Gå til innhold

Hjelper hormonspiral for kraftig PMS?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen erfaringer? Evnt noe annet som kan hjelpe? 

Anonymkode: 4f2b8...9cd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det hjalp iallefall meg. Har hatt mye plager i forbindelse med mensen tidligere, da jeg er sterkt plaget av endometriose. Etter at jeg fikk satt inn hormonspiral for 9 år siden, merker jeg ikke noe til mensen i det heletatt. Ingen pms, smerter eller blødninger. Anbefaler deg å prøve, men det er jo ikke sikkert at alle har samme gode erfaring som meg.

Anonymkode: 8d111...bc3

AnonymBruker
Skrevet

Takk. Flere? 

AnonymBruker
Skrevet

Kan slå begge veier. Har hørt om de som får kraftige pms i form av større humørsvingninger, ustabilt stemningsleie osv.

Selv fikk jeg kraftigere og svært uregelmessige blødninger de første 3 månedene, men ingen smerter. Nå 6 mnd senere er blødningene mindre og ingen smerter før eller etter blødningene. Bare lette murringer.

Jeg opplever derimot svært mange andre kjipe bivirkninger av hormonspiralen og vurderer å bestille time for å ta den ut. 1800 kr rett i vasken:(

Kjenner derimot mange uten særlig bivirkninger, så det trenger ikke være slik. Da hadde vel denne prevensjonsmetoden neppe vært såpass populær som den er. Men vil råde deg til å lese om mulige bivirkninger på nett først. Jeg var ihvertfall ikke  forberedt på de bivirkningene jeg fikk. Gynekologen min informerte meg bare om at der var svært lite bivirkninger.

Anonymkode: e5a98...b24

AnonymBruker
Skrevet

Det hjalp meg. Blødningene forsvant og med det også smertene. 

Anonymkode: f6149...030

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Opp

AnonymBruker
Skrevet

Ble værre + 0 sexlyst. 

Anonymkode: 6d4b9...329

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Noe annet som kan hjelpe da? P-stav? P-piller? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...