Smascha Skrevet 25. mars 2021 #1 Skrevet 25. mars 2021 Eg har nokre "kjerringråd" som verkeleg fungerer, og som eg brukar daglig. Har du nokon du vil dele. Synst dette er interessant og blir veldig glad for å høyre om andre har ting som fungerer. Mine er: kokosolje mot betennelse i tannkjøtet/stansing av begynnande karies. (Tar ei lita teskei kvar kveld, og vips så kjenner eg ingenting til periodentitten min). ingefær mot forkjølelse. (Drikk fersk ingefær, oppskåren i varmt vatn, kvar dag. Var tidlegare veldig plaga av luftveisproblem (hadde lungebetennelse 1-2 gonger i året), men no har eg ikkje vore forkjøla sidan eg byrja med dette. Er 3 år sidan. Anyone som vil dele? 7
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #2 Skrevet 13. mai 2021 Dette synes jeg også er interresant, så her kommer noen av mine erfaringer😀 Jeg hadde betennelse i tannkjøttet, tok malt nelikk på en bomullsdott, la det over betennelsen og bet sammen i noen minutter. Det funka kjempebra. Ved øyekatarr bruker jeg å lage kamillete, la den avkjøles, dypp en bomullsdott i og vask øyet forsiktig. Gjentar noen ganger om dagen til det er borte. Var plaget av ekkel hoste om kvelden..som ikke ga seg. Leste en plass at man kunne prøve med en teskje olivenolje. Det funka kjempebra, hosten roa seg med en gang😀 Anonymkode: 4e9c1...4cc 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #3 Skrevet 13. mai 2021 Kanskje ikke et 'kjerringråd'i tradisjonell forstand, men ved svartbrente gryter kan man koke opp vann i gryta og la det småkoke med en oppvaskmiddeltablett en stund. En slik tablett skummer ikke, og etter en halvtimes tid med småkoking er alt det fastbrente løsnet. Må sies at jeg foreløpig bare har brukt det i en jerngryte med emaljebelegg. Anonymkode: c0028...a08 7
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #4 Skrevet 13. mai 2021 Det finnes ingen kjerringråd som virker. Det er derfor vi har medisiner Anonymkode: 489fb...4e9 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #5 Skrevet 13. mai 2021 Vet ikke om alt er akkurat kjerringråd. Cocosolje som sminkefjerner (fjerne sminken utrolig effektivt) og som hårkur. Tannbørste og tannkrem til å fjerne flekker på hvite harde møbler. Eddik og vann til å fjerne lukt på klær. Te laget av varmt vann med ingefær, sitron og honning ved forkjølelse. Lavendelolje for å sove/bli trøtt. Olivenolje til tørr hud. Cocosolhe og eterisk olje på føttene så huden blir mykere. Anonymkode: beed9...1ba 6
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #6 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det finnes ingen kjerringråd som virker. Det er derfor vi har medisiner Anonymkode: 489fb...4e9 Oh, my sweet summerchild. Medisiner har ikke oppstått i et vakum 😗 Anonymkode: 1433f...a57 18
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #7 Skrevet 13. mai 2021 Kokosolje her også Til kropp, hår og tannkjøtt. Ringblomst til barnas hud Oreganoolje mot mark (kan brukes i badevannet) Gurkemeie! For betennelser i ledd, forkjølelse mm Ingefær for ekstra c vit mm ved forkjølelse og særlig ved kvalme Lavendelolje for avslappning og bugs Peppermint oil for å åpne luftveiene og kjølne ved feber skriver flere siden;) Anonymkode: 459cc...3fd 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #8 Skrevet 13. mai 2021 Nå for tiden er jo brennesle, løvetann og bringebærblader veldig aktuelt utallige fordeler. Anbefaler siden til urte Rolv for info om hver enkelt vekst. Anonymkode: 459cc...3fd 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #9 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå for tiden er jo brennesle, løvetann og bringebærblader veldig aktuelt utallige fordeler. Anbefaler siden til urte Rolv for info om hver enkelt vekst. Anonymkode: 459cc...3fd Hvordan bruker du bringebærblader? Anonymkode: 1433f...a57
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #10 Skrevet 13. mai 2021 Tett nese: hvitløksfedd i neseboret. Pass på at feddet er stort nok til at det ikke forsvinner inn i nesen. Anonymkode: bae03...4cc 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #11 Skrevet 13. mai 2021 MOT KVISER: Honning! Enkelt og greit: Påfør litt honning på kvelden og sov med det over natta. Grunnen til at kvisene da forsvinner er visst at honning er antiseptisk. Anonymkode: 1433f...a57 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #12 Skrevet 13. mai 2021 Må det være om kropp og helse? Jeg har én ting jeg sverger til i min planteverden, og det er kanel. Jeg bruker det til å lukke sår på planter etter jeg har tatt stiklinger, og så har jeg litt i vannet til stiklinger for å fremme vekst og hindre råte. Det sies at det skal fungere mot hærmygg også, men det er ikke min erfaring. Anonymkode: fe397...e65 6
