Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil gjerne høre andres erfaringer fra prosessen med å bli diagnostisert med adhd. Hvis du ikke ble diagnostisert som barn, når skjønte du at det kanskje kunne være adhd og hvordan gikk du frem med det. Hvordan var prosessen derfra til en diagnose? Jeg trenger hjelp fordi jeg mistenker at jeg kanskje har adhd. Har ikke hatt store problemer som barn, var alltid flink på skolen og fungerte bra sosialt osv. min mor jobber som terapeut og hjelper noen barn som blandt annet har adhd. Hun er veldig lite støttende til tanken og da blir jeg jo selvfølgelig usikker selv. Jeg prøvde å løse noen problemer jeg hadde med å søke meg litt opp, og hadde ikke tenkt tanken om at det kunne være adhd engang, fordi jeg har en del folk i familien som har det, og jeg er ikke lik dem. Er ikke sånn stereotypisk adhd med mye hyperaktivitet. Jeg kom hvertfall inn på en artikkel om adhd hos kvinner og det var som om alt stemte.

Jeg er 18 år og har ikke forstått før videregående at jeg har ganske store problemer med konsentrasjon. Har ikke lærevansker men bruker veeeldig lang tid på oppgaver. Er derfor jeg også utsetter ting til absolutt siste liten hver eneste gang fordi det hjelper å ha veldig dårlig tid. Jeg sliter også med søvn fordi jeg blandt annet ikke klarer å roe ned hodet mitt. Sliter med følelser, reagerer veldig sterkt på små ting. Hvis jeg blir avist av en gutt kan det ta mange måneder før jeg klarer å ha en 100% god dag igjen hvor jeg ikke depper. Blir veldig ivrig hvis jeg først får en tanke i hodet. Da jeg skulle begynne å øvelseskjøre, dro jeg ut kl. 24 dagen jeg fylte 16 år. Det tok 2 uker før jeg totalt sluttet å kjøre og jeg har fortsatt ikke kommet igang igjen:( er også veldig surrehue og kan virke veldig dum, sliter med å bestemme meg hvis jeg har mange valg og er veldig fram og tilbake hele tiden.

Trenger hjelp og innspill og andres erfaringer!:)

Anonymkode: 9738b...03b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...