Gå til innhold

Kattenavn

Gjest anonym

Fremhevede innlegg

Skrevet

Takker og bukker for alle eksempler på kattenavn!

Kan nå annonsere at vår sorte og hvite og gaaaale pelsdott lyder navnet....

LUNA ! (som forøvrig er meget treffende til den unge frøknen.....) :lol:

Klem :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du har funnet navn til katten din - og det er kjempefint :) , men jeg sitter her og mimrer og vil fortelle om alle de rare kattenavnene hatt..

-Siripus

-Betsy

-Kathinka

-Ampulise

-Sokrates (han var min! *savne*)

-Cindy

-Sjussi

-Oscar

-Pusi

-Rusken

-Haltepinksen

-Svarteper

Mange rare navn, men her kan man se hvordan det går når snille foreldre lar barna finne på kattenavn.. :)

Skrevet

Kanskje litt seint,men jeg synes Jeppe er et godt forslag hvis det er gutt. Om det er en jente er Sofie et alternativ.

Skrevet

Vår het tidligere Tigergutt, men måtte døpes om til Leopold (det betyr modig løve) og passer utmerket på tøffingen vår! :ler:

Helt fra han var liten har han innbilt seg at han var kjempestor og skremmende...var ikke redd for noe! fanger kråker og det som verre er... litt fortvilende for oss, men han har det nå bra slik!

Skrevet

Jeg hadde en katt en gang som het Urbo. Det var en voksen katt som jeg adopterte da eieren forlot den, Oprinnelsen til navnet var at katten haltet...altså Turbo uten T... ergo urbo.

Men det var hva min katt het. Det er vel ikke heeelt det som var spm...

Men jeg har ingen gode forslag. Men fritt frem for og føre Urbo's navn videre.

Har hatt en katt som het Reidar og... bare som et apropå

Skrevet

hørte noe en gang om at katter skal ha navn med S-lyd i seg.. for det var noe de hørte spesielt godt..

men.. for å si det sånn.. høres utrolig teit når naboen står på trappa kl halv ett om natten og skriker mia..

Jeg vil ha en sølvfarget katt som skal hete Sølvfaks eller Seamour! Hehe

Skrevet

Katten til en jeg kjenner heter Schrödinger etter programmet Schrödingers katt på nrk. Det syns jeg er veldig søtt :D

Skrevet

Pusen min skal hete Minoush :D

Om jeg nå får en da....eneste feilen med drømmemannen min er at han ikke tåler katter :cry:

Meeeen jeg jobber med saken....homeopat hjalp meg, så det kan ordne seg.... :sjarmor:

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Katta di skal selvfølgelig hete Kattastrofe :) eller Telefonkattalogen!

Skrevet

Nå har du vel funnet navn til katten din men, jeg slenger med noen forslag i tilfelle du ikke har bestemt deg ennå:)

Solo

Sphinx

Piaff

Uma

Alba

Pita

Buzz

Pepper

Skrevet

Jeg hadde en kjæreste en gang som hadde en katt som het Elvis. Husker at jeg syntes det var et teit navn på en katt. Men egetlig er det jo bare morsomt.... :lol:

Skrevet

Vi kalte kattungene våre for Smisk og Smask. Vi hadde en helt grå, det var Smask, og Smisk var svart, med litt hvitt på. Og han smisket noe helt sinnsykt, derav navnet. Smask passet derfor bra til den andre.

Skrevet

Vet ikke om disse allerede er nevnt men.. Ask, Turin eller Garm er fint på en liten tøffing, Wilma på en nusselig frøken. Cats bite!

Mvh, Bohemia

Gjest Anonymous
Skrevet

Kattene mine het Leif og Gudmund! Søstra mi sin het Glenn Elvis... :D

Naboen sin het Kardis!!! :hoho:

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg ble adoptert av en liten kattunge for noen måneder siden.

Jeg traff den på vei hjem fra byen - den bare kom, liksom. Men...... jeg var nok bare en kjekk kar som den traff......den hadde allerede et hjem. Den er der nå.

Jean-Luc Picard kalte jeg den, mens den var hos meg.

Milo. :)

Skrevet

jeg har to katter, en hunnpus og hennes ehm 8 måneder gamle sønn... hunnkatten heter Kos :D og babyen heter Sylvester, også kalt Sly men jeg kaller ham vanligvis Skurk! :sjarmor:

Skrevet

Det som er så herlig med katt er jo at man kan legge på slike fantastiske navn som man ikke kan kalle barna sine. Men med katter er det bare å la fantasien løpe av med seg......

Noen katter jeg har kjent og kjenner:

Snorre

Tigergutt

Baltazar

Selmer

Oboy

Jakobsen

Kåre Gjønnes

NyKåre

Ansgar

Olsen

Nussi

Snuski

Skrevet

En venninne av meg hadde en katt som het Stardust.

Den ble etter hvert hetende Stjerne Dust, for det var en usedvanlig uintelligent katt. Men akk, så vakker!

Ellers er disse navn jeg selv synes er skjønne..:

Panther

Asfalt

X

Tusj

Y

champagne

Syndig

:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...