Gå til innhold

Kaste opp av angst?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg har fått diagnose Generalisert angstlidelse for noe år tilbake. Det er ikke noe veldig alvorlig, siden vi alle bekymrer oss for ting osv, jeg kanskje litt mer enn your average person. Men ca en gang i året får jeg...tjah, skal vi kalle det angstanfall? Hvis jeg får litt dårlige nyheter, så begynner jeg å brekke meg og når jeg først kaster opp..så e det ingenting som stopper meg for å si det sånt. Jeg får sånn "omgangsyke" i flere dager, kan spise så vidt og er kvalm hele tiden, vondt knytt i brystet, intens prikking i ansiktet. Det kan være opp til en uke. Lurte bare om noen opplever noen lignende og har noe tips hvordan å takle dette? Jeg står på venteliste til psykolog allerede, men det er en stund til det dessverre. Er det vits å gå til fastlegen og snakke om det? Hva kan fastlege gjøre med det? Skrive ut noe piller? Jeg vil ikke sykemelde meg fra jobb egentlig, da jeg elsker jobben min og da dette skjedde første gang, det å gå på jobb var en veldig fin distraksjon (bortsett fra at jeg måtte løpe flere ganger på do på jobb for å brekke meg og si NEI TAKK til lunsjen..), men nå sist var det så voldsomt "omganssyke" at jeg kunne ikke sitte oppreist, så tok egenmelding. Dette er utløst av stress, 100%, jess. Det skjer når jeg får dårlige nyheter, stor stress og tankekjøret er ute av kontroll.

Så ja, lurer på om noen opplever lignende og bare..tjah. Vil ikke føle seg alene med dette egentlig 😄

Anonymkode: 75735...bf5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplever som deg vondt i brystet og prikking i ansiktet. Jeg har også opplevd at det føles som deler av ansiktet mitt brenner og svir, at jeg mister følelsen. Dette har jeg også opplevd andre steder på kroppen også. Angst kan vise seg på mange og merkelige måter, det kan jeg skrive under på, har selv kjent så mye rart og ekkelt, det er ikke rart man blir mere redd. 

AnonymBruker
Skrevet
Swoosh skrev (1 time siden):

Jeg opplever som deg vondt i brystet og prikking i ansiktet. Jeg har også opplevd at det føles som deler av ansiktet mitt brenner og svir, at jeg mister følelsen. Dette har jeg også opplevd andre steder på kroppen også. Angst kan vise seg på mange og merkelige måter, det kan jeg skrive under på, har selv kjent så mye rart og ekkelt, det er ikke rart man blir mere redd. 

Samme her.. kan få brennende følelse på skuldre og armer. Selv med svak angst. 

Anonymkode: ae1d5...8e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...