Gå til innhold

Har du et tilfluktsrom i huset ditt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

F. eks. hvis det kommer tyver, voldtektsmenn eller mordere inn i huset ditt. Har du da et rom du kan rømme til, hvor du kan barrikadere deg og være trygg mens du venter på politiet?

Anonymkode: cd433...aaf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, så paranoid er jeg ikke. 

Anonymkode: 5acaf...894

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, så paranoid er jeg ikke. 

Paranoid?🤨 Du har vel ikke røykvarsler eller brannslukningsapparat heller da? Bruker du hjelm når du sykler?

AnonymBruker
Skrevet

Bor i et bittelite hus, Jeg har ikke engang en bod stor nok til en støvsuger, og jeg er litt større enn en støvsuger, i tillegg til at jeg ikke har telefondekning inne i huset, så nei. Her må jeg stole på at miniatyrhunden min og en brødkniv vil gjøre susen frem til jeg får løpt ut på tunet der jeg kan ringe, og så løpe til skogs 😂 

Anonymkode: 38f76...b3e

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Tja, i teorien ja. Jeg vet hvilket rom jeg ville ha dratt til, som gir meg mulighet til å flykte ut og til å holde meg inne.

Men helt ærlig, med mindre du investerer i en sikker tung dør så kan man aldri være sikre.

Anonymkode: f3dcc...000

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

venter på politiet

Haha, så sikre rom finnes nok ikke at det hjelper med et safe-room. Politiet jakter fester med mer enn fem folk og gjør de ikke de så står de med radar ute på veien. Å satse på dem er lite smart.

Hver mann sin sikkerhetssjef, og det inkluderer selvsagt et arsenal av skarpe våpen.

Bare kom, sier nå jeg...!

Skrevet

Tja, har en kjeller da. Men den har i første omgang alle andre funksjoner en de du nevner. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Paranoid?🤨 Du har vel ikke røykvarsler eller brannslukningsapparat heller da? Bruker du hjelm når du sykler?

Om du skal ha tilfluktsrom i huset ditt så er det paranoid ja. Røykvarsler, brannslukningsapparat og hjelm er faktisk påbudt.

• Liker 12
Skrevet

Nej, låser døra etter det er blitt mørkt..føler meg trygg nok da..vi bor ikke i USA heller..🤷‍♀️

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har istedet en overfallsalarm som er høy nok til å evt vekke naboene i blokka jeg bor i, det får holde.

Anonymkode: 65f2f...7c7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt å rømme ut på taket på garasjen. Problemet er barna, jeg drar ikke fra de, dermed er jeg nok et lett bytte uansett. 

Anonymkode: 26ba0...1d7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Om du skal ha tilfluktsrom i huset ditt så er det paranoid ja. Røykvarsler, brannslukningsapparat og hjelm er faktisk påbudt.

Det er bedre å være paranoid enn å bli voldtatt og drept i sitt eget hjem.

AnonymBruker
Skrevet

Nå skjer det vel ikke daglig at tyver, mordere eller voldtektsmenn tar seg inn i boligene så jeg ser ingen grunn til å ha det. Forresten så tar det minst en time bare i kjøring for politiet om det skulle hende her jeg bor. 

Om de vil stjele det som er her, så gjør de nok ikke noen kupp. Desperate mordere og voldtektsmenn tviler jeg på gidder å finne veien hit ut. Og om det så skulle skje så er jeg nok både død og voldtatt før politiet rekker å sette seg i bilen.  

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er bedre å være paranoid enn å bli voldtatt og drept i sitt eget hjem.

Skjer det daglig der du bor at voldtektsmenn og mordere kommer inn i husene?

Anonymkode: 7c8e9...c62

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg hatt råd til det, så ja. Har sett sånne tilfluktsroms som er umulige å bryte seg inn i. Det finnes også telefonlinje i rommet, i tilfelle man glemmer egen mobil om det skulle skje noe. Har hatt en opplevelse som satte en støkk i meg, er derfor veldig redd for at det skal skje noe sånt igjen. Så ja takk til tilfluktsrom!

Anonymkode: 069e4...064

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

HJELM påbudt?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå skjer det vel ikke daglig at tyver, mordere eller voldtektsmenn tar seg inn i boligene så jeg ser ingen grunn til å ha det. Forresten så tar det minst en time bare i kjøring for politiet om det skulle hende her jeg bor. 

Om de vil stjele det som er her, så gjør de nok ikke noen kupp. Desperate mordere og voldtektsmenn tviler jeg på gidder å finne veien hit ut. Og om det så skulle skje så er jeg nok både død og voldtatt før politiet rekker å sette seg i bilen.  

Skjer det daglig der du bor at voldtektsmenn og mordere kommer inn i husene?

Anonymkode: 7c8e9...c62

Innbrudd skjer regelmessig her. Vanligvis tyveri, men vet aldri når tyvene føler for å ta seg en kjapp voldtekt.

Drap og voldtekt etter innbrudd har skjedd noen ganger det siste tiåret. Vanligvis enten/eller. Ved ett tilfelle var det voldtekt etterfulgt av drap. Det var en stor sak i media.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Innbrudd skjer regelmessig her. Vanligvis tyveri, men vet aldri når tyvene føler for å ta seg en kjapp voldtekt.

Drap og voldtekt etter innbrudd har skjedd noen ganger det siste tiåret. Vanligvis enten/eller. Ved ett tilfelle var det voldtekt etterfulgt av drap. Det var en stor sak i media.

De fleste voldtekter og drap blir begått av noen som kjenner offeret godt. Overfallsvoldtekt og drap skjer, men det er myyye sjeldnere enn når man kjenner personen fra før.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De fleste voldtekter og drap blir begått av noen som kjenner offeret godt. Overfallsvoldtekt og drap skjer, men det er myyye sjeldnere enn når man kjenner personen fra før.

Hvis de hadde hatt et tilfluktsrom, kunne de oppholdt seg der mens relasjonsvoldtektsmannen var på besøk🤷🏻‍♀️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når har det skjedd i Norge at noen har blitt voldtatt og drept av en ukjent person i sitt eget hjem? 

Anonymkode: 098f5...11c

Skrevet
Blondie65 skrev (2 timer siden):

HJELM påbudt?

Ja, når man sykler :ler: Ikke hjemme. I hvert fall ikke foreløpig...

Ellers er det veldig få som blir voldtatt og drept i sitt eget hjem i Norge så det får holde at jeg/vi låser dørene og har skallsikring som slår seg på om kvelden/natten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...