Gå til innhold

Mensen på p pille?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har snart tatt 3 brett med p piller, altså 3mnd med skipping av mensen. Før jeg nå tenkte jeg skulle tatt en pause og hatt mensen. Men den siste uka har jeg slitet med litt rosa på papiret, og sterk mensenlukt. Vanlig og ikke kunne slippe 2 runder med mensen, før kroppen reagerer? 

Anonymkode: 7c5cd...825

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig individuelt hvor lenge man kan ta p-piller i strekk uten at man får en gjennombruddsblødning. Noen kan gå årevis uten å merke noen ting, andre får gjennombruddsblødninger hvis de prøver å hoppe over én eneste pillefri uke. Så har du alle som får alt mellom de to ytterpunktene.
Det er også mange som ikke får blødning når de bruker én type pille, men ikke når de bruker andre typer.

Selv brukte jeg Microgynon i 15 år og hadde ikke en eneste pillefri uke de siste ti. Ingen blødning.

AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke menstruasjon på p-piller. Du har bortfallsblødning, dvs du blør ut hinnen som dannes i livmoren men ingen egg da p-piller hindrer eggløsning. Mellomblødninger kan dukke opp når som helst. Noen kan gå 4 mnd, noen 1 år, noen lenger før en mellomblødning kommer. Da stopper du bare, har pillefri uke og får bortfallsblødning og fortsetter etterpå

Anonymkode: 9a671...b3e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...