Gå til innhold

Anser du deg selv om feminist?

Anser du deg selv om feminist?  

47 stemmer

1. 1. Anser du deg selv om feminist?

• JA
      25
    • NEI
      18
    • VET IKKE
      3

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva legger du i begrepet feminist?

Anonymkode: 7fd43...61e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg oppfatter feminisme som teori om politisk, økonomisk og sosial likestilling mellom kjønnene

• Liker 6
Skrevet

Nei. Jeg oppfatter ikke feminisme som å kun kjempe for likestilling.. føler de kjemper for likestilling, men i samme slengen trykke ned menn

• Liker 7
Skrevet
Kristin70 skrev (1 minutt siden):

Jeg oppfatter feminisme som teori om politisk, økonomisk og sosial likestilling mellom kjønnene

Samme her. Selv om jeg gjerne bruker ordet likeverd også når jeg snakker om feminisme. 

Jeg legger ikke det at kjønn skal bli helt like i begrepet feminisme, og mener det handler mye om individuell frihet også. Mulighet til å trå ut av generaliserte kjønnsroller for begge kjønn. Mannen må ikke stelle bil, kvinner kan gjøre det om de ønsker det, mannen kan styre på kjøkkenet og kvinner kan snekre. Alt etter hva man ønsker, ikke etter kjønn. 

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, Spicymami said:

Nei. Jeg oppfatter ikke feminisme som å kun kjempe for likestilling.. føler de kjemper for likestilling, men i samme slengen trykke ned menn

Ønske om å trykke ned menn er ikke inkludert i noen definisjoner av feminisme, men det betyr ikke at noen som kaller seg feminister inkluderer dette. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

FYSJ NEI

Anonymkode: ed163...820

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er for likestilling, men syns feminisme er et skummelt begrep. Jeg unngår å sette meg selv i en bås, fordi jeg orker ikke press. Jeg spiser også for det meste plantebasert, men definerer meg ikke som veganer. Ønsker ikke å bli stemplet som det, fordi jeg vet folk har negative holdninger til veganisme og at det er ekstreme tilfeller der ute. Også blant feminister. Unngår feminismebegrepet på samme måte som jeg unngår å diskutere barneoppdragelse, religion, hundeavl og øvrig politikk.

Kvinne (25)

Anonymkode: 92434...0ee

Skrevet

Ja. Det finnes enkelte med ekstreme holdninger som misbruker dette begrepet, men det angår ikke meg. Jeg er feminist fordi jeg ønsker likestilling mellom kjønnene. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, selvfølgelig.

Anonymkode: c9dd7...484

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Feminismen må forsvinne. Farlig ideologi og retorikk. 

Anonymkode: cbce2...bb1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er for likestilling, men vil aldri kalle meg feminist. Det er altfor mye negativt knyttet til det begrepet.

Anonymkode: 756a7...013

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange her som ikke er feminister. Vil det si at dere er mot likelønn, stemmerett, abort, like rettigheter i ekteskapet og til arv etc?

«Feminismen har målsetninger om at menn og kvinner skal ha like rettigheter, muligheter og ansvar, både politiske, økonomiske og sosiale» What’s not to like?

Det er mange menn som voldtar og slår, men mannen min kaller seg mann likevel.

Anonymkode: c9dd7...484

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nei, bare i god gammeldags bitterfitte. Det er jeg. 

Anonymkode: edbd5...e8b

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er for likestilling, men syns feminisme er et skummelt begrep. Jeg unngår å sette meg selv i en bås, fordi jeg orker ikke press. Jeg spiser også for det meste plantebasert, men definerer meg ikke som veganer. Ønsker ikke å bli stemplet som det, fordi jeg vet folk har negative holdninger til veganisme og at det er ekstreme tilfeller der ute. Også blant feminister. Unngår feminismebegrepet på samme måte som jeg unngår å diskutere barneoppdragelse, religion, hundeavl og øvrig politikk.

Kvinne (25)

Anonymkode: 92434...0ee

Godt du ikke tok med sex, forhold, relasjoner forøvrig og psykologi også, for da hadde det ikke vært noe spennende igjen å diskutere. 😄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anser meg ikke som feminist, kler så dårlig lilla&grønt hår.

Anonymkode: bf517...a5b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei.
Noe jeg har lagt merke til, er at feminister ofte er mindre pene damer, ufreshe klær, stygg hårfrisyre, stemmer rødt og drikker mye øl.

Anonymkode: 9b666...2ae

• Liker 1
Skrevet

Ja, selvsagt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei.
Noe jeg har lagt merke til, er at feminister ofte er mindre pene damer, ufreshe klær, stygg hårfrisyre, stemmer rødt og drikker mye øl.

Anonymkode: 9b666...2ae

Man kan være sånn uten å kalle seg feminist. 

Anonymkode: edbd5...e8b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig. 

Anonymkode: 4f109...e0f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...