Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har for tiden en deltidsjobb på ca 15 timer i uka, og har nå søkt fulltidsjobb i tillegg. Tror absolutt jeg kan klare begge jobbene samtidig - ingen av dem er særlig fysisk eller psykisk krevende - og jeg trenger veldig pengene. Men er det noen lov som sier at jeg ikke får jobbe så mye i uka? Eller er det fritt frem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingenting i veien for at du kan jobbe så mye. De grensene som finnes gjelder pr jobb hvis du skjønner hva jeg mener. Du kan bare jobbet et visst antall timer for en arbeidsgiver, men det er ingenting i veien for å ha to jobber.

Skrevet

Riktig som gjest sier.

Du kan godt ha 15 jobber der du jobber 15 timer i uka hvis du bare får kabalen til å gå opp...

Skrevet

Må bare legge til at enkelte arbeidsgivere stiller som krav at du ikke skal ha annen jobb utover den heltidsjobben de tilbyr deg. Har inntrykk av at dette er ganske vanlig i kommunal/statlig sektor. Husker jeg var på et intervju til en jobb i kommunen der de hadde dette kravet. Jeg kan forsåvidt skjønne tankegangen, siden de vil at du skal yte maks i den ene jobben, istedet for å komme sliten på jobb pga ekstrajobbing et annet sted. Men da bør jo hovedarbeidsgiver tilby en lønn man kan leve av før de stiller slike krav.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...