AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #21 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 25.3.2021 den 23.45): Hvordan gikk dere frem ved deling av eiendeler ved separasjon? Mannen kjøper meg ut av huset og jeg skal flytte i leilighet ikke så langt unna her. Vi har to barn og har kjøpt absolutt alt i huset sammen. Jeg tenkte å gå rom for rom og lage en liste i Excel og verdisette alt basert på dagens bruktverdi, så kan vi da sammen bestemme om det er noe vi ønsker å ha selv eller kjøpe ut den andre, eventuelt selge og dele fortjenesten. Eksen reagerte f.eks på at jeg skrev opp trampolinen, som var en gave til ett av barna og sykler osv. Men det er jo ting som kostet mange tusen nye så er det ikke fair at han betaler meg halve bruktprisen hvis det skal stå igjen? Jeg må jo kjøpe sparkesykler og sykler osv til å ha hos meg så de slipper å drasse alt frem og tilbake. Vil helst at de skal ha det meste begge steder så de ikke føler at de bor i en bag når de skal bo annenhver uke, og det er uke fair at jeg bare lar han få alt når jeg må kjøpe alt. Og hva med f.eks vaskemaskin og tørketrommel, i dag følger ikke hvitevarer med ved salg iht nye loven, men det gjorde det da så han mener det ikke er fair å sette opp det som fulgte med da vi kjøpte når han skal betale halv markedspris på huset til meg nå. Hva tenker dere? Anonymkode: 62c47...820 Nei. Barn trenger ikke ha dobbelt opp av leker osv. Hva med å kunne glede seg til å bruke de lekene de ikke har akkurat nå men får tilgang til i neste uke? Barn trenger ikke dobbelt opp av leker selv om du har dobbelt opp av skyldfølelse. Anonymkode: da255...5bd
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #22 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Trodde ikke du hadde rett på eiendeler fra huset når han har kjøpt deg utav det. Han har jo betalt deg penger for verdien på huset ? Du skal kun ta med deg klær og «dine» ting. Eks vasen du fikk av tante Alma når du ble 30 år. Anonymkode: 4a972...68b Hehe, pleier man kjøpe hus med innbo, nå? Verdien av huset er nok uten møbler og inventar! Anonymkode: c576b...ad7 2
Gjest Alterego666 Skrevet 29. mars 2021 #24 Skrevet 29. mars 2021 Vi fordelte først det vi hadde med oss inn i forholdet og selv hadde anskaffet. Deretter gaver én av oss hadde fått i forholdet. Resten fordelte vi ved å sette verdien til halvparten av gjenanskaffelseskkostnaden for ny gjenstand, og så plukke annenhver gjenstand men vi holdt en balanse slik at begge fik omtrent samme totalverdi. Til slutt så vi over totalbeholdningen og gjorde noen praktiske bytter slik at det skulle bli lettere å etablere to hjem, og slik at ting passet sammen og hver vår individuelle smak. Dette skjedde på tampen av en periode hvor vi kriget om absolutt alt, men når det gjaldt økonomi var vi veldig praktiske og skvære med hverandre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå