AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #1 Skrevet 27. mars 2021 Jeg har c-ptsd og alt jeg ønsker er energien min tilbake. Leste en som reklamerte for ketoner nå, og kom til og tenke på, finnes det noen mirakel kur som gjorde at du fikk noe energi? Noe du trodde aldri skulle funke som funket? Jeg er så lei av og være sliten, aldri ha overskudd. Vil bare få noe energi.. Anonymkode: 1dc75...02f
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #2 Skrevet 27. mars 2021 Har du prøvd rehabiliteringsopphold for utmattelse? Lærte en del selv av det. Viktig å bli bevist på hva som tar og hva som gir energi. Legge inn pauser og hvile før man blir helt utslitt, leve etter sine egne verdier, gjøre ting som er bra for en selv, si nei osv. Tror dessverre ikke det er noen mirakelkur. Man må se på mange ting i helhet, og jobbe med det over tid. Det er nok også viktig å bearbeide vonde følelser. Det tar energi å bære på mye vondt. Positive opplevelser er gull verdt for å komme gradvis mere ovenpå. Og jeg tror det er sunt å være ute i naturen. I Japan kaller de det faktisk skogsterapi. Anonymkode: 1d148...a44 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #3 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har du prøvd rehabiliteringsopphold for utmattelse? Lærte en del selv av det. Viktig å bli bevist på hva som tar og hva som gir energi. Legge inn pauser og hvile før man blir helt utslitt, leve etter sine egne verdier, gjøre ting som er bra for en selv, si nei osv. Tror dessverre ikke det er noen mirakelkur. Man må se på mange ting i helhet, og jobbe med det over tid. Det er nok også viktig å bearbeide vonde følelser. Det tar energi å bære på mye vondt. Positive opplevelser er gull verdt for å komme gradvis mere ovenpå. Og jeg tror det er sunt å være ute i naturen. I Japan kaller de det faktisk skogsterapi. Anonymkode: 1d148...a44 Er dette gjennomførbart som alene mor? Anonymkode: 1dc75...02f
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #4 Skrevet 27. mars 2021 Har du gjort kostholdsgrep? Noen kan føle seg bedre uten gluten og kasein i kosten. Noen kan føle seg bedre på antiflammatorisk diett. Ikke frisk, men bedre. Jeg tenker at når ting ikke fungerer for deg slik du gjør det nå, så bør du se etter endringer som potensielt kan hjelpe deg. Kosthold påvirker hele kroppen, og aller mest psyken, ettersom tarmen produserer 90% av kroppens serotonin, som hjernen bruker mye av. Anonymkode: 555c2...b3f 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #5 Skrevet 27. mars 2021 Det er dessverre sånn at så lenge du ikke tar tak i problemet gjennom terapi så kan du ikke på magisk vis få energien tilbake. Kosthold og trening kan selvfølgelig hjelpe litt, men bare så langt liksom... langvarig terapi er nok det som må til. Anonymkode: a48b1...e35
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #6 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Er dette gjennomførbart som alene mor? Anonymkode: 1dc75...02f Du hadde nok måttet skaffe barnevakt de ukene du var der. Tror det finnes egne mestringskurs for utmattelse rundt om og. Men vet ikke hvordan de er. Anonymkode: 1d148...a44
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #7 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du gjort kostholdsgrep? Noen kan føle seg bedre uten gluten og kasein i kosten. Noen kan føle seg bedre på antiflammatorisk diett. Ikke frisk, men bedre. Jeg tenker at når ting ikke fungerer for deg slik du gjør det nå, så bør du se etter endringer som potensielt kan hjelpe deg. Kosthold påvirker hele kroppen, og aller mest psyken, ettersom tarmen produserer 90% av kroppens serotonin, som hjernen bruker mye av. Anonymkode: 555c2...b3f Ja har tatt mye kostholdsgrep da jeg har måtte prøve mye forskjellig pga ibs-d. Som godt kan nevnes at ikke er noe bra heller. Anonymkode: 1dc75...02f
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #8 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er dessverre sånn at så lenge du ikke tar tak i problemet gjennom terapi så kan du ikke på magisk vis få energien tilbake. Kosthold og trening kan selvfølgelig hjelpe litt, men bare så langt liksom... langvarig terapi er nok det som må til. Anonymkode: a48b1...e35 Har gått i terapi utallige ganger, utredning, psykolog. De fleste gangene virker jeg for «frisk» til og trenge hjelp. Selvom jeg nevner at jeg er helt ødelagt, problemet er visst at jeg ikke vet åssen de kan hjelpe meg. Også blir jeg skrivd ut.. Anonymkode: 1dc75...02f
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #9 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du hadde nok måttet skaffe barnevakt de ukene du var der. Tror det finnes egne mestringskurs for utmattelse rundt om og. Men vet ikke hvordan de er. Anonymkode: 1d148...a44 Ja ikke sant.. Det har jeg ikke nettverk til.. Anonymkode: 1dc75...02f
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #11 Skrevet 27. mars 2021 Eneste "mirakelkuren" er emosjonell integrering. Finnes mange bra kanaler på youtube, f eks. Crappy childhood fairy og Teal swan. Anonymkode: e853f...e68
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå