igjenn innelåst i buret i påvente at matmor skal komme på besøk 1-2 ganger med mat. ? Hvor ofte går du turer saman med hunden ? Endret 28. mars 2021 av Skybe
Tabris Skrevet 28. mars 2021 #2 Skrevet 28. mars 2021 Min hund er kun i bur når han er i bilen. Han får tur tre ganger om dagen. 7
Troyamin Skrevet 28. mars 2021 #3 Skrevet 28. mars 2021 Skybe skrev (1 time siden): Hvor lenge holder dere hunden innelåst i bur. ? Reiser dere noen ganger vekk, og lar hunden stå igjenn innelåst i buret i påvente at matmor skal komme på besøk 1-2 ganger med mat. ? Hvor ofte går du turer saman med hunden ? I det jeg uthevet; Mener du da å dra på ferie for så å la hunden stå innelåst i bur og bare får mat der? Ingen mulighet for å være ute av buret?! Kan uansett svare på det du spør om: 1. Kommer an på hund og situasjon. Bruker mye bur i bil. Da blir hunden gjerne der et par timer, luftes, så i bur igjen. Feks kurs, konkurranser o.l. 2. (Dersom jeg tolker ditt spørsmål på en annen måte enn det jeg spurte om) Nei, jeg reiser ikke bort og har hund låst i bur. Samtidig støtter jeg begrenset burbruk i en overgangsfase for destruktive hunder. 3. Se en av de andre nylige opprettede trådene om dette. Der har flere enn jeg svart på det du lurer på.😊 3
Gjest Acer Skrevet 28. mars 2021 #4 Skrevet 28. mars 2021 Troyamin skrev (19 minutter siden): I det jeg uthevet; Mener du da å dra på ferie for så å la hunden stå innelåst i bur og bare får mat der? Ingen mulighet for å være ute av buret?! Kan uansett svare på det du spør om: 1. Kommer an på hund og situasjon. Bruker mye bur i bil. Da blir hunden gjerne der et par timer, luftes, så i bur igjen. Feks kurs, konkurranser o.l. 2. (Dersom jeg tolker ditt spørsmål på en annen måte enn det jeg spurte om) Nei, jeg reiser ikke bort og har hund låst i bur. Samtidig støtter jeg begrenset burbruk i en overgangsfase for destruktive hunder. 3. Se en av de andre nylige opprettede trådene om dette. Der har flere enn jeg svart på det du lurer på.😊 Mener hund innlåst i buret når ein reiser bort over flere dager er å ansjå som dyreplagiat. Hunder skal vel vera innelåst i bur i bil, men dei fleste legger vel her inn regelmessige stopp for lufting av bikkja.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #5 Skrevet 28. mars 2021 Hund skal ikke være i bur bortsett fra f.eks biltur! Vil du være i bur? Anonymkode: 4507d...832 1
Gjest Smeltemann Skrevet 28. mars 2021 #6 Skrevet 28. mars 2021 Hundene er i bur i bilen. Til venner dem bur når de er småe,og det virker positivt for når de kommer inn på ettermiddagen går de i buret og legger seg med døra åpen. Om jeg er ute av huset så er det sjelden mere eller 4-5 timet de er alene, setter dem ikke i bur da heller.
Gjest Acer Skrevet 28. mars 2021 #7 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hund skal ikke være i bur bortsett fra f.eks biltur! Vil du være i bur? Anonymkode: 4507d...832 Nabo har reiste bort 1-3 dager utan hunden. Eit familiemedlem har vert innom å matet hunden morgen , og kveld. Eier av hunden hadde for vane å bare slippe hunden (fransk bulldog ) løs etter mørkrets frembrudd så den fekk gjøre sitt fornøda der det passet han. Da eg oppdaget dette gjorde eg nabo merksam på at dette ikkje lenger kunne aksepteres. Sidan har noboen ikkje vert på talefot, og eier av hunden går seg en runde rundt eget hus, der ligg hundeavføring over det meste.
Troyamin Skrevet 28. mars 2021 #8 Skrevet 28. mars 2021 Skybe skrev (43 minutter siden): Mener hund innlåst i buret når ein reiser bort over flere dager er å ansjå som dyreplagiat. Hunder skal vel vera innelåst i bur i bil, men dei fleste legger vel her inn regelmessige stopp for lufting av bikkja. Så hva mener du da med; Reiser dere noen ganger vekk, og lar hunden stå igjenn innelåst i buret i påvente at matmor skal komme på besøk 1-2 ganger med mat. ? 1
Lillemorbare Skrevet 28. mars 2021 #9 Skrevet 28. mars 2021 Skybe skrev (21 minutter siden): Nabo har reiste bort 1-3 dager utan hunden. Eit familiemedlem har vert innom å matet hunden morgen , og kveld. Eier av hunden hadde for vane å bare slippe hunden (fransk bulldog ) løs etter mørkrets frembrudd så den fekk gjøre sitt fornøda der det passet han. Da eg oppdaget dette gjorde eg nabo merksam på at dette ikkje lenger kunne aksepteres. Sidan har noboen ikkje vert på talefot, og eier av hunden går seg en runde rundt eget hus, der ligg hundeavføring over det meste. Det naboen din gjør er dyreplageri. Jeg hadde meldt han til mattilsynet, og hørt om jeg heller kunne passet hunden. En hund skal ikke være i bur mens eier er på ferie, det er helt uhørt. 3
Gjest Acer Skrevet 28. mars 2021 #10 Skrevet 28. mars 2021 Lillemorbare skrev (1 time siden): Det naboen din gjør er dyreplageri. Jeg hadde meldt han til mattilsynet, og hørt om jeg heller kunne passet hunden. En hund skal ikke være i bur mens eier er på ferie, det er helt uhørt. Mattilsynet vart underrettet, og kom på uanmeldt besøk hos naboen saman med politiet. (er vist vanleg nå at politiet er med). Det blei etterhvert kjent for naboen at hvem melder var, og han blei "fly forbanna". Blei kjent med at hunden hadde bitt eier i hånden over håndleddet, og det kunne gått skikkeleg galt. Dette er kraftig hund som kan bite ifra seg. Personleg så skjønner er ikkje vitsen med å ha en hun når eier ikkje regelmessig går tur med hunden. Og reiser han bort så burde han selvsagt sørge for at noe luftet, og ser til hunden. Å la en hund bli overlatt til seg selv i eit bur flere dager ser eg på som dyreplageri.
Diamant20 Skrevet 28. mars 2021 #11 Skrevet 28. mars 2021 Skybe skrev (2 timer siden): Nabo har reiste bort 1-3 dager utan hunden. Eit familiemedlem har vert innom å matet hunden morgen , og kveld. Eier av hunden hadde for vane å bare slippe hunden (fransk bulldog ) løs etter mørkrets frembrudd så den fekk gjøre sitt fornøda der det passet han. Da eg oppdaget dette gjorde eg nabo merksam på at dette ikkje lenger kunne aksepteres. Sidan har noboen ikkje vert på talefot, og eier av hunden går seg en runde rundt eget hus, der ligg hundeavføring over det meste. Hvis dette er nå, ring politiet i morgen. Det er ulovlig og den hunden bør omplasseres. 1
Gjest Acer Skrevet 28. mars 2021 #12 Skrevet 28. mars 2021 Diamant20 skrev (36 minutter siden): Hvis dette er nå, ring politiet i morgen. Det er ulovlig og den hunden bør omplasseres. Nei, dette skjedde ifjor sommer. Hunden var kjøpt i Sverige, og papirene var vist i orden. Mattilsynet tok med hunden for sjekk, men de fekk den tilbake dagen etter. Bekymringsmeldingen som vart sendt til mattilsynet er tatt til etterrettning ettersom naboen blei "forbanna" og 2 naboer ikkje lenger er på talefot. Vi har alle en plikt å melde ifra om både dyr, og mennesker / barn som vi misstenker ikkje har det bra, og det er vel eit vitnesbyrd om at ein bryr seg, og ikkje meint i onde hensikter. Det å få en bekymringsmelding rettet mot seg berør tydelegvis eit "ømt punkt" hos mange.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå