Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
12 hours ago, herzeleid said:

Jeg tror en bør være forsiktig med å blande "singel" og "ikke i et dårlig forhold". I slike sammenhenger ser jeg ofte "fordeler" som en fint kan oppleve i forhold. Å se på det en vil på tv, spise det en vil eller bruke penger på det en vil forutsetter tross alt ikke å være singel. 

Jeg mistenker at dette er en slags selvforsvarsmekanisme, litt som "mannen må jakte" er det når enkelte kvinner skal argumentere for hvorfor de ikke skal ta initiativ. Minner meg litt om rever og sure bær.

Jeg har aldri og ville aldri vært i et forhold der jeg måtte ta oppvasken hele tiden, konstant ble mast på, ikke hadde fritid til å drive med hobbyer, eller kontroll på min egen økonomi. I disse "jeg har det best som singel"-trådene virker det som om veldig mange omtrent bare har vært i forhold med dumme, kontrollerende, slaskete tullinger, og jeg sliter litt med å forstå det.

Endret av Okapi
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Okapi skrev (6 minutter siden):

Jeg mistenker at dette er en slags selvforsvarsmekanisme, litt som "mannen må jakte" er det når enkelte kvinner skal argumentere for hvorfor de ikke skal ta initiativ. Minner meg litt om rever og sure bær.

Jeg har aldri og ville aldri vært i et forhold der jeg måtte ta oppvasken hele tiden, konstant ble mast på, ikke hadde fritid til å drive med hobbyer, eller kontroll på min egen økonmi. I disse "jeg har det best som singel"-trådene virker det som om veldig mange omtrent bare har vært i forhold med dumme, kontrollerende, slaskete tullinger, og jeg sliter litt med å forstå det.

Du sliter med å forstå at det finnes mange menn der ute som rett og slett er håpløse å være sammen med? 

Det ER bedre å være singel som kvinne. Det er forskning som viser at barnløse kvinner er mye lykkeligere enn kvinner i forhold. Dette av svært åpenbare grunner, jeg tror jeg kunne ramset opp 50 grunner til at jeg ikke skal få mann og barn. Har ramset opp noen grunner til at det er best å være singel i mitt forrige innlegg her i tråden. Som kvinne er det uproblematisk å få sex, og om jeg en dag vil ha sex så tar jeg bare kontakt med en av de jeg har ligget med tidligere som fortsatt er singel, og de sier alltid ja. Trenger jeg noen å prate med så snakker jeg med psykologen min. Må noe fikses i hjemmet eller på bilen så drar jeg til mekaniker eller ringer elektrikeren. Siden jeg er økonomisk ressurssterk så er det ingenting som ikke kan kjøpes, deriblant ting som menn hadde gjort gratis om de fikk sex og husvarme. Si meg, hva skal man med en mann da, om man kan leve slik, bekymringsfritt? Noen ganger savner jeg kos, nærhet og noen å se en film med, men han ene jeg ligger med påstår at han er forelsket i meg så han blir alltid med om jeg inviterer på film og middag, med påfølgende overnatting, sex og kos. 

Et monogamt forhold er dømt til å ende i utroskap, krangel og tårer. Eller det kommer jo an på personene, er man konfliktsky så går det nok stille i dørene, men med mange dårlige følelser. Tenker tilbake på sjalusien og usikkerheten jeg følte når jeg var i forhold, og hvor utrygt det faktisk var. Maset om sex når det gikk noen få dager uten sex. Den forferdelige følelsen når du oppdager at mannen har vært utro. Alle lovnadene og de fine ordene, men handlingene hans som viste at han ikke mente det. 

Haha, grøss. Singellivet er så mye bedre. Leser alle trådene her inne om utroskap, kvinner som er usikre i forholdet sitt, prøver å snakke med mannen de har valgt som livspartner og han nekter å prate om ting med de, og jeg tenker bare herregud jeg er så glad for at det ikke er meg. 

