AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #1 Skrevet 27. mars 2021 Har overtatt familie hunden, og jeg bor bare 200 meter unna der hunden bodde før. Jeg regnet selvfølgelig med at det skulle bli litt mas i starten, hunden forstår jo ikke at den skal bo med meg, og maser på å komme «hjem». Det har nå gått 2 mnd. Og maset har ikke avtatt noe... jeg forstår jo at dette er en stor forandring for hunden, for der hun bodde tidligere bodde hun hele livet (8 år). Familien savner stadig vekk hunden og vil ha den på besøk. I starten syntes jeg det bare var koselig, men jeg merker at maset blir verre etter hvert besøk. Hva skal jeg gjøre? Skal jeg fortsette å la de ha hunden på besøk, eller er det bare vondt verre for hunden? Det er konstant masing på tur, men jeg har vanskeligheter med å skille når hunden faktisk må på do, eller bare vil prøve gå hjem 😩 Er en liten hund som kan plutselig tisse inne om jeg ikke går ut med henne når hun gir beskjed... og det er ikke noe mønster på når hun må på do (etter f. eks. mat, vann, leking). Anonymkode: 61a79...f3b
Tabris Skrevet 27. mars 2021 #2 Skrevet 27. mars 2021 Hvis det er bestemt at hunden skal bo hos deg, så tror jeg det vil være best å droppe besøk. Det gjør det bare verre og mer forvirrende for hunden. Har du forsøkt å gjøre noen ekstra kjekke ting på tur? Dra frem en leke, trene triks, godbitsøk osv. Samt gå tur i motsatt retning av der gamlehuset er. 7
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #3 Skrevet 27. mars 2021 Tabris skrev (1 minutt siden): Hvis det er bestemt at hunden skal bo hos deg, så tror jeg det vil være best å droppe besøk. Det gjør det bare verre og mer forvirrende for hunden. Har du forsøkt å gjøre noen ekstra kjekke ting på tur? Dra frem en leke, trene triks, godbitsøk osv. Samt gå tur i motsatt retning av der gamlehuset er. Ja jeg tenker også unngå besøk en stund, til hunden finner ro hjemme hos meg... men familien min tar det så tungt 😩 de ville egentlig beholde hunden, men pga helse så kan de ikke, de har blitt gamle osv Har prøvd gjøre turen ekstra spennende, og det funker mens vi holder på, men med en gang vi slutter så er det rett tilbake til mas om å gå til dem 🙈 om jeg prøver gå en annen vei (motsatt vei), så bare stopper hunden opp hver 2 meter, og prøver gå tilbake, så det blir bare mas 😂 er smart tanke, men jeg har ikke helt fått det til 😅 Vi bruker sånn typ trippelt på lang tid på å gå motsatt vei 🤓 bare lok, og hunden prøver så hardt å gå tilbake at den glemmer helt å gjøre fra seg 🤷🏼♀️ Kan friste med godbiter, da går det hvertfall fremover, men jeg kan rett og slett ikke gi hunden SÅ mange godbiter 😳 Anonymkode: 61a79...f3b
Tabris Skrevet 27. mars 2021 #4 Skrevet 27. mars 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ja jeg tenker også unngå besøk en stund, til hunden finner ro hjemme hos meg... men familien min tar det så tungt 😩 de ville egentlig beholde hunden, men pga helse så kan de ikke, de har blitt gamle osv Har prøvd gjøre turen ekstra spennende, og det funker mens vi holder på, men med en gang vi slutter så er det rett tilbake til mas om å gå til dem 🙈 om jeg prøver gå en annen vei (motsatt vei), så bare stopper hunden opp hver 2 meter, og prøver gå tilbake, så det blir bare mas 😂 er smart tanke, men jeg har ikke helt fått det til 😅 Vi bruker sånn typ trippelt på lang tid på å gå motsatt vei 🤓 bare lok, og hunden prøver så hardt å gå tilbake at den glemmer helt å gjøre fra seg 🤷🏼♀️ Kan friste med godbiter, da går det hvertfall fremover, men jeg kan rett og slett ikke gi hunden SÅ mange godbiter 😳 Anonymkode: 61a79...f3b Siden du bor så nær - er det et alternativ å la hunden bo i sitt gamle hjem også kan du ta hovedturen med den? 4
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #5 Skrevet 27. mars 2021 Finn på masse gøy ting med hunden som bruker over nevner🙂 Det er et godt forslag. Og begrens utlån av hunden til opprinnelig familie for en lenger periode. Dropp å gi den en eller to måltider om dagen, server måltidet som godbit/bytt det ut med noe skikkelig snask som kylling eller skinke på tur slik at du blir en stjerne. 🤩 Anonymkode: d7dd8...127 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #6 Skrevet 27. mars 2021 Tabris skrev (14 minutter siden): Siden du bor så nær - er det et alternativ å la hunden bo i sitt gamle hjem også kan du ta hovedturen med den? Nei det er dessverre ikke noe alternativ, da tisser bare hunden inne for det tar meg for lang tid å rekke komme dit etter at hunden har gitt signal på at den må ut 😅 Tidligere eiere er for dårlig til bens til å klare sprette opp og kunne dekke hunden behov... ts Anonymkode: 61a79...f3b
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #7 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Finn på masse gøy ting med hunden som bruker over nevner🙂 Det er et godt forslag. Og begrens utlån av hunden til opprinnelig familie for en lenger periode. Dropp å gi den en eller to måltider om dagen, server måltidet som godbit/bytt det ut med noe skikkelig snask som kylling eller skinke på tur slik at du blir en stjerne. 🤩 Anonymkode: d7dd8...127 Har fått en ganske konkret mat program av dyrlege pga hunden slankes 😅 Har også prøver gi den kylling og skinke osv, men hunden er ikke vandt til det og bare kaster det opp 🙄 gode tips, men jeg klarer ikke helt få det til i praksis og følge planen til dyrlegen 😅 ts Anonymkode: 61a79...f3b
Tabris Skrevet 27. mars 2021 #8 Skrevet 27. mars 2021 Det er en vanskelig situasjon da hunden har bodd lenge i samme hjemmet og blitt veldig knyttet til det. Og dere bor så nær at hunden hele tiden "vil hjem". Er det andre dere kjenner godt som kunne overtatt hunden, som bor lenger unna? Hvis du skal fortsette å ha hunden, så bør uansett hunden ikke lenger få være besøk i gamlehjemmet, det gjør hele prosessen bare vanskeligere. Jeg forstår at de savner hunden, men kan de komme på besøk til deg og treffe hunden der? 1
Min_hund_er_Grå Skrevet 27. mars 2021 #9 Skrevet 27. mars 2021 Er jo ikke mange alternativer her som faktisk kommer til en løsning. Hunden er 8 og satt i sine vaner. Ved konflikt går hunder tilbake til det første den lærte. Her høres det ut som TS har tatt over mors hund for å være snill. Men når du ikke bor lengre unna så lukter jo bikkja "hjemmet" sitt hele tiden. Så lenge du bor så nærme kommer ikke hunden til å koble deg og ditt hjem som sin og sitt. Her er det bare å innfatte seg med at hunden ikke blir din. Du er her bare en hundepasser. Omplasser til noen som bor lengre unna, aksepter at du er hundepasser eller la hunden slippe. 3 valg ingen av dem enkle. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #10 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har fått en ganske konkret mat program av dyrlege pga hunden slankes 😅 Har også prøver gi den kylling og skinke osv, men hunden er ikke vandt til det og bare kaster det opp 🙄 gode tips, men jeg klarer ikke helt få det til i praksis og følge planen til dyrlegen 😅 ts Anonymkode: 61a79...f3b Neida, så vanskelig er det ikke. Du må bare la være å gi hovedmåltidene 🙂 Finnes slankevåtfor osv osv. Vær litt kreativ. Eller bare vent til det går over om en stund. Går det også Anonymkode: d7dd8...127
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå