Gå til innhold

Moren min ble sur, var jeg helt urimelig her


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det skjedde noe veldig trist i går som jeg ikke kommer til å gå videre inn på, men på grunn av det gråt jeg i hele går, og klarer ikke å holde tilbake tårene om de presser på i dag også. Nå ble moren min sur fordi jeg ikke vil oppsøke det stedet og hente noe derfra, sånn at hun må gjøre det. Denne triste situasjonen gikk mye hardere inn på meg enn henne, og jeg kjenner bare at jeg ikke er klar for å dra tilbake dit allerede i dag. Hun er på jobb (men kan komme og gå akkurat som hun vil), mens jeg er student og lot være å ta på meg en vakt på jobb i dag fordi jeg visste at jeg kom til å slite med kampen mot tårene. Kjenner jeg er helt utslitt, og har hodepine fra all grininga. Er det rimelig av henne å bli sur på meg fordi jeg ikke orker å kjøre de førti minuttene for å hente den gjenstanden det er snakk om, på et sted hvor jeg nylig opplevde noe veldig trist og belastende?

Anonymkode: 0c272...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det synes jeg, hvis det er viktig at den blir hentet. Eller mener du hun skal gjøre det for deg? Om det er ditt ansvar å hente, så får du benytte bilturen til tanker og forberedelse. Å gjøre ting vi ikke har lyst til, selv om det er tungt, er jo en del av å være voksen. 

Anonymkode: ab984...d9e

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det skjedde noe veldig trist i går som jeg ikke kommer til å gå videre inn på, men på grunn av det gråt jeg i hele går, og klarer ikke å holde tilbake tårene om de presser på i dag også. Nå ble moren min sur fordi jeg ikke vil oppsøke det stedet og hente noe derfra, sånn at hun må gjøre det. Denne triste situasjonen gikk mye hardere inn på meg enn henne, og jeg kjenner bare at jeg ikke er klar for å dra tilbake dit allerede i dag. Hun er på jobb (men kan komme og gå akkurat som hun vil), mens jeg er student og lot være å ta på meg en vakt på jobb i dag fordi jeg visste at jeg kom til å slite med kampen mot tårene. Kjenner jeg er helt utslitt, og har hodepine fra all grininga. Er det rimelig av henne å bli sur på meg fordi jeg ikke orker å kjøre de førti minuttene for å hente den gjenstanden det er snakk om, på et sted hvor jeg nylig opplevde noe veldig trist og belastende?

Anonymkode: 0c272...05d

Hvis det ikke er veldig trist og belastende for henne hvorfor ble hun sur da?

Anonymkode: c3845...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun glemte matpakken på kirkegården og må nå betale for ny lunsj eller kjøre 40 min og hente den. 

Anonymkode: 6da16...04c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chroma

Dette skjønte jeg ikke så mye av. Det er umulig å svare uten å vite hva som har skjedd og hvordan det påvirker moren din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest byråkrati

Kommer an på gjenstanden, om den er viktig. Virker rart at man blir sur uansett, da. Man kan si man ikke ønsker gjøre det, men å bli sur på noen man skal være glad i når de har det vondt er rart, syntes jeg. Med mindre du spurte på en frekk eller krevende måte 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en matpakke det er snakk om skjønner jeg hun blir sur 🙈

Anonymkode: 2235a...f2a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm - var du på en audition, men det gikk dårlig, og så glemte du de dyre danseskoene?

 

Anonymkode: fe65d...f32

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

byråkrati skrev (Akkurat nå):

Kommer an på gjenstanden, om den er viktig. Virker rart at man blir sur uansett, da. Man kan si man ikke ønsker gjøre det, men å bli sur på noen man skal være glad i når de har det vondt er rart, syntes jeg. Med mindre du spurte på en frekk eller krevende måte 

Ts her. Er det jeg også tenker. Beklager at jeg ikke går i nærmere detalj her, men det blir litt for lett å kjenne igjen om noen jeg kjenner skulle lese her inne. Skjønner at det blir litt forvirrende, men det er ikke min gjenstand som skal hentes. Hun har avtalt å hente denne gjenstanden, så hvis jeg hadde hentet den hadde det vært en tjeneste for henne. Synes bare ikke det var helt greit å bli så sur.

Anonymkode: 0c272...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hm - var du på en audition, men det gikk dårlig, og så glemte du de dyre danseskoene?

 

Anonymkode: fe65d...f32

Hehe, morsomt. Det er snakk om et dødsfall.

Anonymkode: 0c272...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller ble det slutt med kjæresten? Og så glemte du en dyr ting hos ham?

Anonymkode: fe65d...f32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hehe, morsomt. Det er snakk om et dødsfall.

Anonymkode: 0c272...05d

Ok - kondolerer men der ser du hvordan man kan spekulere når det er så lite opplysninger :) Jeg hadde gjort det for deg dersom jeg var moren din ❤️

Anonymkode: fe65d...f32

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts her. Er det jeg også tenker. Beklager at jeg ikke går i nærmere detalj her, men det blir litt for lett å kjenne igjen om noen jeg kjenner skulle lese her inne. Skjønner at det blir litt forvirrende, men det er ikke min gjenstand som skal hentes. Hun har avtalt å hente denne gjenstanden, så hvis jeg hadde hentet den hadde det vært en tjeneste for henne. Synes bare ikke det var helt greit å bli så sur.

Anonymkode: 0c272...05d

Kan det være at hun også er veldig påvirket av dette dødsfallet? Og at det er derfor hun overreagerer? For slik det høres ut for meg så er hun den som er urimelig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten fortelle i korte trekk hva som har skjedd her Ts. Ingen her inne er tankelesere..

Har noen mennesker mistet livet? Hvis ikke får du det til å høres slik ut. Hvis det er det som er tilfelle er det klart at du trenger litt tid. Man skal heller ikke kjøre bil når man er emosjonelt ustabil da det setter deg selv og andre i fare. 

Anonymkode: 630eb...2d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ts her. Er det jeg også tenker. Beklager at jeg ikke går i nærmere detalj her, men det blir litt for lett å kjenne igjen om noen jeg kjenner skulle lese her inne. Skjønner at det blir litt forvirrende, men det er ikke min gjenstand som skal hentes. Hun har avtalt å hente denne gjenstanden, så hvis jeg hadde hentet den hadde det vært en tjeneste for henne. Synes bare ikke det var helt greit å bli så sur.

Anonymkode: 0c272...05d

Hun har avtalt å hente den? Eller har hun spurt deg om å hente den, du har sagt ja, og så nå vil du ikke pga det triste som har skjedd? Hvis det er det første, at hun har avtalt det, slik du skriver, så har vel ikke dette noe med deg å gjøre. På et eller annet vis må jo dette være noe du har sagt til din mor at du kan gjøre for henne?

Anonymkode: ab984...d9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ok - kondolerer men der ser du hvordan man kan spekulere når det er så lite opplysninger :) Jeg hadde gjort det for deg dersom jeg var moren din ❤️

Anonymkode: fe65d...f32

Hun skriver jo at det er moren sin ting som skal hentes, og at moren er irritert for at ikke datteren (ts) kan gjøre henne denne tjenesten. 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du må nesten fortelle i korte trekk hva som har skjedd her Ts. Ingen her inne er tankelesere..

Har noen mennesker mistet livet? Hvis ikke får du det til å høres slik ut. Hvis det er det som er tilfelle er det klart at du trenger litt tid. Man skal heller ikke kjøre bil når man er emosjonelt ustabil da det setter deg selv og andre i fare. 

Anonymkode: 630eb...2d8

Hun skriver at det handler om et dødsfall

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

solmåneogstjerner skrev (4 minutter siden):

Hun skriver jo at det er moren sin ting som skal hentes, og at moren er irritert for at ikke datteren (ts) kan gjøre henne denne tjenesten. 

Hun skriver at det handler om et dødsfall

 

Takk. Er det jeg mener her. Jeg er litt på tuppa, så det ble visst litt rotete og for upresist. Ts.

Anonymkode: 0c272...05d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer, det er trist at dere har opplevd et dødsfall.

Hvis jeg gjetter riktig er det slik at dere har opplevd et dødsfall i nær familie, og nå vil din mor at du skal hente noe hjemme hos den avdøde.  Enten noe som tilhører henne fra før, papirer, eller noe annet som er viktig å få hentet akkurat nå.

Du vil ikke fordi du synes det er for vondt like etter dødsfallet, mens hun mener at du bør gjøre det, siden hun er på jobb og har andre ting å tenke på akkurat nå..

 

Hun har behov for at du setter deg selv litt til side og hjelper henne akkurat nå, mens du vil sørge i fred.

Akkurat nå er det viktig at dere tar vare på hverandre, og hjelper hverandre, og du er kanskje litt selvsentrert i sorgen siden du sier at dette gikk hardere inn på deg enn på henne.

 

Anonymkode: 2f284...5d2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kondolerer, det er trist at dere har opplevd et dødsfall.

Hvis jeg gjetter riktig er det slik at dere har opplevd et dødsfall i nær familie, og nå vil din mor at du skal hente noe hjemme hos den avdøde.  Enten noe som tilhører henne fra før, papirer, eller noe annet som er viktig å få hentet akkurat nå.

Du vil ikke fordi du synes det er for vondt like etter dødsfallet, mens hun mener at du bør gjøre det, siden hun er på jobb og har andre ting å tenke på akkurat nå..

 

Hun har behov for at du setter deg selv litt til side og hjelper henne akkurat nå, mens du vil sørge i fred.

Akkurat nå er det viktig at dere tar vare på hverandre, og hjelper hverandre, og du er kanskje litt selvsentrert i sorgen siden du sier at dette gikk hardere inn på deg enn på henne.

 

Anonymkode: 2f284...5d2

Takk. Moren min hadde ikke noe nært forhold til avdøde, og sørger egentlig ikke, selv om hun selvsagt synes det er trist. Jeg derimot hadde et nært forhold til avdøde, og denne greia hun vil jeg skal hente er tilfeldigvis der dødsfallet skjedde. Jeg sa nei til å hente denne tingen da hun spurte fordi det blir for vondt å dra dit med det første, noe hun ble sur for. 

Anonymkode: 0c272...05d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...