Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skal sette inn et IKEA pax skap og lurte i den forbindelse på noen råd. Det blir 2 75 skap, med 58 i dybde, og skyvedører. Det er ikke aktuelt med vanlig dører, fordi det er et lite rom. Men jeg finner ingen dører jeg liker, så jeg lurer på å male Hansvik dørene. Er det noen som har gjort det? Dørene bør vel evt males før de settes opp?

Lurer også på om noen har tips til innmaten. Er det noe man bør styre unna, eller noe som er genialt? Og bør man ha treskuffer eller trådkurver?

Alle tips og råd tas i mot med takk, uansett hva det skulle gjelde!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Diamant20 skrev (11 timer siden):

Hei!

Skal sette inn et IKEA pax skap og lurte i den forbindelse på noen råd. Det blir 2 75 skap, med 58 i dybde, og skyvedører. Det er ikke aktuelt med vanlig dører, fordi det er et lite rom. Men jeg finner ingen dører jeg liker, så jeg lurer på å male Hansvik dørene. Er det noen som har gjort det? Dørene bør vel evt males før de settes opp?

Lurer også på om noen har tips til innmaten. Er det noe man bør styre unna, eller noe som er genialt? Og bør man ha treskuffer eller trådkurver?

Har trådkurver, og de er veldig bra! 

Hadde buksehenger til å dra ut, ble aldri brukt. Hadde også den grunne skuffen til sokker/slips? Ble ikke brukt, så satte inn elfa trådkurvstativ i stedet (i en del av skapet). 

Anonymkode: 62df3...485

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har trådkurver, og de er veldig bra! 

Hadde buksehenger til å dra ut, ble aldri brukt. Hadde også den grunne skuffen til sokker/slips? Ble ikke brukt, så satte inn elfa trådkurvstativ i stedet (i en del av skapet). 

Anonymkode: 62df3...485

Takk for svar😄 Jeg har i utgangspunktet ikke tegnet inn verken buksehenger eller sokke/slips skuff

AnonymBruker
Skrevet

Det er noen som lager fronter til IKEA, for eksempel Superfront. Du kan jo se om de har dører der i en kulere utgave.

Min favoritt i pax er de grunnere skuffene hvor jeg har smykker, belter og solbriller :) 

Anonymkode: 3580d...680

AnonymBruker
Skrevet

Personlig hater jeg trådkurver. Klær som tyter ut gjennom hullene og henger seg fast. Men er veldig glad i trekurvene. Har pax selv (men med vanlige dører). Hva slags innmat du velger avhenger jo av behov. Vi har skuffer, hengere til kjoler og dresser og liten uttrekkbar skuff til smykker, klokker osv. Elsker det. 

Anonymkode: 11575...3ba

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
18 hours ago, Diamant20 said:

Hei!

Må du ha de dype skapene? Jeg syns skapene som ikke er så dype er kjempepraktiske.

Anonymkode: 111d1...2fa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Personlig hater jeg trådkurver. Klær som tyter ut gjennom hullene og henger seg fast. Men er veldig glad i trekurvene. Har pax selv (men med vanlige dører). Hva slags innmat du velger avhenger jo av behov. Vi har skuffer, hengere til kjoler og dresser og liten uttrekkbar skuff til smykker, klokker osv. Elsker det. 

Men de nyeste trådkurvene til pax er jo veldig små hull på i forhold til de forrige. Det tyter ikke ut i de nye, iallefall ikke hos meg. 

Anonymkode: 2f76f...0c5

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er noen som lager fronter til IKEA, for eksempel Superfront. Du kan jo se om de har dører der i en kulere utgave.

Min favoritt i pax er de grunnere skuffene hvor jeg har smykker, belter og solbriller :) 

Anonymkode: 3580d...680

Takk for tips! Jeg har et par solbriller, 5 smykker og 1 belte så jeg tror ikke jeg trenger en egen skuff for det🙈 Jeg er dårlig på å bruke sånt også😂

Ja, jeg har tegnet inn flest treskuffer. Har et par kurver i bunnen, tenker jeg kan ha typ treningstøy der.

Må du ha de dype skapene? Jeg syns skapene som ikke er så dype er kjempepraktiske.

Anonymkode: 111d1...2fa

Jepp! Har for lite oppbevaringsplass og når skapet kommer inn, må noe annet ut.

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Men de nyeste trådkurvene til pax er jo veldig små hull på i forhold til de forrige. Det tyter ikke ut i de nye, iallefall ikke hos meg. 

Anonymkode: 2f76f...0c5

Så greit å vite!

AnonymBruker
Skrevet

Vi har henger, trekurver, trådkurver og sånn til mange pr sko. Liker best trådkurvene og den til sko er genial! Har ikke prøvd noen andre skyvedører enn de som følger med, dessverre :) 

Anonymkode: b2b21...a1f

AnonymBruker
Skrevet

Vi har treskuffer. Ville ikke hatt noe annet, for de gir virkelig skapet et løft. Det ser jo bra ut når dørene er åpne! Hvis du ikke finner noen dører du liker, så leverer Noremax alternative dører til Pax.

Anonymkode: faa03...209

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Vi har henger, trekurver, trådkurver og sånn til mange pr sko. Liker best trådkurvene og den til sko er genial! Har ikke prøvd noen andre skyvedører enn de som følger med, dessverre :) 

Anonymkode: b2b21...a1f

Takk for svar! Skal samle opp litt sko og se om det faktisk er et behov😅

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi har treskuffer. Ville ikke hatt noe annet, for de gir virkelig skapet et løft. Det ser jo bra ut når dørene er åpne! Hvis du ikke finner noen dører du liker, så leverer Noremax alternative dører til Pax.

Ja, jeg må jo si at jeg synes treskuffer er finest🙈 Takk for tips!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke treskuffer er noe særlig. Det samler seg støv i de, det blir også groplass for møll, majorstuabiller, kre, osv. Renhold blir så mye mer masete, at jeg ikke skjønner at noen vil ha de? Det må være fordi folk prioriterer utseende, og ikke skjønner hva de begir seg på? 🙈

Men tror ikke ikea Pax har slike skuffer som Elfa eller Langlo, som er trådskuffer men har trefronter, så man får på en måte både utseende og funksjonalitet. Men er utseende betyr virkelig så mye, når skuffene skal være bak dører?! 

Anonymkode: cda6a...799

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg synes ikke treskuffer er noe særlig. Det samler seg støv i de, det blir også groplass for møll, majorstuabiller, kre, osv. Renhold blir så mye mer masete, at jeg ikke skjønner at noen vil ha de? Det må være fordi folk prioriterer utseende, og ikke skjønner hva de begir seg på? 🙈

Men tror ikke ikea Pax har slike skuffer som Elfa eller Langlo, som er trådskuffer men har trefronter, så man får på en måte både utseende og funksjonalitet. Men er utseende betyr virkelig så mye, når skuffene skal være bak dører?! 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Disse skuffene fra ikea, netting er så tynn at ingenting kommer til å sete seg fast i den. Av praktiske grunner, ville jeg absolutt valgt disse fremfor treskuffer, så fremt det ikke er åpent skap du lager, TS. https://www.ikea.com/no/no/p/komplement-nettingkurv-med-uttrekksskinne-hvit-s59010988/ 

Ok, delte meninger her ser jeg🙈 De gangene jeg har brukt trådkurver har jeg ikke vært veldig imponert, men skal gi de en sjanse når jeg skal på IKEA. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid hatet trådkurvene, men elsker treskuffene.

Anonymkode: 0b0c4...9bb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette var årets overdrivelse!!! Jeg har hatt treskuffer i 10 år og aldri møtt disse problemen du nevner!

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette var årets overdrivelse!!! Jeg har hatt treskuffer i 10 år og aldri møtt disse problemen du nevner!

Takk for oppklaring! Kan man ta ut skuffene av skinnen uten å måtte skru?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har hatt Pax treskuffer i to rom i huset i fem år nå. 

Har kanskje støvsugd skuffene en gang, er veldig lite støv, ikke oftere enn man uansett bør ta en rens og rydding av klærne som ligger i skuffen.

Møll, biller og kre har jeg aldri sett i hus, da tror jeg det er noe i veien med renhold og hygiene i utgangspunktet, og at man legger fuktige klær i skuffa etter vask. 

Anonymkode: b9528...8a4

• Liker 1
Skrevet

Elsker trådkurvene!

Ingenting setter seg fast og de er veldig enkle og lette å dra ut, glir veldig godt i skinnene! Enkle og hekte ut og inn av skapet også om man skulle trenge det  (ingen skruing) 😊😊😊

• Liker 1
Skrevet
j23 skrev (Akkurat nå):

Elsker trådkurvene!

Ingenting setter seg fast og de er veldig enkle og lette å dra ut, glir veldig godt i skinnene! Enkle og hekte ut og inn av skapet også om man skulle trenge det  (ingen skruing) 😊😊😊

+ slipper å montere og sette sammen en og en skuff ved kjøp👍

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...