Gå til innhold

Jeg hoster så fælt..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hostet i hele natt, noe som har resultert i at jeg ikke har sovet noe som helst og er fullstendig vrak nå men hver gang jeg forsøker å legge meg ned for å slappe av så begynner jeg å hoste... :( Kjøpte en sånn reseptfri hostesaft men den funker ikke i det hele tatt (Har vel egentlig hørt at de ikke funker da, så kom vel ikke som et sjokk)..

Så, lurer på om noen har noen kjerringråd til meg sånn at jeg muligens får sove i natt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har perioder i løpet av året hvor jeg sliter veldig med hoste selv. Noe som hjelper meg er å ha et drops i munnen.

Skrevet
Har perioder i løpet av året hvor jeg sliter veldig med hoste selv. Noe som hjelper meg er å ha et drops i munnen.

Ja, hjelper jo fint på dagtid men hva med når jeg skal sove?

Skrevet

Noskapin hostetabletter. Evt resept på Cosylan (ikke at den hjalp for meg)

Skrevet

Jeg hoster også fælt for tiden :forvirret: Ikke har jeg tid til å være borte fra jobb disse dagene heller - men det er pyton å gå på jobb når man har hostet nesten hele natten. Jeg må ha Fisherman og et glass vann på nattbordet, stapper i meg når jeg våkner. Hjelper ikke all verden, men endelig er hosten blitt bedre etter at jeg har hostet over en uke nå ...

Skrevet

Når jeg har sånn tørrhoste som gjør at jeg nesten ikke kan puste normalt uten å måtte hoste, bruker jeg noskapin-tabletter, som Melk nevner. De "lammer" visstnok hosterefleksen slik at man puster lettere. Må jo absolutt ikke brukes ved slimhoste, for da hoster man jo for å få opp det som irriterer i halsen.

God bedring!

:)

Skrevet

Takk for gode råd folkens :)

Skal kjøpe meg sånne noskapin tabeletter i morgen om jeg ikke er noe bedre, har fått sovet et par timer i ettermiddag da, heldigvis.

Skrevet

Er du i et dårlig forhold? Er du i en stresset livssituasjon med jobb og studier (altså dobbeltjobb)?

Har du barn?

Jeg bare spør, for å kartlegge noe av de ytre omstendighetene...ofte kan langvarig stress forårsake både hoste ( og etterhvertt utslett).

Skrevet
Er du i et dårlig forhold? Er du i en stresset livssituasjon med jobb og studier (altså dobbeltjobb)?

Har du barn?

Jeg bare spør, for å kartlegge noe av de ytre omstendighetene...ofte kan langvarig stress forårsake både hoste ( og etterhvertt utslett).

Erh.. Nei, jeg er forkjøla.

Skrevet

Jeg slet mye med dette i fjor høst, så da fikk jeg noen piller av legen + resept på hostesaft med no morfin i - det hjalp på.

Men jeg ble etterhvert sånn halvveis operert litt, og da gikk det over på meg, + at jeg fikk litt ekstra medisiner

Skrevet

Åh, er du bare forkjølet?

Hvorfor sklrive inn da...er jo ikke annet å gjøre enn å la det gå over da.

Skrevet

Herlighet ,hun spør jo bare etter gode kjerringråd.

Har du ikke noe bedre å komme med så ikke skriv innlegg.

Skrevet
Åh, er du bare forkjølet?

Hvorfor sklrive inn da...er jo ikke annet å gjøre enn å la det gå over da.

Herregud :P

Jeg plages av at jeg holder meg selv våken med hosten min om natten, og er det så feil og spørre om råd for det.

Skjerpings!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...