Gå til innhold

Fant stor kul

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mange år nå klagd på smerter som kommer og går i hendene og ryggen til tidligere fastlege. Fikk kun Mr av ryggen og ikke noe merDet ble påvist slitasje forandring i korsryggen. Nå har jeg blitt bedre i graviditeten og etter fødsel kom smertene tilbake i hendene. De er hoven og varm og igår oppdaget jeg en stor hard kul i fingreledden. Det gjør vondt. Smertene gjør det vondt å vaske opp osv. Og føles svakere. 

jeg er livredd nå. Hva kan det være ? 

skal ta opp med ny fastlege i morgen

Anonymkode: bf329...c56

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er et ganglion? Ganglionet vises som en en hevelse eller kul, oftest over håndleddet (se bilde), men det kan også finnes over fingerledd, eller over seneskjeder på undersiden av håndledd/fingre. Kulen merkes vanligvis på grunn av utseendet, men den kan i enkelte tilfeller gi smerter når den er spent.

Helt ufarlig, men smertefull. Slekta mi har mange av dem i fingrene sine. Blitt noen operasjoner løpet av årene. 

Anonymkode: 19934...c53

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk skikkelig "ammegikt" dvs vondt i hendene og føttene etter fødselen. Klarte nesten ikke gå, slet med å løfte ting. Fikk også flere ganglion i hendene, som fremdeles er litt plagsomme. 

Anonymkode: f61c4...ce9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...