Anonymkode: a457e...68a

• Liker 2
Gjest TheCatLady
Skrevet (endret)

Tja, det må da gå an å se på ting som er positivt med singellivet uten at det betyr at man tror at man vil ha det dårlig i et forhold, men nå når jeg har vært i et par forhold så ser jeg jo hva jeg ikke kunne tenke meg og jeg vil heller være singel enn å være i forhold der jeg ikke kan være meg selv. 

Det å være i et forhold forutsetter jo at man tar hensyn til den andre og nei, det er ikke alltid man kan spise hva man vil eller se den serien man ønsker selv, så akkurat det kan være ting som er positivt ved å være singel. Ja, nettopp det at man kan være litt egoistisk som er positivt ved å være singel. 

Noe annet, som sikkert sier mer om hvor sær jeg er, er nok det at jeg ikke alltid er like glad i hele greia med å bo sammen med noen. Kanskje jeg ikke har møtt rett mann, men har opplevd det til tider som slitsomt. Mulig det er fordi de har eller begynner å ha forventninger til meg som jeg ikke ønsker eller har interesse av å innfri. 

Jeg ser på det å være hjemme som en frihet og ikke alltid jeg har opplevd det når jeg har vært i et forhold og det uansett hvor fint eller ikke vi har hatt det. 

Endret av TheCatLady
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du sliter med å forstå at det finnes mange menn der ute som rett og slett er håpløse å være sammen med? 

Det ER bedre å være singel som kvinne. Det er forskning som viser at barnløse kvinner er mye lykkeligere enn kvinner i forhold. Dette av svært åpenbare grunner, jeg tror jeg kunne ramset opp 50 grunner til at jeg ikke skal få mann og barn. Har ramset opp noen grunner til at det er best å være singel i mitt forrige innlegg her i tråden. Som kvinne er det uproblematisk å få sex, og om jeg en dag vil ha sex så tar jeg bare kontakt med en av de jeg har ligget med tidligere som fortsatt er singel, og de sier alltid ja. Trenger jeg noen å prate med så snakker jeg med psykologen min. Må noe fikses i hjemmet eller på bilen så drar jeg til mekaniker eller ringer elektrikeren. Siden jeg er økonomisk ressurssterk så er det ingenting som ikke kan kjøpes, deriblant ting som menn hadde gjort gratis om de fikk sex og husvarme. Si meg, hva skal man med en mann da, om man kan leve slik, bekymringsfritt? Noen ganger savner jeg kos, nærhet og noen å se en film med, men han ene jeg ligger med påstår at han er forelsket i meg så han blir alltid med om jeg inviterer på film og middag, med påfølgende overnatting, sex og kos. 

Et monogamt forhold er dømt til å ende i utroskap, krangel og tårer. Eller det kommer jo an på personene, er man konfliktsky så går det nok stille i dørene, men med mange dårlige følelser. Tenker tilbake på sjalusien og usikkerheten jeg følte når jeg var i forhold, og hvor utrygt det faktisk var. Maset om sex når det gikk noen få dager uten sex. Den forferdelige følelsen når du oppdager at mannen har vært utro. Alle lovnadene og de fine ordene, men handlingene hans som viste at han ikke mente det. 

Haha, grøss. Singellivet er så mye bedre. Leser alle trådene her inne om utroskap, kvinner som er usikre i forholdet sitt, prøver å snakke med mannen de har valgt som livspartner og han nekter å prate om ting med de, og jeg tenker bare herregud jeg er så glad for at det ikke er meg. 

Som mann må jeg bare signere alt du skriver her. Det er akkurat som å lese om meg selv, bortsett fra at jeg fikser en del ting i hjemmet selv, og jeg har ingen psykolog.

Men resten er spot on. Aldri i livet om jeg blir med på et forhold som uunngåelig vil inneholde mer styr, mas, drama og negging enn de positive sidene.

Eller, jeg er jo ikke singel. Jeg er enslig:-)

Anonymkode: b5927...f12

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

👏👏👏👏👏

Anonymkode: b3941...94a

Skrevet
Okapi skrev (9 timer siden):

Jeg har aldri og ville aldri vært i et forhold der jeg måtte ta oppvasken hele tiden, konstant ble mast på, ikke hadde fritid til å drive med hobbyer, eller kontroll på min egen økonomi. I disse "jeg har det best som singel"-trådene virker det som om veldig mange omtrent bare har vært i forhold med dumme, kontrollerende, slaskete tullinger, og jeg sliter litt med å forstå det.

Ja det kan virke som en del måler singellivet mot et forhold der de ikke en gang kan velge mat eller hva de skal se på tv selv. Det virker som en kunstig motsetning. 

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det virker da heller som vedkommende er enig i at det er lite hensiktsmessig å sammenligne singellivet med slike forhold heller enn mer velfungerende forhold.

Sitat

Det ER bedre å være singel som kvinne. Det er forskning som viser at barnløse kvinner er mye lykkeligere enn kvinner i forhold.

Kan du vise oss denne forskningen? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (40 minutter siden):

Ja det kan virke som en del måler singellivet mot et forhold der de ikke en gang kan velge mat eller hva de skal se på tv selv. Det virker som en kunstig motsetning. 

Det virker da heller som vedkommende er enig i at det er lite hensiktsmessig å sammenligne singellivet med slike forhold heller enn mer velfungerende forhold.

Kan du vise oss denne forskningen? 

Google: single women happier og du finner diverse forskning og artikler. Mindre stress for kvinner som ikke har mann, mindre stress = bedre helse. 

Anonymkode: 29e95...359

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Google: single women happier og du finner diverse forskning og artikler. Mindre stress for kvinner som ikke har mann, mindre stress = bedre helse. 

Grunnen til at jeg spør er at jeg har "debunket" påstanden en del ganger, og dermed er nysgjerrig på om dette er enda et tilfelle der en viser til en av mange artikler som peker på samme temmelig svake kilde eller om en faktisk har god forskning å vise til. 

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

"Du får google det selv" er en håpløs måte å diskutere på. Selvsagt finner du artikler som sier alt mulig rart når du googler konklusjonen du vil ha og tar det som passer overens med dine egne fordommer.

Skal det bli noe brukbar samtale må du nesten linke til en konkret artikkel, og gjerne grovt gjengi innholde og fortelle hvorfor du mener den er troverdig. Du annet er egentlig respektløst overfor samtalepartner.

Anonymkode: 0979a...127

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

"Du får google det selv" er en håpløs måte å diskutere på. Selvsagt finner du artikler som sier alt mulig rart når du googler konklusjonen du vil ha og tar det som passer overens med dine egne fordommer.

Skal det bli noe brukbar samtale må du nesten linke til en konkret artikkel, og gjerne grovt gjengi innholde og fortelle hvorfor du mener den er troverdig. Du annet er egentlig respektløst overfor samtalepartner.

Nei, det er respektløst å komme med motargumenter for hvorfor det er bedre å være singel enn i et forhold på en tråd som er ment for å booste single folk, og som er ment for å få dem til å føle seg bedre. 

Det er selvfølgelig ingen omtrent som vil HELLER være alene og singel enn i et problemfritt, sjalusifritt, utroskapfritt, tårefritt forhold med en helt fantastisk partner der alt går på skinner. Men utrolig få er så heldige. Så denne tråden er for de som har brent seg og som velger en singel tilstand og å se lyst på det, og se fordelene med det. 

Gå til en annen tråd du. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det er respektløst å komme med motargumenter for hvorfor det er bedre å være singel enn i et forhold på en tråd som er ment for å booste single folk, og som er ment for å få dem til å føle seg bedre. 

Det er selvfølgelig ingen omtrent som vil HELLER være alene og singel enn i et problemfritt, sjalusifritt, utroskapfritt, tårefritt forhold med en helt fantastisk partner der alt går på skinner. Men utrolig få er så heldige. Så denne tråden er for de som har brent seg og som velger en singel tilstand og å se lyst på det, og se fordelene med det. 

Gå til en annen tråd du. 

Jeg har da ikke gjort det?

At enkelte har kommet med frekke kommentarer til TS betyr da ikke at det dermed er fritt frem for annen idiotisk oppførsel også.

AnonymBruker
Skrevet

Er litt begge veier akkurat nå, både og..

Anonymkode: 251cd...57f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...