AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #1 Skrevet 23. mars 2021 På grunn av corona og å være mye hjemme, har jeg også irritert meg ekstra over alt som skulle blitt gjort. Jeg tenker i første omgang å skifte panel + dører og vinduer. Hvor mye ca. tar en snekker for en slik jobb i timen? Eller er det vanlig å få oppdragspris? Er det vanligst å benytte faktura med typ 14 dagers betalingfrist i slike tilfeller, eller tilbyr de ofte delebetaling? Anonymkode: abb51...5ef
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #2 Skrevet 23. mars 2021 Min erfaring er at det er bedre å få oppdragspris, så vet du hva du betaler og slipper overraskelser. For små oppdrag kan det lønne seg med timepris, men det du beskriver virker som mer omfattende. Betaling kan du avtale med dem. Pass på å ha all kommunikasjon skriftlig. Hvis dere avtaler noe på telefon, send epost eller SMS etterpå med innholdet av det dere ble enige om. Sørg for å ha ordentlig kontrakt hvis du ikke kjenner de fra før. Eksempler kan du finne på nettet - husker ikke om det var Forbrukerrådet eller Huseierne som hadde. Jeg har faste håndverkere som fikser rundt omkring i huset når det trengs. Da får jeg som regel fastpris på hele oppdraget eller timepris for små jobber. Materialer kommer i tillegg og da viser de faktura for innkjøpte materialer. Pris for avfall kommer også i tillegg hvis de kaster avfallet for deg. Eller så kjører du selv og kaster selv på egnet sted. Vinduer og dører tar det ikke lang tid å skifte. Man bruker litt tid på å måle, kutte lister og sånt, men ikke så mye. Skifte panel inne? I fjor ''bygget'' vi et helt nytt rom på loftetasjen på ca 10 kvm, altså fjernet alt som var der og byttet gulv, vegger og vinduer, malte tak. Da satt vi på veggen MDF plater typ panel, ferdigmalte. Det tok ca 10t med 2 menn å rive, kutte, montere og ferdigstille rommet. Jeg fikk fastpris på oppdraget og betalte ca 20, men jeg har litt rabatterte priser som fast kunde De ettersendte faktura for materialene og avfallet som de kastet, så totalbeløpet ble høyere 😄 Sørg for å ha avtalt alle detaljer på forhånd. Anonymkode: 0a6c8...48e
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #3 Skrevet 24. mars 2021 Mener mannen oppererer med 550,- kr timen når han kalkulerer prosjekt.( mulig det er en stund siden nå, tiden går fort😅). Anonymkode: 6ec0e...a45
Oppgitt78 Skrevet 24. mars 2021 #4 Skrevet 24. mars 2021 Hvis du finner gode håndverkere, så lønner det seg å ta det på timer (i 99% av tilfellene).
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #5 Skrevet 24. mars 2021 Vi skal betale 530,- pluss mva. Vi betaler time for time, det lønner seg. Blir det overraskelser underveis og man har fastpris (dersom skjult råte feks) har de uansett forbehold om at prisen kan gå opp. Anonymkode: ae52b...bbb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå