AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #1 Skrevet 26. mars 2021 av personlige årsaker må jeg skjule alle kuttene på armene mine, noen tips til hvordan? ( ikke si klær). Noe sminke som går an, eller andre tips? Anonymkode: 663f7...d05
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #2 Skrevet 26. mars 2021 Har prøvd alt... klær er det eneste som funker... Anonymkode: 2dc75...155 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #3 Skrevet 26. mars 2021 Klær eller armbånd. Sminke fungerer ikke. Ellers vil jeg råde deg til å ikke holde det hemmelig. Skjønner at du ikke vil gå rundt med ferske sår, men ikke hold det hemmelig for dine nærmeste. Anonymkode: 1d25d...049 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #4 Skrevet 26. mars 2021 Nei sminke vil ikke funke, det gjør de ikke like sterk synlig, men vil uansett ikke gjøre at de ikke synes. Det har værtfall aldri funket på meg å sminke de helt bort Anonymkode: 7257d...710
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #5 Skrevet 26. mars 2021 Overskriften din burde være «hvordan stopper jeg med selvskading?» Anonymkode: 16c1b...c1c 5
GammelKaktus Skrevet 26. mars 2021 #6 Skrevet 26. mars 2021 Er det ferske kutt så har du ikke annet valg en bandasje og langermet genser/kjole. Er det gamle arr så funker tatoveringer bra, har en venninne som så ut som et skjærebrett på armene og hun har fått seg skikkelig kule tatorveringer på armene, sleeves eller hva det kalles. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #7 Skrevet 26. mars 2021 Når jeg kun skadet meg nederst ved håndleddet, brukte jeg masse armbånd. Nå er det hele armen (arr) og eneste som funker er klær, dessverre Anonymkode: eb132...a78
Silva Pluvialis Skrevet 27. mars 2021 #8 Skrevet 27. mars 2021 Jeg har arr etter selvskading. Over 3 år siden siste episode, men arrene er der enda og kommer nok aldri til å gå bort. Jeg bærer de som en del av min historie, og skjuler de ikke lengre. Jeg har ikke fått noe spørsmål. 3
Gjest Peanut Skrevet 27. mars 2021 #9 Skrevet 27. mars 2021 2 hours ago, FrøkenMånestråle said: Er det ferske kutt så har du ikke annet valg en bandasje og langermet genser/kjole. Jeg har bare lagt Compeed rett på og tatt de av etter en uke. Og så bruker jeg foundation for å skjule
PokemonGone Skrevet 27. mars 2021 #10 Skrevet 27. mars 2021 En måned siden forrige episode. Noen psykologer og venner trodde ikke på meg da jeg fortalte dem om selvflagellasjonene mine fordi jeg ikke har merker. Det føltes godt å vite at "metoden min" ikke markerte kroppen min (sjakkmat til systemet), men jeg vet nå at det ikke er en løsning, og dessuten er det en ond sirkel. Jeg hater å føle meg overvåket og er forsiktig med metodene mine, men når jeg trengte hjelp, var jeg i stand til å dele den. Hvorfor skjule selvflaggling? Noen mennesker vil skjule fortiden for å tillate seg å se på fremtiden. De er alle forskjellige mekanismer. Jeg er ingen som kan si om det er riktig eller galt. Hvis du var en overlevende fra Holocaust, ville du ønske å gå hele tiden kledd som en Auschwitz-fange? Jeg møtte en eldre overlevende fra holocaust. Sikkert vil du fortelle meg at det er noe som må være kjent for at det ikke skal skje igjen. Men ofrene fortjener roen og freden som de ikke hadde. Selvflagellasjoner er antrekkene som folk ikke kan ta av. Jeg vet at det ikke er noen sammenligning mellom de to hendelsene, og at konteksten er forskjellig, men det er bra å reflektere over flere ting. Hvis du synes dette er et dårlig eksempel, beklager jeg på forhånd.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #11 Skrevet 27. mars 2021 Ikke alle er ute etter oppmerksomhet nei! Min lillebror, som vi viste slet psykisk i tenårene kuttet seg mye og det fant vi først ut etter han ble voksen og begynte å gå med t-skjorter. Flere av de arrene han har på armene er så store at jeg er sikker på at de burde ha vert sydd når de var sår. Aner ikke hvordan han klarte å skjule det, men vil tippe de svarte langerma hettegenserene han alltid gikk med var en del av opplegget.. Anonymkode: ad0b1...2a7 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #12 Skrevet 27. mars 2021 Denne tråden burde vært stengt! Tenker dere over hvordan dere snakker til mennesker som ikke har det bra? Er dere ikke alle voksne folk? Anonymkode: 16c1b...c1c 4
Chiubi Skrevet 27. mars 2021 #13 Skrevet 27. mars 2021 Jeg kjenner ei som valgte å tatovere over arrene etter selvskading. Arrene er fremdeles der, men tatoveringen tar vekk oppmerksomheten fra arrene.
Perelandra Skrevet 27. mars 2021 #14 Skrevet 27. mars 2021 Tråden er ryddet for krenkende innhold, brukerdebatt, brukerangrep, beskrivelse av selvskadingsmetoder og svar til dette. Kjære trådstarter! Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som har en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf 116117 eller ringe nødnummer 113. Det skal også være et psykiatritilbud i alle landets kommuner. Hvis du ringer din kommunes servicetorg eller ser på hjemmesiden til hjemkommunen din, skal du finne info om dette. Her skal man kunne få noen å snakke med og hjelp videre. Du kan også be om hjelp til dette fra fastlegen, og be om henvisning videre. Med vennlig hilsen Perelandra, mod.
Fremhevede innlegg