AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #1 Del Skrevet 25. mars 2021 Jeg har en jobb hvor vi ofte må hjem til private folk. Og da har vi jo selvsagt fått munnbindpåbud fra arbeidsgiver fordi det er et lett påbud for ledelsen å gi oss, fra hjemmekontoret sitt. Problemet mitt er at jeg bruker briller, og opplever at brillene mine dugger på innsiden fordi munnbindet ikke er tett over nesen. Det andre problemet er at de strikkene på munnbindet som man tar bak øret, kommer i konflikt med brillene. Enten gjør strikken at brillene ikke sitter riktig, eller så gjør det at brillene sklir av om jeg lener meg fremover. Jeg blir også veldig tørr på øynene. Har forsøkt å bøye masse på den metallbøylen for å få den til å sitte tettere over nesen, og har også forsøkt å knytte en liten knute på hver side slik at munnbindet skal sitte strammere mot ansiktet, men det er håpløst. Det blir fortsatt dugg, briller som sklir av, og tørre øyne. Noen som har tips? Anonymkode: d0a07...43b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wilma89 Skrevet 25. mars 2021 #2 Del Skrevet 25. mars 2021 Har en kollega som hadde samme problemet. Hun byttet til linser. Er det et alternativ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #3 Del Skrevet 25. mars 2021 Hvis du ikke får munnbindet til å passe kan du i verste fakk tape det fast over nesen m ed papirtape. Hilsen sykepleier som har brukt munnbind sammen med briller i alle år, og er lei folk som klager. Anonymkode: e525c...8bd 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #4 Del Skrevet 25. mars 2021 Kontaktlinser. Anonymkode: 87f19...944 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #5 Del Skrevet 25. mars 2021 Vanlig plaster over nesa/munnbindet funker bra! Anonymkode: e495e...50c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #6 Del Skrevet 25. mars 2021 Det finnes massevis av gode råd på nettet om hvordan unngå dugg på brillene ved bruk av munnbind. Anonymkode: 2d374...cf2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #7 Del Skrevet 25. mars 2021 Du kan gjøre det tettere ved å legge en brettet serviettremse på innsiden langs kanten oppå. Anonymkode: f0115...e30 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #8 Del Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det finnes massevis av gode råd på nettet om hvordan unngå dugg på brillene ved bruk av munnbind. Anonymkode: 2d374...cf2 Problemet er at ingen av de fungerer for alle. Altså, jeg bruker munnbind, jeg og jeg klager ikke. Men det er et reellt problem at jeg må legge igjen brillene hjemme og at jeg ikke ser hva jeg driver med i det hele tatt uten. Hadde jeg vært i jobb hadde det rett og slett ikke fungert. Anonymkode: d7c58...c40 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #9 Del Skrevet 25. mars 2021 For meg handler det om å justere brillen helt riktig over munnbindet. Sitter de helt riktig så blir det lite dugg. Hilsen en som har brukt munnbind og briller i mange år på jobb. Anonymkode: d7479...f7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #10 Del Skrevet 25. mars 2021 Jeg klarer ikke å gå med linser i det daglige pga. tørre øyne. Så jeg bruker det egentlig bare sporadisk til spesielle anledninger. Anonymkode: d0a07...43b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #11 Del Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvis du ikke får munnbindet til å passe kan du i verste fakk tape det fast over nesen m ed papirtape. Hilsen sykepleier som har brukt munnbind sammen med briller i alle år, og er lei folk som klager. Anonymkode: e525c...8bd Unnskyld meg for at jeg er "ny" med munnbind, og nettopp har kommet i denne problemstillingen. Anonymkode: d0a07...43b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #12 Del Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For meg handler det om å justere brillen helt riktig over munnbindet. Sitter de helt riktig så blir det lite dugg. Hilsen en som har brukt munnbind og briller i mange år på jobb. Anonymkode: d7479...f7d Det der kommer nok veldig an på fasongen på neseryggen. Anonymkode: d7c58...c40 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #13 Del Skrevet 25. mars 2021 Mitt problem et at nesa mi er så stor at halve synsfeltet mitt forsvinner. Nå kan jeg angre på at jeg ikke var tøff nok til Nosejob når jeg var 18 Anonymkode: 170d4...e68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrittgåendeBurugle Skrevet 25. mars 2021 #14 Del Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis du ikke får munnbindet til å passe kan du i verste fakk tape det fast over nesen m ed papirtape. Hilsen sykepleier som har brukt munnbind sammen med briller i alle år, og er lei folk som klager. Anonymkode: e525c...8bd Ts spør om råd til hvordan bruke munnbind sammen med briller, hun "klager" ikke. Men jeg skjønner jo det at det er svært tungt og vanskelig for deg at andre ikke har samme erfaring som du har skaffet deg gjennom yrket ditt. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #15 Del Skrevet 25. mars 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvis du ikke får munnbindet til å passe kan du i verste fakk tape det fast over nesen m ed papirtape. Hilsen sykepleier som har brukt munnbind sammen med briller i alle år, og er lei folk som klager. Anonymkode: e525c...8bd TS klager ikke, hun spør om tips. Fi t at du kom med tips, men var det nødvendig å klage på TS? Anonymkode: ad82f...65c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterdekor Skrevet 25. mars 2021 #16 Del Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): For meg handler det om å justere brillen helt riktig over munnbindet. Sitter de helt riktig så blir det lite dugg. Hilsen en som har brukt munnbind og briller i mange år på jobb. Anonymkode: d7479...f7d Dette. TS, du må passe på at munnbindet går langt nok opp over nesen, slik at brillene "tetter igjen" hullet fra pusten din. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #17 Del Skrevet 25. mars 2021 Man kan unngå dugg fra pustingen inni munnbindet på brillene, dersom man teiper øverste del av munnbindet fast i huden under øynene og over nesen (altså en stripe med tape på øverste kant av munnbindet). Bruk sår-tape eller det det heter som selges på apotek. Anonymkode: 3dc15...9a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterdekor Skrevet 25. mars 2021 #18 Del Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): TS klager ikke, hun spør om tips. Fi t at du kom med tips, men var det nødvendig å klage på TS? Anonymkode: ad82f...65c Enig. Hun kan jo bare hoppe over tråden heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #19 Del Skrevet 25. mars 2021 Jeg vikler strikken, slik at det blir et kryss på sidene før jeg tar på munnbindet. Bøyer godt bøyla over nesa. Så har jeg brillene litt lengre ned enn jeg pleier om det dugger. Anonymkode: c0a32...bb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #20 Del Skrevet 25. mars 2021 Ta barber skum på brillene og tørk godt av, dette gir en film som gjør at det ikke dugger så mye og dugget forsvinner raskere ikke 100% effektivt men hjelper på. Anonymkode: c72a2...1a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå