AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #1 Skrevet 26. mars 2021 I den siste tiden så har jeg begynt å få tanker som "Den dagen pappa dør, hva skal jeg gjøre".. Eller jeg tenker hele tiden at pappa kommer til å dø en dag.. Han er frisk idag, og er driver firma og er oppegående, han er 60 år. Men enda så sitter jeg og tenker på han vær dag og det går meg på nervene. Eg og han har daglig kontakt og er beste kompiser samtidig som pappa. Hvordan slutter jeg å få disse negative tankene. Når jeg sover middag, så føler jeg meg elendig når jeg våkner, hvorfor gjør jeg dette? Anonymkode: 62f8d...2ac
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #2 Skrevet 27. mars 2021 Det er veldig vanskelig, vonde tanker kan komme, spesielt om de nærmeste. Har òg tenkt samme tanken. Prøv å styre tankene, gjenta og gjenta "pappa er frisk og rask, han er 60, jeg har han nok i flere år fremover". Og heller fokuser tankene over på hva du kan gjøre her og nå, hva kan du finne på med faren din neste gang dere møtes? Kanskje dere kan lage en ekstra god middag eller gå en hyggelig tur til stranda og drikke kaffe f.eks. Gjør det til noe hyggelig. De negative tankene kan komme fordi det er så vanskelig å forestille seg, at man ikke har en plan, man vet ikke når og hvordan ting skjer. Prøv å overstyre disse tankene, hver gang. Det er ikke alltid så lurt å sove middag, spesielt etter et tungt måltid, kroppen fordøyer ikke mat skikkelig når man sover. Prøv heller å gå en tur etter middag, det øker blodsirkulasjon, hjerterytme, hjerneaktivitet og kan gi mer energi. Anonymkode: e7b1b...81b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå