Gå til innhold

IBS/Refluks og osteopati behandling

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det siste halvåret vært veldig dårlig med ibs/refluks, har invalidiserende magesmerter og reagerer på omtrent alt jeg spiser, selv på lav fodmap kosthold og Nexium.

Får mer smerter når maten kommer ned i magen, og har dager med brystbrann/ halsbrann fra helvete.

Har nylig tatt gastroskopi som ikke viste noe annet en slapp lukkemuskel og rødlig slimhinne i magesekken.

Jeg lurer på om osteopati behandling kan hjelpe meg?

En osteopat jobber vel med de indre organer/bindevev og ikke minst muskulatur (som blir veldig stram når jeg går konstant med smerter i mageregionen).

Noen erfaringer?

Anonymkode: c5dd6...70d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har det siste halvåret vært veldig dårlig med ibs/refluks, har invalidiserende magesmerter og reagerer på omtrent alt jeg spiser, selv på lav fodmap kosthold og Nexium.

Får mer smerter når maten kommer ned i magen, og har dager med brystbrann/ halsbrann fra helvete.

Har nylig tatt gastroskopi som ikke viste noe annet en slapp lukkemuskel og rødlig slimhinne i magesekken.

Jeg lurer på om osteopati behandling kan hjelpe meg?

En osteopat jobber vel med de indre organer/bindevev og ikke minst muskulatur (som blir veldig stram når jeg går konstant med smerter i mageregionen).

Noen erfaringer?

Gått til osteopat for IBS ja, men hjalp ikke for min del. Har en grunntilstand som gir IBS så kan være pga det at jeg ikke fikk noe bedring/endring av mageproblematikken. 

Anonymkode: 44aea...6b5

AnonymBruker
Skrevet

Årsaken til smertene dine er slapp lukkemuskel. Her må gastrokirurg på banen og fikse. Det kan opereres. Fortsetter du med halsbrann og mer magesyre går opp i spiserøret ditt kan du få blødende sår og etterhvert større problemer. En osteopat får ikke hjulpet deg

Anonymkode: 564eb...9a6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Årsaken til smertene dine er slapp lukkemuskel. Her må gastrokirurg på banen og fikse. Det kan opereres. Fortsetter du med halsbrann og mer magesyre går opp i spiserøret ditt kan du få blødende sår og etterhvert større problemer. En osteopat får ikke hjulpet deg

Anonymkode: 564eb...9a6

Jeg trodde de kun opererte i de mest alvorligste tilfellene? Man kan vel ikke verken kaste opp eller rape etter at lukkemuskelen har blitt operert?

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Gått til osteopat for IBS ja, men hjalp ikke for min del. Har en grunntilstand som gir IBS så kan være pga det at jeg ikke fikk noe bedring/endring av mageproblematikken. 

Anonymkode: 44aea...6b5

Er grunntilstanden din matintoleranse? Det er det delvis hos meg

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...