Gå til innhold

En siste prøveperiode💛


Måneskinn<3

Anbefalte innlegg

 

Hei!

Jeg har byttet bruker å tenkte å hoppe inn her til dere, er litt hyggelig å ikke være helt alene om tanker og ting❤️ 
Jeg er 36 år, har to store barn, og en (nylig) trist tvillingabort bak meg.

Men nytt år nye muligheter🥰 

Jeg har vært ferdig med barn helt til for inntil 2 år siden. Har ikke fått prøvd hver mnd men nå og da og plutselig i høst klaffet det! Men så måtte jeg ta abort og det viste seg å være to. Det gikk veldig hardt inn på meg. Jeg klarte å bli gravid etter så lang tid å heller ikke prøving hver mnd..åsså ble det ikke noe likevel..

Jeg har etter ett halvt år nå begynt å kjenne at kroppen er litt seg selv igjen. Kjenner eggløsningene og kjenner at ting virker igjen☺️
Jeg håper noe kan skje og at det blir snart! 
Det blir nok ikke prøving så mye lengre enn maks ett år til.. 

Jeg vet med meg selv at jeg ikke kommer til å klare «prøvestrevet» så mye lengre enn det. Og jeg har jo to flotte friske barn fra før av 💛 Men vil så gjerne ha ett barn med mannen i mitt liv❤️

idag er første og siste sjangse denne mnd❤️ 
så må jo krysse fingrene ekstra idag😍 

jeg tester/temper ikke, eller gjør så mye ekstra ut av det. Det stresser meg veldig å det blir for mye og er ikke bra for prøvingen har jeg funnet ut. Men idag kjenner jeg på hele meg at EL er nære..Jeg har sånn noenlunde track på mensen og eggløsning  da jeg bruker en kalender til dette og har ganske klare tegn på EL🧐
💘

noen fler der ute på min alder som gjerne vil bli gravid en siste gang ?💛 eller kanskje første gang? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei, jeg er også en sistegangsprøver! Samme alder som deg, har tre barn fra før av. Ønsket om en sistemann er -utrolig- stort, helt sikkert vanskelig for andre å forstå. Og jeg har tenkt det samme som deg... at prøvingen må ha en sluttgrense en gang. Dessverre nærmer vår grense seg (sommeren), så ikke mange sjanser igjen. Men håper fortsatt! Gjør også vondt at vi klarte å bli gravid i fjor, men ble MA. Så veldig trist å høre at du også har mistet, og så to da 😪

Håper vi begge får sistemannsdrømmen vår oppfylt! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måneskinn&lt;3 skrev (På 28.3.2021 den 11.39):

 

 

Hei!

Jeg har byttet bruker å tenkte å hoppe inn her til dere, er litt hyggelig å ikke være helt alene om tanker og ting❤️ 
Jeg er 36 år, har to store barn, og en (nylig) trist tvillingabort bak meg.

Men nytt år nye muligheter🥰 

Jeg har vært ferdig med barn helt til for inntil 2 år siden. Har ikke fått prøvd hver mnd men nå og da og plutselig i høst klaffet det! Men så måtte jeg ta abort og det viste seg å være to. Det gikk veldig hardt inn på meg. Jeg klarte å bli gravid etter så lang tid å heller ikke prøving hver mnd..åsså ble det ikke noe likevel..

Jeg har etter ett halvt år nå begynt å kjenne at kroppen er litt seg selv igjen. Kjenner eggløsningene og kjenner at ting virker igjen☺️
Jeg håper noe kan skje og at det blir snart! 
Det blir nok ikke prøving så mye lengre enn maks ett år til.. 

Jeg vet med meg selv at jeg ikke kommer til å klare «prøvestrevet» så mye lengre enn det. Og jeg har jo to flotte friske barn fra før av 💛 Men vil så gjerne ha ett barn med mannen i mitt liv❤️

idag er første og siste sjangse denne mnd❤️ 
så må jo krysse fingrene ekstra idag😍 

jeg tester/temper ikke, eller gjør så mye ekstra ut av det. Det stresser meg veldig å det blir for mye og er ikke bra for prøvingen har jeg funnet ut. Men idag kjenner jeg på hele meg at EL er nære..Jeg har sånn noenlunde track på mensen og eggløsning  da jeg bruker en kalender til dette og har ganske klare tegn på EL🧐
💘

noen fler der ute på min alder som gjerne vil bli gravid en siste gang ?💛 eller kanskje første gang? 

Hei! Jeg er ikke prøver lenger, men på din alder og forsøkte på sistemann i laaang tid. Mange vil si det er galskap, men nå sitter jeg her med nr 5&6 på vei:)

Ble mye mer trøblete å prøve som "gammel" syns jeg! Skulle gjerne vært ung 😅 bekymrer meg grønn nå også

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 29.3.2021 den 19.32):

Hei hei, jeg er også en sistegangsprøver! Samme alder som deg, har tre barn fra før av. Ønsket om en sistemann er -utrolig- stort, helt sikkert vanskelig for andre å forstå. Og jeg har tenkt det samme som deg... at prøvingen må ha en sluttgrense en gang. Dessverre nærmer vår grense seg (sommeren), så ikke mange sjanser igjen. Men håper fortsatt! Gjør også vondt at vi klarte å bli gravid i fjor, men ble MA. Så veldig trist å høre at du også har mistet, og så to da 😪

Håper vi begge får sistemannsdrømmen vår oppfylt! :hug:

Hei! 
så leit å høre.. er noe med når d klaffer så blir man så skuffa når d ikke går.. veldig mye ekstra mas med det både psykisk og fysisk.. 

Når har du IKM? 
Jeg har om ca 6 dager.. syns jeg kjenner så mye rart så tør ikke håpe... 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elhaym skrev (På 31.3.2021 den 17.01):

Hei! Jeg er ikke prøver lenger, men på din alder og forsøkte på sistemann i laaang tid. Mange vil si det er galskap, men nå sitter jeg her med nr 5&6 på vei:)

Ble mye mer trøblete å prøve som "gammel" syns jeg! Skulle gjerne vært ung 😅 bekymrer meg grønn nå også

Hvor gammel Er du nå? Så koselig med tvillinger ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt yngre enn dere, 29 år. Har en frisk sønn på 5 og en dødfødsel bak meg. Jeg har prøvd veldig lenge på et barn til, men finner aldri eggløsning da mensen min er litt uregelmessig. Har sjekket meg hos gyn og alt er perfekt så skulle ikke være noe problem. Har noen tips til hvordan man kan klare det ? Vil så gjerne gi min sønn et søsken for han blir enda større. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måneskinn&lt;3 skrev (17 timer siden):

Hei! 
så leit å høre.. er noe med når d klaffer så blir man så skuffa når d ikke går.. veldig mye ekstra mas med det både psykisk og fysisk.. 

Når har du IKM? 
Jeg har om ca 6 dager.. syns jeg kjenner så mye rart så tør ikke håpe... 😆

Da ligger vi relativt likt i løypa. Jeg er 4 dpo i dag, og har IKM i neste uke.

indigob skrev (16 timer siden):

Jeg er litt yngre enn dere, 29 år. Har en frisk sønn på 5 og en dødfødsel bak meg. Jeg har prøvd veldig lenge på et barn til, men finner aldri eggløsning da mensen min er litt uregelmessig. Har sjekket meg hos gyn og alt er perfekt så skulle ikke være noe problem. Har noen tips til hvordan man kan klare det ? Vil så gjerne gi min sønn et søsken for han blir enda større. 

