Gå til innhold

Har corona og er i isolasjon. Er det innafor å be naboen om å kadte søppel for meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

jepp da fikk jeg også corona! Men takk Gud for at jeg er oppgående og er i veldig bra form. Jeg har en som handler for meg men denne personen bor litt unna. Jeg har noen søppelposer som må kastes, er det innafor å spørre naboen om å kaste søppel for meg eller er det frekt syns dere?

Jeg vil ikke be den personen som handler for meg om å bare komme til meg for å kaste Søppel. Syns det er flaut også vil jeg liksom ikke bruke opp «tjenestene» mine med denne personen.

hva hadde dere gjort? 
må få kastet søppelposene snart..

Anonymkode: cafb4...b85

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg mener det er innenfor. Og jeg hadde hjulpet en nabo som hadde spurt om dette.

Men jeg mener også at du kan spørre den som handler når de likevel er der og leverer varene om de kan kaste for deg.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ventet til jeg ikke var smittsom lengre, så kastet søpla mi selv. 

Anonymkode: bf1f0...a45

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Kommer vel an på hvor søppelet skal kastes? I hvilken type bolig bor du i?

Anonymkode: f1be0...706

• Liker 2
Skrevet

Spurte smittevernteamet da jeg satt i karantene,  og de sa jeg måtte be naboene kaste søpla for meg. Med munnbind og hansker er det ikke smittefare. 

• Liker 2
Skrevet

Det hadde jeg gjort for en nabo uten problemer - og vært glad for at de følte at de kunne spørre.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hadde glatt gjort det for en nabo. Det er ikke frekt å spørre om hjelp.

Anonymkode: 0bab0...d43

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hadde selvfølgelig gjort det selv for en perifer nabo. 

Bare sleng på en setning om at om de føler det er ubehagelig overhodet så finner du en annen løsning, mange er hysterisk redde om dagen. 

Anonymkode: 5806b...593

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hadde du ikke vært smittet og sittet i karantene hadde det vært greit. Når du har corona kan overflatene på søppelposene være smittebærere, og det vil være en unødvendig risiko for naboen.

Endret av PetterKanin
  • Liker 12
Skrevet

Man har akkurat hatt et tilfelle hvor det ikke var fysisk kontakt mellom de smittede, så jeg ville unngått det så langt som mulig. Hvordan bor du? Hus eller leilighet?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
PetterKanin skrev (2 minutter siden):

Hadde du ikke vært smittet og sittet i karantene hadde det vært greit. Når du har corona kan overflatene på søååelåosene være smittebærere, og det vil være en unødvendig risiko for naboen.

Hadde det vært så smittsomt ville hele Norge hatt Corona innen august i fjor. 

Har til og med vært i rom med coronasmittede, under 1m avstand, to ganger. Uten å bli smittet. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kommer vel an på hvor søppelet skal kastes? I hvilken type bolig bor du i?

Anonymkode: f1be0...706

Ts her. Jeg bor i blokk. Har hyggelig tone med de fleste her i blokka mi. 

Skrevet

Greit å spørre men en annen ting er jo om de vil ta sjansen😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hadde ventet til jeg ikke var smittsom lengre, så kastet søpla mi selv. 

Anonymkode: bf1f0...a45

Dette! Man skal helst ikke ta på ting som den smittende har tatt på. Derfor man vasker og desinfiserer alle overflater etter hvert bruk. Har du mulighet til å sette søpla de utenfor døra sånn midlertidig? 

AnonymBruker
Skrevet

Ts her.  Søppelkassene er rett utenfor blokka mi så det er ikke mye å gå for å kaste noe. Men jeg bare er flau for å be noen om å kaste avfallet mitt samtidig som jeg er corona syk. Er full klar over at jeg ikke kan i det hele tatt gå utenfor døra mi.  Får jeg varer på dør mi så åpner jeg ikke før vedkommende er nede i heisen. 

men som noen nevner her så kan jeg få nei til svar og da er det veldig flaut å ha bedt dem om hjelp til å kaste søppel😬😬😬

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Traktorlesba96 skrev (Akkurat nå):

Dette! Man skal helst ikke ta på ting som den smittende har tatt på. Derfor man vasker og desinfiserer alle overflater etter hvert bruk. Har du mulighet til å sette søpla de utenfor døra sånn midlertidig? 

Nei bor i oppgang liksom med to andre naboer

Skrevet

gjør det selv.

Gå ut sent på kvelden, kanskje rundt 00:00 da det normalt sett ikke er folk ute. 

Du må ikke være inne fordi du har corona, du har lov å bevege deg ute så lenge du holder avstand fra folk å ikke går i butikker.

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hadde det vært så smittsomt ville hele Norge hatt Corona innen august i fjor. 

Har til og med vært i rom med coronasmittede, under 1m avstand, to ganger. Uten å bli smittet. 

Noen varianter er mer smittspmme enn andre. Noen er blitt smittet bare av å oppholde seg på samme rom, flere døgn etter den siottede oppholdt seg der.

• Liker 4
Skrevet
Revenmann29 skrev (1 minutt siden):

gjør det selv.

Gå ut sent på kvelden, kanskje rundt 00:00 da det normalt sett ikke er folk ute. 

Du må ikke være inne fordi du har corona, du har lov å bevege deg ute så lenge du holder avstand fra folk å ikke går i butikker.

Når man er smittet så er det isolasjon som gjelder. Da skal man ikke gå ut og hvertfall ikke i samme oppgang som andre bor. 

• Liker 20
Skrevet

Siden det er dokumentert at dette viruset smitter gjennom kontaktsmitte, må du i hvert fall be naboen om å bruke hansker og munnbind. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...