Gjest Gjest Skrevet 26. august 2005 #1 Skrevet 26. august 2005 Pratet med en bekjent som fortalte at den ene kontaktlinsa hennes regelrett smuldra opp til et fint pulver da hun skulle da den ut av øyet.(dagslinser) Det er jo litt småskummelt om du gnur deg i øyet også går hele sulamitten i oppløsning. Er det noen som har opplevd det samme?
Gjest Violetta Skrevet 26. august 2005 #2 Skrevet 26. august 2005 Det hørtes veldig veldig rart ut. Jeg ville tatt en telefon til optikeren og undersøkt. Har brukt dagslinser selv lenge, og de smuldrer i hvert fall ikke opp. Kan hende revner de, eller en bit blir revet av fordi man kommer borti med en negl, men det er også alt. Har hun brukt de linsene som smuldrer opp lenger enn en dag?
Mrs. K Skrevet 26. august 2005 #3 Skrevet 26. august 2005 Er du sikker på at det ikke er en "overdrivelse fremmer forståelsen"? Jeg har brukt linser i mange år og det nærmeste jeg har kommet smuldring (en liten bit gikk av og det er for så vidt ubehagelig) var en gang jeg hadde brukt månedslinser i 3 måneder.
Mrs. K Skrevet 26. august 2005 #4 Skrevet 26. august 2005 Jeg har forresten også brukt endags-linser i flere dager uten at de har knekt. Jeg har også brukt 2 linser opp på hverandre (endret styrke) uten problem.
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2005 #5 Skrevet 26. august 2005 Ja, jeg har og brukt dagslinser gjennom flere år og har aldri opplevd noe slikt. De var flere som sto og så på "restene" av linsa så jeg tror ikke det er noen overdrivelse. Hun hadde handlet et halvt års forbruk av linser på internett, men hun får vel byttet dersom flere linser skulle vise seg å være slik?
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2005 #6 Skrevet 26. august 2005 Har hun brukt de linsene som smuldrer opp lenger enn en dag? ← Nei, hun hadde bare hatt dem inne noen timer. Hun hadde fått anbefalt Dailies av optikeren pga at hun har store problemer med andre linser. Forhåpentligvis var det bare en defekt linse hun har støtt på. Hun hadde handlet linser for et halvt år på nettet, men forhåpentligvis får hun refundert/byttet dersom hun skulle støte på flere slike.
Gjest Emera Skrevet 26. august 2005 #7 Skrevet 26. august 2005 Hun får erstattet ødelagte linser, ja. Det har vært noen problemer med Dailies, at de har gått i stykker innpå øyet og sånt. Men oppsmuldring har jeg aldri hørt om.
Tusseline Skrevet 27. august 2005 #8 Skrevet 27. august 2005 Linsene smulrer opp når de ikke er i kontakt med fuktighet, men øyet er jo alltid litt fuktig, så det er vanskelig å si. Kontakt optikeren.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå