AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #1 Skrevet 28. mars 2021 Hei. Jeg hadde veldig mye vondt i magen, spesielt på høyre side, i høst/vinter. Tok derfor en CT-undersøkelse, men de fant ikke noe. Nå går det plutselig opp for meg at det er 2,5 år siden jeg tok celleprøve. Jeg skulle ta ny etter 2 år pga. lette forandringer (tror jeg de var). Jeg må jo bestille time så raskt som mulig, men ble så bekymret pga. dette nå. Tor dere de hadde sett det på CT-undersøkelsen hvis det var livmorhalskreft? De undersøkte i hovedsak nyrer (tror jeg) grunnet mistanke om nyresten. Anonymkode: 31514...a16
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #2 Skrevet 28. mars 2021 Jeg tror, uten at jeg er lege, at livmorhalskreft bruker veldig lang tid på å utvikle seg. Altså, man skal gå med det en god stund før det kommer så langt at man kan snakke om kreft. Da jeg tok prøve sist, for 1,5 år siden fikk jeg beskjed om å komme tilbake for ny sjekk om 5 år. Ring legen og bestill ny time til skjekk om livmorhalsen og fortell om dine bekymringer. Foruten det hadde jeg nok ikke ofret dette som mye som en tanke. Anonymkode: f5b5e...42a
Minya Skrevet 28. mars 2021 #3 Skrevet 28. mars 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg tror, uten at jeg er lege, at livmorhalskreft bruker veldig lang tid på å utvikle seg. Altså, man skal gå med det en god stund før det kommer så langt at man kan snakke om kreft. Da jeg tok prøve sist, for 1,5 år siden fikk jeg beskjed om å komme tilbake for ny sjekk om 5 år. Ring legen og bestill ny time til skjekk om livmorhalsen og fortell om dine bekymringer. Foruten det hadde jeg nok ikke ofret dette som mye som en tanke. Anonymkode: f5b5e...42a Akkurat dette kommer veldig an på hvilken type kreft det er snakk om. Jeg hadde fin livmorhalsprøve i februar og symptomer i september, diagnosert oktober, behandling startet desember. TS; Det KAN være kreft, men det kan også være noe helt annet. Nyregrus og nyrestein er like sannsynlig. De ville for øvrig også sett om det var kreftceller på CT. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #4 Skrevet 28. mars 2021 Minya skrev (1 minutt siden): Akkurat dette kommer veldig an på hvilken type kreft det er snakk om. Jeg hadde fin livmorhalsprøve i februar og symptomer i september, diagnosert oktober, behandling startet desember. TS; Det KAN være kreft, men det kan også være noe helt annet. Nyregrus og nyrestein er like sannsynlig. De ville for øvrig også sett om det var kreftceller på CT. Ja, jeg ble i hvert fall bedt om å komme tilbake om 2 år (selv om det vanligvis er 5 år). Huff, tiden går så fort, og nå fikk jeg panikk. Du tror at de ville sett det på CT selv om det ikke var det de så etter? Takk for svar! Håper det går bra med deg Anonymkode: 31514...a16
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #5 Skrevet 28. mars 2021 Svulster synes på CT. Har du andre symptomer enn smerter da? Mellomblødninger? Anonymkode: b5343...f86
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #6 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Svulster synes på CT. Har du andre symptomer enn smerter da? Mellomblødninger? Anonymkode: b5343...f86 Ikke mellomblødninger mellom menstruasjon, men jeg når jeg har menstruasjon hender det at den stopper opp etter 2,5 dager for så å begynne igjen og vare i en halv dag ca. Vet ikke hvor vanlig dette er. TS Anonymkode: 31514...a16
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #7 Skrevet 28. mars 2021 Minya skrev (2 timer siden): Akkurat dette kommer veldig an på hvilken type kreft det er snakk om. Jeg hadde fin livmorhalsprøve i februar og symptomer i september, diagnosert oktober, behandling startet desember. TS; Det KAN være kreft, men det kan også være noe helt annet. Nyregrus og nyrestein er like sannsynlig. De ville for øvrig også sett om det var kreftceller på CT. Jeg skjønner. Hva slags type kreft var det? Jeg regner med det ikke var kreft i livmorhalsen, men noe annet? Anonymkode: f5b5e...42a
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #8 Skrevet 28. mars 2021 Med mindre du fikk kontrast på CT vil ikke små svulster synes særlig godt. De har samme gråtone som omkringliggende vev. Men, du bør ikke bekymre deg unødig. Ta en celleprøve nå. Mulig du har cyster på eggstokkene også? Da får man vondt Anonymkode: 3bddd...c0d
Minya Skrevet 28. mars 2021 #9 Skrevet 28. mars 2021 (endret) 7 hours ago, AnonymBruker said: Ja, jeg ble i hvert fall bedt om å komme tilbake om 2 år (selv om det vanligvis er 5 år). Huff, tiden går så fort, og nå fikk jeg panikk. Du tror at de ville sett det på CT selv om det ikke var det de så etter? Takk for svar! Håper det går bra med deg Anonymkode: 31514...a16 Eh, jeg overlever. Kreftbehandling er ikke akkurat å anbefale som et tidsfordriv, men det har helt klart hjulpet. Skal snart til første kontroll. Kryss fingra for meg... Hvis du fikk kontrastvæske på CT (som er ganske vanlig når man ser etter andre ting) ville de garantert ha sett om det var ansamliger av kreftceller i kroppen, selv om det ikke var det de så etter. 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg skjønner. Hva slags type kreft var det? Jeg regner med det ikke var kreft i livmorhalsen, men noe annet? Anonymkode: f5b5e...42a Onkologene på Radiumhospitalet kalte det cervix cancer, så jo, livmorhalskreft, med en svulst på størrelse med en plomme like på innsiden av livmorhalsen, inni livmor. Endret 28. mars 2021 av Minya
