AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #1 Skrevet 25. mars 2021 Nysgjerrig på hva flere tenker om plastiske operasjoner. Hvor går terskelen for hva som er greit å ikke? er det greit å fikse på kompleksene sine? Eller mener flertallet at man heller skal lære seg å leve med det? selv har jeg gjort to plastiske operasjoner, for komplekser jeg har hatt i mange år Anonymkode: 1da59...7fb
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #2 Skrevet 25. mars 2021 Jeg tenker alt er greit så lenge man gjør det for sin egen vilje, og finner en seriøs lege som er godt kjent med den aktuelle operasjonen 😊 Anonymkode: ba7af...80a 5
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #3 Skrevet 25. mars 2021 Men bare vent, snart kommer de som liker alt Naturlig uansett hva: - nei ÆSJ, plastikk rumper og pupper ser unormalt ut, de ser syke ut - ikke greit, vi er født slik vi er født og man utsetter ikke kroppen for så stor fare under operasjonen pga dagens mote - duckface er stygt. Gakkgakk - jeg ville heller rådet deg til å oppsøke psykolog sånn at dere kan prate om hvordan du selv oppfatter ditt utseende Anonymkode: ba7af...80a 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #4 Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men bare vent, snart kommer de som liker alt Naturlig uansett hva: - nei ÆSJ, plastikk rumper og pupper ser unormalt ut, de ser syke ut - ikke greit, vi er født slik vi er født og man utsetter ikke kroppen for så stor fare under operasjonen pga dagens mote - duckface er stygt. Gakkgakk - jeg ville heller rådet deg til å oppsøke psykolog sånn at dere kan prate om hvordan du selv oppfatter ditt utseende Anonymkode: ba7af...80a TS her. Jeg tror også den tid kommer, er allerede mer inn å se naturlig ut. Personlig synes jeg også det er finere, uten fillers og masse masse sminke Anonymkode: 1da59...7fb 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #5 Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg tenker alt er greit så lenge man gjør det for sin egen vilje, og finner en seriøs lege som er godt kjent med den aktuelle operasjonen 😊 Anonymkode: ba7af...80a TS . er enig i det. Er jo ens egen kropp og utseende Anonymkode: 1da59...7fb
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #6 Skrevet 25. mars 2021 Ja, man burde gå til psykolog, fikse mentalt først siden det er der problemet ligger. Men er også mange som sliter fysisk. Noen har så store pupper at man har konstant vondt i ryggen, noen klarer ikke puste og må operere nesen. Det er trist at som samfunn så er kvinnekroppen sett på som "trendy" og at man må fikse her og der for å følge med på denne trenden. Før skulle man ha minst mulig rompe og nå skal den være størst mulig på tynn kropp. Plutselig skal den være liten igjen, og da må man operere igjen. Det er veldig lett tilgjengelig som gjør at folk glemmer at det er faktisk farlig. Man tar en stor risk hver kan man går under narkose og kutter opp kroppen. Man velger selvsagt selv, man må bare huske risken. Personlig gjør det meg ingenting hva folk gjør med kroppen sin, men blir litt trist når folk føler de må for å ha det bedre med seg selv. Anonymkode: 78968...0fb 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #7 Skrevet 25. mars 2021 Synes det er så teit å si at en må til psykolog om en har lyst å ta en plastisk operasjon, det er så unyansert. Av en eller annen grunn har jeg alltid hatt over det normale med fett på innsiden av knærne av alle ting. Jeg elsket tanken på å kunne gå mer i skjørt og føle meg finere , høye støvletter og hele pakka, og valgte å fjerne fett for ca femten år siden. Da var jeg trettiseks og godt voksen og dette hadde irritert meg hele mitt voksne liv. Jeg hadde også en rekke andre ting jeg ikke var like fornøyd med men selv om jeg tok denne operasjonen, ble det med den. Jeg var nyskilt og det var nesten som en ting jeg unnet meg selv. Men jeg hadde absolutt ikke noe behov for å snakke med en psykolog. Det handlet for meg om noen av mine mer overfladiske sider , forfengelighet, rett og slett. Og nå elsker jeg og svinse rundt i kortere skjørt og angrer ikke en dag på operasjonen. har mye annet jeg kunne fikset på, men hadde jeg startet med den galeien, er jeg mer enig i at kanskje man heller kan kjøpe seg en psykologtime eller to. Enten det er "traumer", komplekser, eller en litt for grunn personlighet man bør jobbe med. Noen ganger handler det bare om forfengelighet, ikke dype traumer av dårlig selvsikkerhet eller komplekser. hadde jeg fikset på en rekke ting hadde jeg ikke likt meg selv så godt, men jeg godtar at jeg er litt forfengelig rett og slett. Jeg hadde ikke spesielt komplekser heller egentlig, men det var ikke noe pent da rett og slett. Hvem synes det er pent med fettansamlinger på innsiden av knærne langt over gjennomsnittet? Man trenger selvsagt dermed ikke bry seg om det. Men det er opp til den enkelte. Hva skulle jeg snakket med psykologen om? At jeg er litt forfengelig? Anonymkode: 5f64f...650 3
Candiru Skrevet 25. mars 2021 #8 Skrevet 25. mars 2021 Jeg har selv tatt bukplastikk og fjernet overføldig hud på brystene. Begge deler ble gjort på offentlig sykehus fordi jeg oppfylte krav for å få dette dekket. Hadde jeg ikke fått det, ville jeg betalt det av egen lomme. Det finnes en grense mener jeg, hvor man kun ser sine feil og mangler og behovet for plastisk kirurgi går over til å bli sykelig. Akkurat hvor den grensen går kan ikke jeg svare på, det er mest sannsynlig individuelt.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #9 Skrevet 25. mars 2021 Synes det er en uting at man opererer seg og synes det burde forbys. Anonymkode: e3468...c71
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #10 Skrevet 25. mars 2021 Det er ok å gjøre ting som likevel gjør at man ser ut som et naturlig menneske,men som kan få enn til å føle seg bedre med egne komplekser. F eks silikon. Anonymkode: 7ec85...587
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #11 Skrevet 25. mars 2021 Det er helt greit å fikse på hareskår, brannskader, bryster som er så tunge at de gir belastningsskader i ryggen, øyelokk som er så tunge at man sliter med å åpne øynene. Anonymkode: b0222...83a 1
Gjest Paramount Skrevet 25. mars 2021 #12 Skrevet 25. mars 2021 Det du selv velger er ok. Det er ikke like pent alt sammen, men det angår ikke meg.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #13 Skrevet 25. mars 2021 At folk fikser småting gjør meg egentlig ingenting. Det eneste problemet er at listen blir dyttet litt høyere for hva som er OK generelt. Selv har jeg lenge hatt lyst til å fjerne et par valker som tyter ut uansett hvor tynn jeg er. De synes igjennom klærne på en dum måte. Enn så lenge har jeg ikke giddet/vært for gnien/ikke turt. Kunne godt tenkt meg at det ble fikset for 15 år siden 😊 Anonymkode: ed644...6ee
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #14 Skrevet 25. mars 2021 Du velger selv. Men jeg syns det er spesielt at man velger å legge seg under en kirurgisk kniv i stedet for å jobbe med seg selv mentalt. Selv har jeg blitt operert pga alvorlig skade, og det var medisinsk nødvendig. Jeg kan ikke se for meg å noen gang gjøre en kosmetisk greie. Det ene unntaket hadde vel vært om jeg endte opp skadet etter eventuell fødsel, og noe måtte gjøres da. Og ja, noen plastiske operasjoner er nok nødvendige, f.eks hareskår ved fødsel eller lignende. Jeg er ikke for plastiske operasjoner personlig, men jeg er for at man skal få velge selv etter hva man ønsker. Så lenge jeg selv aldri forventes å legges under kniven er det greit. Kommer vi til et samfunn der man ikke er noe om man er uperfekt, da har det gått for langt, og jeg føler vi er på vei dit. Anonymkode: 90e99...194
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #15 Skrevet 25. mars 2021 Problemet er de som tror at man kan fikse et problem som er på innsiden ved å fikse på utsiden. Det vil for mange forverre problemet, særlig om resultatet blir mislykket. Anonymkode: 73330...d50 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #16 Skrevet 25. mars 2021 Å spørre om dette på KG er dødfødt, men skjønner likevel at du gjør det. Her er mitt svar: Jeg fikk gigantiske pupper da jeg ammet. Hadde alt for mye melk. Så etter to runder med amming av babyer, var puppene to store skinnfiller som hang ned mot magen min. De var virkelig stygge, inneholdt absolutt ingenting. Så kirurgen fylte dem opp uten å strekke skinnet, og kroppen min ble virkelig noe helt annet pga det. Ser rett og slett MYE mer proporsjonal ut. La meg under kniven igjen for et halvt år siden, hos den samme kirurgen. Da for tunge øyelokk. Har aldri hatt komplekser for det, men maskaraen har alltid klint opp i skinnet som henger over vippene. Har faktisk hatt tunge øyelokk så lenge jeg kan huske. Og nå, for første gang i mitt liv, har jeg øyne som ser våkne ut. Og større, for skinnet henger ikke ned i dem. Så det ser overraskende mye penere ut, noe jeg ikke engang visste gikk an. Jeg har forøvrig komplekser over disse-lårene mine. De er større enn hva jeg liker, men jeg har tidligere erfart at trening og godt kosthold kan gjøre dem penere. Jeg bare gidder ikke for tiden. Kunne selvsagt fettsugd dem, men mener selv at om jeg har SÅ store komplekser for dem, så får jeg heller trene/lære å bli mer glad i dem. Så dem rører jeg ikke med kirurgi. Anonymkode: a0d42...0dc
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #17 Skrevet 25. mars 2021 Hvis det er noe som plager deg veldig så er det greit. Det kan ikke snakkes bort hos en psykolog. Ingen seriøse kirurger opererer folk som ikke har noe de ser er tydelig at plager pasienten. Anonymkode: f1ed8...c9d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå