Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Cleo88 skrev (25 minutter siden):

Jeg gidder ikke ab-tråder lenger

Jeg har ikke gjort noe mot mine barn og er en god mor. Pga dåelig psykisk helse som gjør at de nå er litt lenger hos far (avtalt oss imellom) har det blitt sendt bekymringsmld til barnevernet. Jeg skjønner det ikke... 

Har vært langt nede i et par uker og tenker at det var greit og riktig at de er der de er. Er jeg da en dårlig mor? 

Nå kjenner jeg meg (igjen) mer rastløs, forbannet og utålmodig enn deprimert. Er det en forbedring eller ikke? Ikke vet jeg. I alle fall får jeg lyst til å... Jeg vet ikke hva. 

Kan jeg miste omsorgsretten når jeg faltisk ikke har ungene hos meg når det ikke er bra? Har heller vært unntaket enn regelen også men nå driver man og kødder det til for meg, mens jeg egentlig bare prøver å komme meg på bena. 

Jeg har utdannelse, jobb (som jeg ikke utfører akkurat nå) og de fleste aner nok ikke at jeg sliter en del fra tid til annen. Får så lyst til å smadre noen og knuse dem helt, verbalt, fordi jeg blir pissed... 😇

Går du til psykolog eller psykiater mtp at du har dårlig psykisk helse? Jeg tenker at det er ikke sunt for barn å måtte bo hos far dersom du har hyppige perioder som kommer og går, de må ikke bli kasteball. Vet du hvem som har sendt bekymringsmelding og hva den er basert på? Hvorfor blir du sint og på hvem?

Anonymkode: fce2f...5c6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Går du til psykolog eller psykiater mtp at du har dårlig psykisk helse? Jeg tenker at det er ikke sunt for barn å måtte bo hos far dersom du har hyppige perioder som kommer og går, de må ikke bli kasteball. Vet du hvem som har sendt bekymringsmelding og hva den er basert på? Hvorfor blir du sint og på hvem?

Anonymkode: fce2f...5c6

Om de veksler på å bo hos mor og far, er det vel helt naturlig at barna er mer hos den ene forelderen i perioder hvor den andre er syk, enten det er fysisk eller psykisk?

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
Cleo88 skrev (36 minutter siden):

Jeg gidder ikke ab-tråder lenger

Jeg har ikke gjort noe mot mine barn og er en god mor. Pga dåelig psykisk helse som gjør at de nå er litt lenger hos far (avtalt oss imellom) har det blitt sendt bekymringsmld til barnevernet. Jeg skjønner det ikke... 

Har vært langt nede i et par uker og tenker at det var greit og riktig at de er der de er. Er jeg da en dårlig mor? 

Nå kjenner jeg meg (igjen) mer rastløs, forbannet og utålmodig enn deprimert. Er det en forbedring eller ikke? Ikke vet jeg. I alle fall får jeg lyst til å... Jeg vet ikke hva. 

Kan jeg miste omsorgsretten når jeg faltisk ikke har ungene hos meg når det ikke er bra? Har heller vært unntaket enn regelen også men nå driver man og kødder det til for meg, mens jeg egentlig bare prøver å komme meg på bena. 

Jeg har utdannelse, jobb (som jeg ikke utfører akkurat nå) og de fleste aner nok ikke at jeg sliter en del fra tid til annen. Får så lyst til å smadre noen og knuse dem helt, verbalt, fordi jeg blir pissed... 😇

Hvor lenge har du hatt det så dårlig psykisk? Hadde du problemer før du valgte å skaffe deg barn også? 

Anonymkode: 520e0...9f9

Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
AnonymBruker
Skrevet

Det er det som er så dritt med folk som sender bekymringsmelding for filleting. Er man allerede langt nede så blir det enda en påkjenning man må forholde seg til.

Håper det ordner seg for dere❤️

Anonymkode: 762ff...650

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Eg veit jo ikkje kva som står i meldinga, men slik som du presenterer det, så har du gjort rett ved å la barna bu lenger hos far. Det er ikkje rett at du skal bli straffa for dette. 

Har du lese meldinga? Og kven var det som melde ifrå til barnevernet, var det DPS? Om det vart sendt melding kun fordi barna bur meir hos far for tida pga depresjon hos mor, så vil dette vere brot på teieplikta og noko som du bør klage på til Statsforvalteren. Forstår godt at du er sint, men mitt råd er å vere roleg og fatta i møte med barnevernet. 

Anonymkode: 50916...fdf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er det som er så dritt med folk som sender bekymringsmelding for filleting. Er man allerede langt nede så blir det enda en påkjenning man må forholde seg til.

Håper det ordner seg for dere❤️

Ja, snakk om å sparke den som ligg nede. Det er jo ikkje så mykje barnevernet kan gjere i dette tilfellet, når mor er under utredning og barna er ivaretatt av far. (Med forbehold om at ts er ærlig om kva som står i meldinga naturligvis)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En gladnyhet: Barnevernet tar omtrent ikke unger i det hele tatt nå. De er LIVREDDE pga alle sakene som har vært i media. Jeg jobber tett med barnevernet og selv barn både jeg og barnevernet ser burde bli tatt ut av familien, blir boende.... Alle tiltak skal prøves ut i hjemmet først. 

