Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, har en datter på 13. 

hun har hatt kraftig vondt i hjertet, svimmelhet, husker dårligere, vanskelig å puste. Dette har gjentatt seg flere ganger på rad, det har vart ganske lenge nå. Skal ha time hos fastlegen, men hva kan det være? Begynner å bli skeptisk.

Anonymkode: b3238...a3b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Angst? Hjerteproblemer? Bare legen kan svare. Lykke til ❤️

Anonymkode: 001a3...cbb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du snakket om hvordan hun har det ellers? Alt dette kan jo være symptomer på angst. Samtidig kan det såklart også være noe mer akutt fysisk, så det er viktig å undersøke det.

Hun har ikke hatt korona? Det høres litt ut som en type senskader jeg kjenner flere som har opplevd.

Anonymkode: 568b4...074

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du snakket om hvordan hun har det ellers? Alt dette kan jo være symptomer på angst. Samtidig kan det såklart også være noe mer akutt fysisk, så det er viktig å undersøke det.

Hun har ikke hatt korona? Det høres litt ut som en type senskader jeg kjenner flere som har opplevd.

Anonymkode: 568b4...074

Nei, hun har ikke hatt corona som vi vet:)

Anonymkode: b3238...a3b

AnonymBruker
Skrevet

Kraftig vondt i hjerte er kanskje angst. Får hun verk i hjertet eller hjertebank? Jeg fikk mitt første panikk angst som 18 åringen og skjønte ikke med det første hva det var. Men nå som jeg vet mer om angst så vet jeg den kom allerede snikende i 15 års alderen.

Men be legen ta all mulig tester for å utelukke hjertesvikt, lavt eller høyt stoffskifte, cøliaki (ei jeg kjenner har ei datter som ble veldig syk og fikk feber osv. ingen tegn på at det var cøliaki, men viste seg av å være det). 
Men også anstrengelse astma

Men er det angst og det plutselig har skjedd nå... Skjedde det noe spesielt for henne ca 6 mnd tilbake i tid? Noen traumer? Traumer kan også være småting (stress utløsende)  slik som flytting, bytting av skole, foreldrene skiller seg, blitt uvenner meg venninner, lærer eller medelev har sagt noe nedsettende, mobbing osv

Anonymkode: 45299...13c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...