Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis jeg ikke består i et fag, blir stipendet omgjort til lån?

Hvis jeg ikke består på en eksamen, blir stipendet omgjort til lån?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvis jeg ikke består i et fag, blir stipendet omgjort til lån?

Hvis jeg ikke består på en eksamen, blir stipendet omgjort til lån?

Nei på begge!

(Selv om jeg ikke helt ser forskjellen på "fag" og "eksamen" da. Det er jo antall studiepoeng produsert som er poenget!)

Du får lån omgjort ettersom hvor mange studiepoeng du produserer. Fullt belegg er 60 stp i året, da får du 40% stipendandel. Klarer du bare 30 stp et år, er stipendandelen for den perioden 20%.

Skrevet

Jeg får jo ingen studiepoeng, i og med at jeg går siste året på videregående. Så jeg lurer på hvordan det fungerer på videregående?

Skrevet

Jeg snakker dessuten om: stipend ----> lån.

Ikke: lån ----> stipend.

Skrevet

Beklager, jeg tenkte automatisk høyere utdanning. Gammel vettu;)

Videregående vet jeg dessverre ingenting om, det står vel på Lånekassens sider? :)

Skrevet

Hvis ikke du består eksamen så blir stipendet om til lån ja..... !

Skrevet

Eller forresten..... hvis du bare får stipend....tenkte du hadde søkt på fks studielån å fått stipend, men å ikke bestått...for da blir d om til lån. men hvis du bare får stipend for kjøp av bøker o.l så vet jeg ikke...

Skrevet

en venninne av meg sier det blir til lån... beklager er vist litt frem å tilbake her..hehehe.... men om du tar opp igjen eksamenen å står så tror jeg ikke du må betale noe..

Skrevet

Omgjøring av lån til stipend gjelder bare høyere utdanning.

Stipend blir ikke omgjort til lån selv om du skulle stryke på et fag/en eksamen. men da er du forsinket.

Men skulle du slutte midt i et semester, så må du betale tilbake det du har tatt i mot for mye. Da blir for mye mottatt stipend omgjort til lån. (Det er kanskje dette dere har hørt om?)

Skrevet

Takk for svar!

Glad dette bare gjelder høyere utdanning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...