Hvordan pleier du å kartlegge eggløsningen? En kombo av EL-testing og temping anbefales, da finner man som oftest eggløsningsdatoen - dersom man ikke har store hormonforstyrrelser. Les i tråder ute på prøveforumet, mye info om kartlegging av EL der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måneskinn&lt;3 skrev (17 timer siden):

Hvor gammel Er du nå? Så koselig med tvillinger ❤️

Jeg er like gammel som deg:) blir 36 når tvillingene kommer..:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elhaym skrev (På 5.4.2021 den 11.22):

Jeg er like gammel som deg:) blir 36 når tvillingene kommer..:)

😇okei! Tenker på mye på tvillingene mine å hvordan d ville vært å gå gravid med dem❤️ er jo veldig spesielt å få oppleve ! Hvor langt var du å vei nå? Spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

indigob skrev (På 4.4.2021 den 18.21):

Jeg er litt yngre enn dere, 29 år. Har en frisk sønn på 5 og en dødfødsel bak meg. Jeg har prøvd veldig lenge på et barn til, men finner aldri eggløsning da mensen min er litt uregelmessig. Har sjekket meg hos gyn og alt er perfekt så skulle ikke være noe problem. Har noen tips til hvordan man kan klare det ? Vil så gjerne gi min sønn et søsken for han blir enda større. 

Hvor lenge har dere prøvd ? ❤️ Åhh det er noe med det siste barnet eller bare «ett til», åsså tar d det så lang tid😔 dødfødsel må ha vært så ufattelig tøft, virkelig 💔 vil tro at du skal klare det med eller uten hjelp, du vet jo at du kan bli gravid tross alt. Jeg tenker slik jeg åsså. Har absolutt evnen men må bare skje!! Helst i går❤️ 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 5.4.2021 den 11.17):

Da ligger vi relativt likt i løypa. Jeg er 4 dpo i dag, og har IKM i neste uke.

Hvordan pleier du å kartlegge eggløsningen? En kombo av EL-testing og temping anbefales, da finner man som oftest eggløsningsdatoen - dersom man ikke har store hormonforstyrrelser. Les i tråder ute på prøveforumet, mye info om kartlegging av EL der.

Kjenner masse murring og mens smerter typ murringer. Spesielt midt i livmoren. Det er slik jeg først kjente på rett før IKM da jeg var gravid med tvillingene . Siden aborten er det slik jeg har det før IKM hver mnd. Typen mens smerter har endret seg på en måte. Veldig rart.. tenker jo nå at vi ikke klarte det men samtidig kan jeg ikke stole på kroppen sånn å bedømme utifra hvordan d kjennes her og der😅 prøver å ikke tenke så mye på det! Husker jo da jeg var gravid sist så kjentes d som mensen skulle komme heletiden 👀 .. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måneskinn&lt;3 skrev (44 minutter siden):

Hvor lenge har dere prøvd ? ❤️ Åhh det er noe med det siste barnet eller bare «ett til», åsså tar d det så lang tid😔 dødfødsel må ha vært så ufattelig tøft, virkelig 💔 vil tro at du skal klare det med eller uten hjelp, du vet jo at du kan bli gravid tross alt. Jeg tenker slik jeg åsså. Har absolutt evnen men må bare skje!! Helst i går❤️ 
 

Har prøvd over 1 år, men får beskjed om at vi begge er unge og friske. Tok blodprøve i starten av mens for å sjekke hormoner og den kom tilbake med strålende resultat. Mannen er og sjekket😅 jeg tror problemet er at vi ikke finner eggløsning, jeg har varierende sykluser og har blitt gal i hode av å telle dager. hvordan finne eksakt el ? Klem til dere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

indigob skrev (2 timer siden):

Har prøvd over 1 år, men får beskjed om at vi begge er unge og friske. Tok blodprøve i starten av mens for å sjekke hormoner og den kom tilbake med strålende resultat. Mannen er og sjekket😅 jeg tror problemet er at vi ikke finner eggløsning, jeg har varierende sykluser og har blitt gal i hode av å telle dager. hvordan finne eksakt el ? Klem til dere. 

Ååhh ja den EL... jeg testet med el test før.. noen ganger men fant aldri den eksakte tiden. Fikk bare utslag på sterkere og sterkere åsså var d plutselig over før jeg fikk pos utslag .. jeg ga opp!! Men kjenner d så godt på kroppen å er ganske stabil så orket ikke stresse mere med det MEN jeg tror jeg kan råde deg til å tempe også? Hva med sånn clearblue baby comp type duppeditt? Koster jo litt med de testene ca rundt 300 i mmd tror jeg men den komputern er d mange som selger billig på Finn og jeg tror den kan finne eggløsningen og. Ofte så kan jo el skje akkurat når man ikke tester også.. noen har en veldig kort topp der ettersom jeg har skjønt ! Hvis jeg hadde istabile sykluser ville jeg skaffet en sånn baby computer . Husker ikke hva den het men clearblue sin vurderte jeg å kjøpe for litt siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

indigob skrev (2 timer siden):

Har prøvd over 1 år, men får beskjed om at vi begge er unge og friske. Tok blodprøve i starten av mens for å sjekke hormoner og den kom tilbake med strålende resultat. Mannen er og sjekket😅 jeg tror problemet er at vi ikke finner eggløsning, jeg har varierende sykluser og har blitt gal i hode av å telle dager. hvordan finne eksakt el ? Klem til dere. 

https://www.farmasiet.no/catalog/hjelpemidler-og-utstyr/selvtester/clearblue-fertility-monitor11-11,5001532/?gclid=CjwKCAjwjbCDBhAwEiwAiudByzQ8d6qQP5CH4ki8JmGnYL6gSUDMFPolX5pfwU2bx58GZyenv8jYjhoCXpEQAvD_BwE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måneskinn&lt;3 skrev (7 minutter siden):

Ååhh ja den EL... jeg testet med el test før.. noen ganger men fant aldri den eksakte tiden. Fikk bare utslag på sterkere og sterkere åsså var d plutselig over før jeg fikk pos utslag .. jeg ga opp!! Men kjenner d så godt på kroppen å er ganske stabil så orket ikke stresse mere med det MEN jeg tror jeg kan råde deg til å tempe også? Hva med sånn clearblue baby comp type duppeditt? Koster jo litt med de testene ca rundt 300 i mmd tror jeg men den komputern er d mange som selger billig på Finn og jeg tror den kan finne eggløsningen og. Ofte så kan jo el skje akkurat når man ikke tester også.. noen har en veldig kort topp der ettersom jeg har skjønt ! Hvis jeg hadde istabile sykluser ville jeg skaffet en sånn baby computer . Husker ikke hva den het men clearblue sin vurderte jeg å kjøpe for litt siden. 

Åh, takk. el tester er bare tull. Får blunkefjes , men aldri fast smil. Blinker et par dager også er det tomt igjen. Blir gal, har prøvd å ha samleie annenhver dag hele mnd, men man blir gal av presset og det ødelegger så mye, spesielt med en 5 åring som og trenger oppmerksomhet. blir gal av og aldri bli gravid. Mine andre graviditeter har bare skjedd uten og egentlig prøve, men føler tiden løper ut. Er 29 år 🙄men jeg kan prøve temping ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er IKM.. men ikke kommet noe blod enda. Har murret fælt flere dager å det sitter veldig i livmorområdet så har ikke helt trua.. fikk bare prøvd en gang denne mmd også😅 

Endret av Måneskinn<3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kom i natt.. åååå så mye og.. men ingen særlig smerter så trodde det hadde klaffet.. ble skikkelig lei meg men kan ikke forvente noe da vi prøvde bare én gang. ❤️❤️ Om 10 dager er d ny sjangse! Hvordan går d der?💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 10.4.2021 den 20.01):

Oi IKM og ikke testet ennå? Når skal du ta? 

Hvordan går d med deg?🦋❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre lykke i denne pp'en :klemmer: Jeg er et par dager etter deg i syklusen nå, så er bare å vente på tid for å teste etter EL...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...