Gå til innhold

Baby på snøscooter! Hjelm??


Rucula

Anbefalte innlegg

Vi planlegger å dra på hytta i påsken med våre små barn på 9 mnd og 3 år. 
For å komme frem til hytta må vi leie snøscooter «taxi» som kjører oss opp. 
 

Vi sitter da i sledene bak snøscooteren. Barna sitter mellom bena til de voksne. Turen går rolig for seg i preppede skiløyper i ca 15 min
 

problemet er bare hjelm. Det finnes ikke snøscooter hjelmer/alpinhjelmer til 9 mnd gamle barn.  
 

vi har derfor kjøpt en sykkelhjelm av svært god kvalitet, som beskytter rundt hele hodet. Kan denne brukes? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har selv kjørt en del med barn og vi syntes det var mye tryggere uten hjelm men å sette barnet i bilstol. OM sluffa tipper og baby flyr rundt med hjelm, hva skjer da med baby's nakke? 

Setter denne taxien krav til hjelm inni sluffa? 

Anonymkode: 4cf90...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at det ikke finnes slike hjelmer til den aldersgruppen, er vel fordi så små barn ikke skal sitte på en snøscooter. Håper politiet tar tak i dette.

Anonymkode: f018d...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får be sjåføren ta det rolig. Sjansen for at noe skulle skje er forsvinnende liten. Altså.. Jeg er fristet til å bruke det forhatte ordet "hysteri"

Til deg over: lol!!

Anonymkode: 2e00d...dc4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man med så små barn så kjører man jo selvfølgelig ikke som vanlig. Man tar det veldig rolig slik at sjansen for ulykke er betydelig redusert. 

Anonymkode: 49ea0...b71

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor den plassen i landet hvor det selges flest snøscootere, og  «alle» har det. Her ser jeg mange har de minste i bilstol i sleden, uten hjelm.

Vi kjøpte scooter da minste var 2 år, kjøpte samtidig en kjempe lett alpinhjelm. Om det er godkjent med alpinhjelm er jeg usikker på, men politet her godtar ihvertfall det. Bruker alpinhjelm på barna frem til de selv begynner å kjøre.

Anser forøvrig det å kjøre rolig familietur som lite risikofylt. Kjøringen vi bedrev i sen ungdomstid var langt mer risikofylt.

 

Anonymkode: fb842...4b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Grunnen til at det ikke finnes slike hjelmer til den aldersgruppen, er vel fordi så små barn ikke skal sitte på en snøscooter. Håper politiet tar tak i dette.

Anonymkode: f018d...9d0

Herregud, slutt da. 

Sykkelhjelm er helt greit. Tenker at det er bedre å ikke bruke bilsete. Ha barnet på fanget med hjelm. Be sjåføren kjøre forsiktig. 

Jeg var selv på hytta hver helg fra nyfødt. På scooter fra to måneder. Ikke preparerte løyper der. 😊

Anonymkode: d6580...308

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rucula skrev (14 timer siden):

Vi planlegger å dra på hytta i påsken med våre små barn på 9 mnd og 3 år. 
For å komme frem til hytta må vi leie snøscooter «taxi» som kjører oss opp. 
 

Vi sitter da i sledene bak snøscooteren. Barna sitter mellom bena til de voksne. Turen går rolig for seg i preppede skiløyper i ca 15 min
 

problemet er bare hjelm. Det finnes ikke snøscooter hjelmer/alpinhjelmer til 9 mnd gamle barn.  
 

vi har derfor kjøpt en sykkelhjelm av svært god kvalitet, som beskytter rundt hele hodet. Kan denne brukes? 

Hva tror du skjer med nakken til et barn på 9 mnd hvis det bruker hjelm og det skjer en ulykke?.

Kjør rolig så går det bra, som andre har nent så er det mulig å bruke bilstol.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Grunnen til at det ikke finnes slike hjelmer til den aldersgruppen, er vel fordi så små barn ikke skal sitte på en snøscooter. Håper politiet tar tak i dette.

Anonymkode: f018d...9d0

Hva mener du politiet skal gjøre med dette og hvilken lov mener du det er som brytes?.

Små barn kan fint sitte på snøscooter, det er helt lovlig og normalt. Stort sett byfolk som knapt har sett en snøscooter som har sånne rare meninger. 

Anonymkode: 46657...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her: 

takk for mye bra innspill 

Da blir det sykkelhjelm på baby og alpinthjelm på 3 åringen. Han er for stor for sånn babybilstol, så jeg har han på fanget. 

skal be sjåføren kjøre ekstra rolig! 
 

håper det går bra :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du "håper det går bra" 😄 

Anonymkode: 26b89...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rucula skrev (1 time siden):

Ts her: 

takk for mye bra innspill 

Da blir det sykkelhjelm på baby og alpinthjelm på 3 åringen. Han er for stor for sånn babybilstol, så jeg har han på fanget. 

skal be sjåføren kjøre ekstra rolig! 
 

håper det går bra :) 

 

Det går nok bra. Er nok ikke første gang vedkommende har med så små passasjerer.

Anonymkode: 31b64...9c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...