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #10 Skrevet 29. mars 2021 Minya skrev (9 timer siden): Eh, jeg overlever. Kreftbehandling er ikke akkurat å anbefale som et tidsfordriv, men det har helt klart hjulpet. Skal snart til første kontroll. Kryss fingra for meg... Hvis du fikk kontrastvæske på CT (som er ganske vanlig når man ser etter andre ting) ville de garantert ha sett om det var ansamliger av kreftceller i kroppen, selv om det ikke var det de så etter. Onkologene på Radiumhospitalet kalte det cervix cancer, så jo, livmorhalskreft, med en svulst på størrelse med en plomme like på innsiden av livmorhalsen, inni livmor. Krysser fingrene for deg 🙂 Anonymkode: 31514...a16
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #11 Skrevet 29. mars 2021 Minya skrev (10 timer siden): Eh, jeg overlever. Kreftbehandling er ikke akkurat å anbefale som et tidsfordriv, men det har helt klart hjulpet. Skal snart til første kontroll. Kryss fingra for meg... Hvis du fikk kontrastvæske på CT (som er ganske vanlig når man ser etter andre ting) ville de garantert ha sett om det var ansamliger av kreftceller i kroppen, selv om det ikke var det de så etter. Onkologene på Radiumhospitalet kalte det cervix cancer, så jo, livmorhalskreft, med en svulst på størrelse med en plomme like på innsiden av livmorhalsen, inni livmor. Kan jeg spørre hvilke symptomer du hadde? Og hvorfor fanget de ikke dette opp da du var på kontroll? Ønsker deg uansett god bedring. Jeg har vært innom kreftdiagnose selv, men var heldig og slapp med kirurgi (ikke livmor/underliv). Ønsker deg alt godt ❤️ Anonymkode: f5b5e...42a 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #12 Skrevet 29. mars 2021 jeg følger tråden, siden jeg har hatt konisering for en del år siden. pga store bekkensmerter klarer jeg ikke å ta gyn-undersøkelser lenger. men nå er det 4 år siden sist celleprøve...vil en ct være greit nok?? Anonymkode: 58325...555
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #13 Skrevet 29. mars 2021 Minya skrev (18 timer siden): Akkurat dette kommer veldig an på hvilken type kreft det er snakk om. Jeg hadde fin livmorhalsprøve i februar og symptomer i september, diagnosert oktober, behandling startet desember. TS; Det KAN være kreft, men det kan også være noe helt annet. Nyregrus og nyrestein er like sannsynlig. De ville for øvrig også sett om det var kreftceller på CT. Sender deg en stor klem! ❤ Hoff, Nå kjente jeg at jeg ble bekymret igjen.. fått gjentatte beskjeder fra gynekolog at jeg garantert ikke har kreft, på tross av hpv virus og tidligere konisert (og da nye forandringer nå), fordi de mente at det ikke går så fort.. var på kontroll for et år siden, ny kontroll nå viser forandringer. Anonymkode: 38074...102
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #14 Skrevet 4. april 2021 Minya skrev (På 29.3.2021 den 0.36): Eh, jeg overlever. Kreftbehandling er ikke akkurat å anbefale som et tidsfordriv, men det har helt klart hjulpet. Skal snart til første kontroll. Kryss fingra for meg... Hvis du fikk kontrastvæske på CT (som er ganske vanlig når man ser etter andre ting) ville de garantert ha sett om det var ansamliger av kreftceller i kroppen, selv om det ikke var det de så etter. Onkologene på Radiumhospitalet kalte det cervix cancer, så jo, livmorhalskreft, med en svulst på størrelse med en plomme like på innsiden av livmorhalsen, inni livmor. Oi.. Dette var litt skummelt å lese. Gikk det bare et halvt år fra frisk til kreft? Hvilken HPV type har du? Hvilke symptomer hadde du? Håper det går bra med deg ❤️ Anonymkode: 4c66d...91c
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #15 Skrevet 4. april 2021 Er vel noe med at det tar rundt 10år fra man er smittet med HPV til man evt kan utvikle kreft? Jeg hadde sex første gang da jeg var 15. Dvs at rundt 25år øker sjansen hvis jeg er smittet med hpv. Er vel også derfor man tar celleprøve første gang da siden de fleste debuterer mens de er mellom 14-18år. Anonymkode: 16321...507
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #16 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Er vel noe med at det tar rundt 10år fra man er smittet med HPV til man evt kan utvikle kreft? Jeg hadde sex første gang da jeg var 15. Dvs at rundt 25år øker sjansen hvis jeg er smittet med hpv. Er vel også derfor man tar celleprøve første gang da siden de fleste debuterer mens de er mellom 14-18år. Anonymkode: 16321...507 Nei, du har misforstått. Anonymkode: 46a68...fbe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå