Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, 

Meg og min mann er i prossesen med å flytte til Setskog kommune fra Vestlandet, og i den sammenheng vurderer vi å flytte fra Sparebanken Vest til den lokale banken her, Høland-Setskog Sparebank. 

Er det noen som kan dele sine erfaringer med banken? Den er ganske liten, så er litt skeptisk, men likte godt det å ha en "lokal" bank her på Vestlandet... 

Endret av Leppefisken
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen erfaring med lokalbank siden jeg var barn på 1970-tallet. Siden har jeg hatt Postbanken, DnB, Nordea, Sbanken til ulike formål. Har kjøpt og solgt hus og leiligheter, hatt billån og oppussingslån. VELDIG sjelden jeg fysisk har vært i banken, tror jeg var det for å skrive under papirer på min første leilighets lån for førti år siden... Nå går alt med selvbetjening på nett, evt chat eller telefon om jeg trenger å snakke med noen. Spiller null rolle for meg hvor i landet den personen sitter... 

Anonymkode: 2a395...44c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Ingen erfaring med lokalbank siden jeg var barn på 1970-tallet. Siden har jeg hatt Postbanken, DnB, Nordea, Sbanken til ulike formål. Har kjøpt og solgt hus og leiligheter, hatt billån og oppussingslån. VELDIG sjelden jeg fysisk har vært i banken, tror jeg var det for å skrive under papirer på min første leilighets lån for førti år siden... Nå går alt med selvbetjening på nett, evt chat eller telefon om jeg trenger å snakke med noen. Spiller null rolle for meg hvor i landet den personen sitter... 

Anonymkode: 2a395...44c

Hva har din situasjon med HI å gjøre egentlig? 

Ts,

jeg har ingen erfaring med den aktuelle banken, men jeg har selv hatt den samme lokale banken siden jeg var barn og er veldig fornøyd. Jeg føler at det blir mer personlig når banken «kjenner» meg og føler meg ivaretatt.

Banken er i hjembygda, mens jeg selv bor i Oslo, men er stadig innom den lokale banken som bare fikser alt for meg hvis det er noe. Så jeg har bare gode erfaringer med min lokale bank.

Jeg har konto hos DnB også, og de maser stadig om salg og investeringer. Det opplever jeg aldri hos min lokale bank. 

Anonymkode: acbac...861

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har den banken. Bor ikke i den kommunen lenger, men fortsetter å ha den banken fordi det er så greit å ha en bank som vet hvem du er. 

Anonymkode: 2d5c8...a3b

AnonymBruker
Skrevet

De er vel under Eika gruppen som flere småbanker er? Har ikke erfaring fra denne banken, men andre småbanker. Heller en liten bank enn de store.

Anonymkode: 2eb39...e1f

Gjest Airman
Skrevet
Leppefisken skrev (2 timer siden):

Hei, 

Meg og min mann er i prossesen med å flytte til Setskog kommune fra Vestlandet, og i den sammenheng vurderer vi å flytte fra Sparebanken Vest til den lokale banken her, Høland-Setskog Sparebank. 

Er det noen som kan dele sine erfaringer med banken? Den er ganske liten, så er litt skeptisk, men likte godt det å ha en "lokal" bank her på Vestlandet... 

En fordel med lokalbank der dere kan bli kjent med hverandre, storbankene så er du bare et saksbehandlingsnummer som vurderes strikt etter bankens profilregler

Skrevet

Har hatt Høland Sparebank da jeg var yngre, men bytta til en større bank da jeg var student etter at de flådde meg på gebyrer etter en utenlandstur (en stund siden, altså). Kjenner mange som fortsatt når Høland (og Setskog) Sparebank, og er veldig fornøyd med den lokale tilhørigheten. Når det gjelder boliglån, har jeg erfaring med at Aurskog Sparebank er mer fleksible med føstegangskjøpere, men det er kun erfaring via via - og kanskje ikke aktuelt for dere. Får du en prispakke du kan leve med (renter,gebyr mv.) er det absolutt ingenting å si på servicen.

Skrevet

Tusen takk for tilbakemeldinger med deres synspunkter og erfaringer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...