Gå til innhold

God vaffeloppskrift?


Gjest 1111

Anbefalte innlegg

Noen som har en god vaffeloppskrift til meg, som ikke inneholder rømme?

Har lovet kjæresten å lage vafler til han i morgen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne er veldig god.

5 dl melk

3 dl vann

5 egg

1 ts bakepulver

½ ts kardemomme

750 g hvetemel

1½ kopp sukker

250 g smeltet smør

Bland alt unntatt smeltet smør til en jevn røre. La den svelle minst en halv time. Rør inn smøret og stek vaflene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske mange, jeg laget den for et par uker siden. Da regnet jeg om mengdene og laget til 3 personer, det ble 10 plater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er veldig god.

5 dl melk

3 dl vann

5 egg

1 ts bakepulver

½ ts kardemomme

750 g hvetemel

1½ kopp sukker

250 g smeltet smør

Bland alt unntatt smeltet smør til en jevn røre. La den svelle minst en halv time. Rør inn smøret og stek vaflene.

Hvorfor iallverden bruker du så mye smør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vafler er typisk rydde-i-kjøleskapet-mat her i gården. :ler: Grunnoppskriften vår er vel nokså lik Arkana sin, men i tillegg havner det gjerne gammel grøt oppi (både ris- og rømme- sådan funker ypperlig!), utgått melk/fløte... har inntrykk av at jo mer rart man putter oppi, jo bedre blir det, men vafler laget med Cultura pære og/eller rømmegrøt er favoritten. Synd du ikke vil ha rømme i da... hehe.

Endret av Virvel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg vil aller helst ha rømme i min også ja. Kjempegode, sprø, nystekte rømmevafler. *mmmmm* :wow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjerne litt vaniljesukker!

jeg foretrekker dessuten mer egg og kardemomme og mindre smør enn det Arkana bruker...

joghurt er veldig godt i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bytter ut en del av hvetemelet med havregryn (hender jeg tar 50/50) , får du vaffler med mere mat i. Er kjempe populært her som kveldsmat eller frokost av og til når dattra til mannen min og/eller nevøen vår er her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 år senere...
Gjest Going down with wafles

hei, :kgbaby: har lenge tenkt å drukne meg i et badekar med vaffelrøre. OG når jeg sitter her, har jo jeg lyst til å drunke i god vaffelrøre. Mitt siste måltid. Hva syns dere om konditorfarge, jeg har lyst å død i rosa.... Typisk meg. Eller skal jeg gå for svart, som gjennomspeiler mitt svarte hjerte og sjel. Så tungt som en kullbit. Hva med Hornsalt :):goodbye: det er mitt valg, ikke katten (Torød)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke vaffeljern.. går det an å lage vafler i toastjern? siden det går jo an å lage toast i vaffeljern..:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...