AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #1 Skrevet 27. mars 2021 Jeg er 24 år og tenker på å flytte hjemmefra. Grunnen er at jeg ønsker å få meg mann og barn osv etter hvert. Men når jeg var 18 kjøpte jeg meg hund, og moren min har det økonomiske ansvaret mens jeg går alle turer. Hunden er mest knyttet til meg og er alltid i nærheten av meg. Moren min mener at jeg ikke kan flytte ut nå som vi har dette felles ansvaret, noe som betyr at jeg må bo hjemme til jeg er rundt 32+-... Med andre ord så blir det jo verken mann eller barn på meg før jeg er nærmere 40😂😅 Da har jo livet gått. Det er ikke et alternativ å ta med hunden om jeg flytter, da forholdene ikke kommer til å ligge til rette og jeg ikke har bil/økonomi til veterinær osv. Jeg føler at jeg svikter hunden om jeg flytter, i tillegg til at det blir ekstremt mye arbeid på min mor som i tillegg har en 100% jobb. Setter jo selvsagt hunden først da han betyr alt for meg.. og vurderer nå å bare droppe kjæreste og alt, og være til stede for hunden (han fyren jeg snakker med bor i Belgia, noe som gjør det enda mer utfordrende.) Herregud altså, hva ville du gjort? Må bare le av meg selv her 😂 Anonymkode: d030d...b66
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #3 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selg hunden? Anonymkode: 4f0a9...c42 Ahh, at jeg ikke har tenkt på det 👍🏼 Anonymkode: d030d...b66
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #4 Skrevet 27. mars 2021 Hvorfor kan du ikke ta med hunden...?? Jeg flytta på hybel da jeg var 19. Jeg tok med hund og kanin. Det var jo mine dyr som jeg hadde ansvar for. Mora di kan passe hunden når du drar til Belgia for å finne ut om det er den store kjærligheten eller ikke. Er det det, så går det an å ta med hunden dit også. Anonymkode: 728ff...ea1 10
Tvist Skrevet 27. mars 2021 #5 Skrevet 27. mars 2021 Det er jo din hund som du skaffet deg, ditt ansvar. I alt du gjør må du også ta hensyn til hunden. Hva skal du gjøre om du flytter ut? Jobbe? Studere? Om du skal jobbe vil du nok tjene nok til å ivareta hunden. Du bør få en forsikring på hunden for sikkerhets skyld. 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #6 Skrevet 27. mars 2021 Du kjøpte hund da du var 18 år- voksen nok til å forstå at hunder lever i 10+ år. Hunden er ditt ansvar. Selvfølgelig skal du ikke bo hos mor til du er godt voksen. Er du ikke i stand til å ta vare på hunden din, så bør du gjøre det ansvarlige, og omplassere den til folk som kan gi den det den trenger. Anonymkode: e2264...f69 6
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #7 Skrevet 27. mars 2021 Altså, du er 24 år. Du må kunne klare å forsørge deg selv og en hund. Klarer du ikke det, er du ikke mye attraktiv på datingmarkedet. Hunden er seks år, og bør kunne klare å være alene hjemme når du er på jobb. Anonymkode: 97c68...7fe 7
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #8 Skrevet 27. mars 2021 Aktuelt å la noen låne/passe den mens du tester forholdet også blir hunden evt med deg? Anonymkode: 58e55...66d
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #9 Skrevet 28. mars 2021 Da sitter du deg mål. Ta lappen, få bil, få jobb, spar, whatever og SÅ kan du flytte ut. Jobb målrettet for det så går det fort. Om du klarer å ta vare på deg selv å bo alene så bør du jo kunne en hund også. Men du skriver jo ikke noe relevant for hvorfor det er vanskelig? Studerer du kun? Hvor skal du flytte, til belgia? Kan du ikke date når du bor hjemme? Dra på besøk til de du dater eller treff hverandre ute/på hotell osv. Jeg hadde aldri valgt en mann over dyret mitt, men om dyret ditt står i veien for at du skal date så er det noe feil på mann eller deg.. Anonymkode: 9a2b5...004 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #10 Skrevet 28. mars 2021 Om du sliter med økonomien allerede nå menst du bor hos mor så høres det ikke akkurat ut som at du bør flytte ut. Anonymkode: 9a2b5...004 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #11 Skrevet 29. mars 2021 Det er veldig enkelt, du har 3 valg: - ta med deg hunden - overtal mor til å ta over hunden - omplasser den Du kan ikke gi opp hele livet og bo hjemme til du er over 30 fordi du har en hund. Anonymkode: 8412b...22b 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå