Gå til innhold

Kattenavn


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Heiiii!

Nå skal jeg og sambo endelig skaffe oss en katt :D :D

Gleder meg sinnsykt da jeg alltid har ønsket meg en pus....

Men vi er i villrede når det gjelder navn :

Er det noen som har noen forslag ?

Vet en liknende tråd var for noen uker siden her, leste den og fant ingen passende navn....

Vi tenker kanskje litt i new-age/mytologi/science fiction/fantasy-navn. Evt. noe symbolsk...

Kan dere hjelpe oss ?

Takknemlig for hjelp :D

P.S : Vi vet ikke om det blir hann eller hunnpus ennå, kommer mer an på personligheten til den pelskledde....

Klemmer fra Kattepus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spør du om noen kan gi deg råd om kattenavn, og så har dere enda ikke funnet ut om det skal være en hunn eller han. Vel, ltt tøff den der :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke den var så vanskelig jeg ? Vi bestemte oss nå i kveld og har jo egentlig tenkt på kattenavn lenge. Av praktiske hensyn har vi ikke kunnet skaffe oss katt før nå. Derfor spør vi om noen har noen ideer til oss. Men, bevares, ingen skal da tvinges til å hjelpe oss ? Dessuten skal vi se på kattunger nå til uken, så fort vi ser annonse i avisen. Skjønner ikke at det er så teit å finne alternativer for navn nå ? Vi skal selvfølgelig se an når vi bestemmer oss for en katt, hvilke navn som passer best til den ! Det er viktig at navnet passer til kattens personlighet og utseende.

Kattepus :D

Som gjerne tar imot impulser fra dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattepus. Det var ikke meningen å fornerme deg på noen måter. Jeg har heller ikke sagt at dette var teit. Beklager hvis du tolket dette innlegget som at jeg mente det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt i orden, Care :D

Ser nå på Dyrebeskyttelsen Oslo og Akershus (internett) på adopsjon av katter. Vi bor dessverre ikke i Oslo, så det blir ikke bare bare å adoptere en katt derifra, men vi kommer til å sjekke et omplasseringssenter her i Skien.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår ene katt heter Gustav Mahler.

Hadde den vært hunkatt hadde den fått navnte Fresia.

Den andre katten vår heter Bølla - etter utseendet.

Vi hadde en katt som het Fia - for hun passet til det.

Alternativet var Alvhild

Av andre litt utenom det vanlige navn, vet jeg om katter som heter Morten Hårviker (hadde litt lite pels ved ørene)

Aldri-Mett (gjett hvorfor)

Nurket

Snehvit (den var faktisk grå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min katt er rød og heter Leo (lille gullet mitt!)

Han er i fosterhjem hos mams og paps for tiden, der går han konsekvent under navnet "Skinnet" - selv om han igrunnen er langt fra skinn og bein. Men det er litt tøft og han er jo litt tøff også, lille gutten vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takker og bukker for linker og forslag. Her var det mye interessant!

Kjempegøy å høre hva andre kaller kattene sine !

Skal begynne å sjekke hvem som gir bort kattunger imorgen og ta en liten kikk.

GLEEEEDER MEG :D :D

Tusen takk for hjelpen !

Kattepus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...