Gå til innhold

Oppkjøring på tirsdag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt hva jeg skal føle! Har en blandet magefølelse, en dag føler jeg at "ja dette skal gå bra!" mens andre "hva hvis jeg ikke klarer det?" Vil jo selvfølgelig klare det, men? :tristbla:

Kan noen fortelle meg prossessen? Hvordan foregår alt sammen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vet ikke helt hva jeg skal føle! Har en blandet magefølelse, en dag føler jeg at "ja dette skal gå bra!" mens andre "hva hvis jeg ikke klarer det?" Vil jo selvfølgelig klare det, men? :tristbla:

En vanlig kjøretime, bare at nå er det oppkjøring :)

Skrevet
En vanlig kjøretime, bare at nå er det oppkjøring :)

Det stemmer da ikke helt.. Trådstarter; har ikke kjørelæreren din gått gjennom hva som skal skje på oppkjøringen med deg? Hvis ikke synes jeg du bør ta en siste time (dersom du rekker det da..) slik at han kan forklare deg hvordan ting foregår.

I grove trekk starter oppkjøringen med at du får trekke en praktisk "oppgave" som angår bilen. Det kan være at du skal forklare hvordan vindusviskerne virker til å sjekke dødgang på rattet etc.. Selv fikk jeg beskjed om å forklare/demonstrere hvordan man sjekker at bremsekraft-forsterkeren fungerer. Så kjører dere avgårde, og sensor forteller hele tiden hvor dere skal "Venstre i neste kryss" etc. Noen får beskjed om å parkere dersom de kjører i byen og sånt. Kjøreturen er på ca 50 min. Tilbake på biltilsynet forteller sensoren hva h*n synes om kjøringen din, og om du har bestått eller ikke.

Lykke til! :)

Skrevet

Det, linck sier her stemmer sikkert (en god stund siden jeg tok den så jeg husker ikke helt :forvirret: )

Men dette kommer jo til å gå strålende! :icon_smile: Og gjør det ikke så er ikke det verdens undergang alikevel. Meg bekjennt er det ingen som har strøket mer enn 11 ganger eller noe slikt, så det skal litt til å slå rekorden :ler:

Skrevet

Lykke til vennen. På oppkjøringen.. :klem:

Skrevet

Lykke til. Det er som oftest ventingen som er verst, når du kommer i gang forsvinner sommerfuglene. Husk at du kan prate eller ha på radioen om du ønsker det.

Skrevet

Jeg kan ikke gi så mye svar på hva som skjer, men ønsker deg lykke til. Vet sånn ca hvordan du føler for jeg skal ta oppkjøringen om en kort stund selv.

Fortell hvordan det gikk og hva som er gangen i det nå da.

Skrevet

Hei!

Jeg føler meg deg! Jeg har selv hatt oppkjøring nylig, og var veldig nervøs i forkant og hadde veldig blandede følelser om hvordan det kom til å gå. Se her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=144441

Jeg hadde en oppvarmingstime før selve kjøretimen, der jeg fikk kjørt litt og fikk avklart diverse ting jeg var usikker på. Da vi kom på trafikkstasjonen, ba jeg om å få med meg kjørelæreren i bilen. Før vi satte oss i bilen, spurte sensor et spørsmål. Jeg hadde på forhånd fått en liste fra kjøreskolen om hva det ble spurt om. Vet ikke om det er likt over hele landet, men jeg kunne bla få spørsmål om dette: sjekke lysene foran og bak på bilen, sjekke dekk og felger, sjekke at vindusviskeren virker og påvise hvor man fyller spylervæske, stille inn varmeapparatet riktig slik at man får god effekt på frontruten ved dugg, sjekke sikkerhetsbeltene for skader, sjekke varsellampene, sjekke at servostyringen virker og sette opp varseltrekanten. Jeg fikk oppgaven med varseltrekanten.

Deretter satte vi oss inn i bilen, hvor sensor forklarte meg at han kom til å gi meg beskjeder om hvor vi skulle kjøre. Han sa også at det var lov å spørre hvis jeg var forvirret om hvor jeg skulle, for det hendte at han gav meg flere beskjeder på en gang. F.eks kjør til høyre i enden av gata og deretter til venstre. Under selve kjøreturen snakket sensor og kjørelæreren litt sammen om hverdagslige ting, og det synes jeg var veldig beroligende. Når vi kom tilbake til trafikkstasjonen krysset han av for bestått, og jeg var veldig glad og overrasket. Jeg hadde innstilt meg på å stryke, og det er jo ikke verdens undergang. Da får man jo en begrunnelse og man kan jobbe med dette frem til neste forsøk, tidligst 4 uker etter første forsøk.

Det hjelper nok ikke noe, men i ettertid skjønner jeg egentlig ikke helt hva jeg stresset meg så veldig opp for, for det var ikke så ille som jeg hadde trodd. Men jeg kan anbefale deg å ha en oppvarmingstime før selve oppkjøringen, og kanskje ha med kjørelæreren hvis du synes at det kan hjelpe? Er sikkert ikke alle det passer for, men jeg er i alle fall veldig glad for at jeg hadde henne med.

Masse lykke til, dette klarer du! :klem:

Skrevet
Jeg hadde en oppvarmingstime før selve kjøretimen

Gikk litt fort unna på tastene ser jeg, hehe. Mente selvsagt at jeg hadde en oppvarmingstime før selve oppkjøringen.

Skrevet

Hei dere!

Ville bare si at jeg bestod oppkjøringa! Var ikke nervøs dagene i forveien, men kjente det kriblet litt i magen den siste timen, men oppvarmingstimen med læreren var også ganske bra å ha! Skjønner egentlig ikke hva jeg gruet meg til de siste timene, sensor var utrolig hyggelig, og satt ikke å nistirret og skrev hele tiden. De spør om det er ok om du vil snakke endel, eller bare av og til, ganske beroligende. :)

Skrevet
Hei dere!

Ville bare si at jeg bestod oppkjøringa! Var ikke nervøs dagene i forveien, men kjente det kriblet litt i magen den siste timen, men oppvarmingstimen med læreren var også ganske bra å ha! Skjønner egentlig ikke hva jeg gruet meg til de siste timene, sensor var utrolig hyggelig, og satt ikke å nistirret og skrev hele tiden. De spør om det er ok om du vil snakke endel, eller bare av og til, ganske beroligende. :)

Ser du ;)

Grattiss!!! :tommelsmil::klappe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...