Med andre ord; du kan slappe helt av. Du er ikke frisk, som du sier, og må få riktig hjelp. Men du mister ikke barna med mindre det kan bevises at du enten slår dem, eller misbruker dem seksuelt. 

Anonymkode: e9757...436

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selv om barna ikke blir tatt fra deg, vil jeg råde deg til å passe språket. "Får så lyst til å smadre noen og knuse dem helt, verbalt, fordi jeg blir pissed" - må du aldri finne på å si høyt.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Mitt råd er å være ærlig med barnevernet.. Vis at du har selvinnsikt og at du er opptatt av å "skjerme" barna.. De er der jo for å hjelpe 😊 Så lenge du spiller på lag og viser at du KUN ønsker det beste for barna sine så har du ingenting å frykte ❤️ Vi har alle tøffe perioder innimellom og de blir enda tøffere når man står alene med ansvar for barn og hjem. God bedring 😊

Anonymkode: 84114...427

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Selv om barna ikke blir tatt fra deg, vil jeg råde deg til å passe språket. "Får så lyst til å smadre noen og knuse dem helt, verbalt, fordi jeg blir pissed" - må du aldri finne på å si høyt.

Einig i det! Forhåpentligvis er dette bare "forumprat". Ts må roe helt ned og vise at ho er vaksen og opptatt av barnets beste i møte med bvt. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

En gladnyhet: Barnevernet tar omtrent ikke unger i det hele tatt nå. De er LIVREDDE pga alle sakene som har vært i media. Jeg jobber tett med barnevernet og selv barn både jeg og barnevernet ser burde bli tatt ut av familien, blir boende.... Alle tiltak skal prøves ut i hjemmet først. 

Med andre ord; du kan slappe helt av. Du er ikke frisk, som du sier, og må få riktig hjelp. Men du mister ikke barna med mindre det kan bevises at du enten slår dem, eller misbruker dem seksuelt. 

Dette stemmer ikke, så ikke ta alle under en kam!

AnonymBruker
Skrevet

De som jobber i helsevesenet er pliktig til å melde fra om psykisk sykdom hos foreldre til barnevernet (ikke alle gjør det allikevel). Dette er fordi at når en forelder sliter psykisk blir barna også preget av dette (i mer eller mindre grad), det betyr ikke at du er en dårlig mor eller har gjort noe galt. Barnevernet er til for å helpe, og det er også det de kommer til å gjøre i ditt tilfelle. Du trenger ikke å bekymre deg over å miste barna dine eller at du er en dårlig mor. For å at barn, må det handle om grov omsorgssvikt, noe som er svært uvanlig.

Anonymkode: e705d...02d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De som jobber i helsevesenet er pliktig til å melde fra om psykisk sykdom hos foreldre til barnevernet (ikke alle gjør det allikevel). Dette er fordi at når en forelder sliter psykisk blir barna også preget av dette (i mer eller mindre grad), det betyr ikke at du er en dårlig mor eller har gjort noe galt. Barnevernet er til for å helpe, og det er også det de kommer til å gjøre i ditt tilfelle. Du trenger ikke å bekymre deg over å miste barna dine eller at du er en dårlig mor. For å at barn, må det handle om grov omsorgssvikt, noe som er svært uvanlig.

Anonymkode: e705d...02d

Nei, det stemmer ikkje!  Psykisk sjukdom kan så klart påverke omsorgsevna, men det er ikkje gitt at f.eks depresjon alltid medfører alvorlig omsorgssvikt. (Om ei kvinne er psykotisk og åleinemor må så klart bv få beskjed)

I dette tilfellet  er mor og far einige i at far har barna i periodar når mor er deprimert, og barna er derfor ikkje utsatt for alvorlig omsorgssvikt. (Eg forheld meg da til det ts fortel)

Helsepersonell må føreta ei vurdering i kvart enkelt tilfelle om vilkåra for meldeplikt er oppfylt. 

Nå har eg ikkje erfaring fra psykisk helsehjelp, men tenk sjølv kor mange meldingar som ville blitt sende fra psykologar, BUP, DPD osv om reglane var slik som du forstår dei.

Eit anna poeng, som eg synes er viktig, er at om det var slik at foreldre vart melde rutinemessig ved psykiske problem, kor mange er det da som ville ha turt å bedt om hjelp?  

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå har eg ikkje erfaring fra psykisk helsehjelp, men tenk sjølv kor mange meldingar som ville blitt sende fra psykologar, BUP, DPD osv om reglane var slik som du forstår dei.

DPS 🙂

AnonymBruker
Skrevet
Cleo88 skrev (2 timer siden):

Ja. Utredning på DPS for øyeblikket. Men d hjelper ikke her og nå. Ungene er ivaretatt så jeg skjønner ikke oppstyret. Er igrunnen irritert på alle men mest av alt meg selv

Slik er det i norge dessverre, har du barn må du helst holde deg unna dps og alt det er for bekymringsmld til barnevernet er ikke langt unna da.. ikke kan du stole på psykologen din heller, alt du sier kan bli brukt mot deg som "uegnet mor"

Anonymkode: 83f09...17f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

de fleste har vel perioder de sliter psykisk, både alvorlig og mindre alvorlig. hvis alle skal meldes blir det jammen mye for BV fremover. særlig pandemien tatt i betraktning.

Anonymkode: c0f51...e4e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du kilde på dette? :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...