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #13 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Oh, my sweet summerchild. Medisiner har ikke oppstått i et vakum 😗 Anonymkode: 1433f...a57 En skal ikke bruke hjemmeremedier for å "kurere" sykdommer. Anonymkode: 489fb...4e9 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #14 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): En skal ikke bruke hjemmeremedier for å "kurere" sykdommer. Anonymkode: 489fb...4e9 Nå er det vell ingen her som har påstått at man kan kurere kreft eller andre alvorlige sykdommer ved hjelp av kjærringråd. Her er det snakk om hjemmeremedier for å lette plager ved ufarlige tilstander. Tror de fleste i denne tråden skjønner det... Og hvis du ikke er interessert i temaet, skjønner jeg ikke at du gidder å kommentere! Anonymkode: 4e9c1...4cc 10
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #15 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): En skal ikke bruke hjemmeremedier for å "kurere" sykdommer. Anonymkode: 489fb...4e9 Innlegget du siterer prøver å fortelle deg at mange moderne medisiner NETTOPP stammer fra gamle kjerringråd. Ingen sier du skal nehandle kreft med urter og saltvann, men å hevde at medisiner ikke kommer fra naturen blir faktisk bare dumt. Hvordan tror du man lager medisiner? Anonymkode: f44eb...695 9
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #16 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Innlegget du siterer prøver å fortelle deg at mange moderne medisiner NETTOPP stammer fra gamle kjerringråd. Ingen sier du skal nehandle kreft med urter og saltvann, men å hevde at medisiner ikke kommer fra naturen blir faktisk bare dumt. Hvordan tror du man lager medisiner? Anonymkode: f44eb...695 Da bruker du de medisinene som du får hos legen. Ikke noe tante Olga kommer med. Anonymkode: 489fb...4e9
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #17 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Da bruker du de medisinene som du får hos legen. Ikke noe tante Olga kommer med. Anonymkode: 489fb...4e9 Men... dagens medisin stammer fra noe tante Olga kommer med, det er hele poenget. Dagens mdisiner har ikke oppstått i et vakuum? alle her skjønner at du ikke skal prøve å kurere kreft med urtene til tante Olga, men å avfeie kjerringråd fra Olga helt blir for dumt, for medisinene som finnes stammer fra nettopp de kjerringrådene... Anonymkode: f44eb...695 6
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #18 Skrevet 13. mai 2021 Synes det er gøy å lese om forskjellige kjærringråd jeg😀 Kan vi ikke bare la være å bry oss om hen som kun er her for å kverulere? Kjør på med kjærringråd🥰 det har hjulpet meg mange ganger😀 Anonymkode: 4e9c1...4cc 5
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #19 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men... dagens medisin stammer fra noe tante Olga kommer med, det er hele poenget. Dagens mdisiner har ikke oppstått i et vakuum? alle her skjønner at du ikke skal prøve å kurere kreft med urtene til tante Olga, men å avfeie kjerringråd fra Olga helt blir for dumt, for medisinene som finnes stammer fra nettopp de kjerringrådene... Anonymkode: f44eb...695 Dagens medisin har utviklet seg. Legene går ikke rundt i naturen og plukker planter for å gi til pasientene sine. Anonymkode: 489fb...4e9 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #20 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kokosolje her også Til kropp, hår og tannkjøtt. Ringblomst til barnas hud Oreganoolje mot mark (kan brukes i badevannet) Gurkemeie! For betennelser i ledd, forkjølelse mm Ingefær for ekstra c vit mm ved forkjølelse og særlig ved kvalme Lavendelolje for avslappning og bugs Peppermint oil for å åpne luftveiene og kjølne ved feber skriver flere siden;) Anonymkode: 459cc...3fd Har du mark nytter det nok ikke å helle noe i badevannet, det behandler da ikke innvendig. Gå til legen. Herregud. Lavendel for bugs? Hva slags insekter? Anonymkode: 60923...f7b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå