tirben Skrevet 25. mars 2021 #1 Del Skrevet 25. mars 2021 Uerfaren sjåfør skal kjøpe sin første bil! Hva er til best hjelp ved parkering? Kamera eller sensor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueblizz Skrevet 25. mars 2021 #2 Del Skrevet 25. mars 2021 Jeg synes sensor er best. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #3 Del Skrevet 25. mars 2021 Speil. Anonymkode: a8356...828 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #4 Del Skrevet 25. mars 2021 Speil er det beste. Hva skjer dersom teknologien svikter og du ikke kan bruke speilene? Anonymkode: 3f36c...92c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #5 Del Skrevet 25. mars 2021 Hadde leiebil i over en måned. Den hadde kamera. Kikket på de én gang, og bilen var i daglig bruk gjerne flere ganger. Alltid lært meg å bruke speil. Stirrer man bare på skjermen så ser man bare det som skjer akkurat der. Bruker man speilene så får man med seg det som skjer rundt absolutt hele bilen 😉 Anonymkode: 6a248...a25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #6 Del Skrevet 25. mars 2021 Har en bil med hver og foretrekker absolutt kamera. Har så mye bedre oversikt når du kan se alt selv. Anonymkode: 03480...3d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 26. mars 2021 #7 Del Skrevet 26. mars 2021 Speil. Kamera (nesten)bare til å rygge inntil henger når den skal brukes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #8 Del Skrevet 26. mars 2021 Speil i kombinasjon med sensorer for å vite nøyaktig hvor nærme jeg er for eks. bilen bak ved en lukeparkering føler jeg er best. Kamera tar alt for mye fokus, og er en uvane å legge til seg, særlig som fersk sjåfør. Anonymkode: 6aa6d...34c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #9 Del Skrevet 26. mars 2021 Har begge deler, og det er perfekt. Anonymkode: 957f2...4d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #10 Del Skrevet 26. mars 2021 Alle bilene jeg har hatt har jeg hatt kamera og sensor? Og uten sliter jeg å parkere for å si det sånn. Anonymkode: 8bd5b...835 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #11 Del Skrevet 26. mars 2021 Parkeringskamera er definitivt best. Man får full oversikt bak bilen, i tilfelle et dyr eller barn dukker opp. Nå virker det som om mange ikke har erfaring med kamera, og svarer likevel. Det er ikke slik at man slutter å bruke speilene bare fordi man får et kamera, det er ikke mulig. Speilene på siden er viktige for å posisjonere bilen, og ikke treffe garasjevegg, eller andre parkerte biler. Ikke vær redd for at du er fersk sjåfør. Ryggekamera vil om få år være standardutstyr på de fleste biler, jeg tror jeg knapt kjenner noen som ikke har det. Og om du må kjøre en bil uten kamera er det litt ubehagelig, men man blir raskt vant med det. Anonymkode: 9b4f7...dbd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 26. mars 2021 #12 Del Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hadde leiebil i over en måned. Den hadde kamera. Kikket på de én gang, og bilen var i daglig bruk gjerne flere ganger. Alltid lært meg å bruke speil. Stirrer man bare på skjermen så ser man bare det som skjer akkurat der. Bruker man speilene så får man med seg det som skjer rundt absolutt hele bilen 😉 Anonymkode: 6a248...a25 Hvorfor er ikke denne upvota til himmels? Det er det rette svaret. Kamera er praktisk for å se akkurat hvor langt inn du kan parkere på en trang plass. Sensor er kjekt for å varsle om ting som er lave og som du kanskje har oversett, men gir feilmelding for gresstrå og bratte bakker. Det eneste du kan og må stole på er deg selv, og din kontroll på speil og omverdenen. Personlig så snur jeg meg og ser alt da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå