Gå til innhold

Dere med barn, hvilken hunderase har dere?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har barn på 4 og 8 år, vi ønsker oss en mellomstor hund, noen som har noen anbefalinger? Vi er en familie som liker å være ute på tur. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Finsk lapphund😄 Snill, barnevennlig hund, som blir med på alt😄

Anonymkode: 6dcf3...461

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har en whippet som familiehund, og den fungerer utmerket! Hun elsker å kose seg i sofaen hjemme, men sier aldri nei til å bli med på tur eller leke med barna. 

Anonymkode: aefd2...8bc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Puddel ❤️ 

Anonymkode: 90b9c...a96

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Boxer

Anonymkode: a62fe...bd5

• Liker 2
Skrevet
Gumman87 skrev (3 timer siden):

Har barn på 4 og 8 år, vi ønsker oss en mellomstor hund, noen som har noen anbefalinger? Vi er en familie som liker å være ute på tur. 

Det er vanskelig å skulle anbefale en rase uten mer informasjon. 

Men ut fra det du skriver; Hva med en voksen omplasseringshund dere vet historien til og som passer deres livsstil?

• Liker 3
Skrevet

Takker for svar 🙂 Whippet tror jeg helt klart kan være noe for oss. 🙂 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kooiker ❤️

Anonymkode: 25973...397

AnonymBruker
Skrevet

Mellompuddel. Rolig inne, bånn gass ute. Elsker ungene🥰

Anonymkode: 0b35a...34e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Schäfer, barnas egen livvakt🥰 følger de overalt, og overøser de med kjærlighet. Når ene fikk diabetes type 1 ble hunden helt rar og er ekstremt på å være i nærheten av han heletiden, og blir urolig om han får veldig lavt blodsukker. Fantastisk å se de sammen🥰 har forøvrig vokst opp med schæfer som familiehund selv, og elsker rasen😍 lettlærte og snille hunder. Hos oss har de gått løst ute og vært uproblematiske, men vil naturligvis kreve mer om de må stå i bånd/luftegård med lite aktivitet hjemme. 

Anonymkode: af82b...b63

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Staffordshire Bullterrier, en kjempeflott familie hund, en hund som går veldig godt overens med unger og er en av de rasene som er mest til å stole når det gjelder unger.

Informasjonen nedenfor er hentet fra Norsk Kennel klubb. Når det gjelder det som står om forhold til andre hunder, så merk at det står når den blir provosert, ellers så leker den fantastisk sammen med andre hunder, men som med alle hunder så er det viktig at den blir sosialisert. Mot andre hunder så kan det best oppsummeres sånn "er du grei så er jeg grei", men vil du slåss så er jeg med på det også, men er du kun en liten gneldre bikkje så gidder jeg ikke bry meg.

Norsk Kennel Klubb:

Fra staffordshire bull terrierens tidligere dager har den moderne hund fått sin ukuelige modige karakter, høy intelligens og hardnakkethet. Dette sammen med dens hengivenhet mot mennesker generelt og barn i særdeleshet, dens rolige vesen når den ikke er i arbeide og dens pålitelige stabilitet, gjør den til en særdeles god hund til mange formål. Selv om den gamle kampgløden er svekket vil en staffordshire bull terrier, lik mange andre terriere ikke kunne motstå provokasjon fra andre hunder.

Wikipedia:

Adferd/temperament: tradisjonelt med ukuelig mot og fast vilje. Meget intelligent og hengiven, spesielt overfor barn. Freidig, fryktløs og fullstendig pålitelig. Som andre bullterriere har imidlertid også denne rasen gjerne et noe utydelig kroppsspråk, noe som kan skape problemer i samvær med andre hunder. Derfor er sosialisering med andre trygge hunder fra tidlig valpestadie særlig viktig for denne rasen.

Anonymkode: 34c6d...95c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Boxer

Anonymkode: a62fe...bd5

I utgangspunktet ville jeg støttet dette fordi jeg har boxer selv MEN, det er en så høy-energisk rase at man overhodet ikke vet hvor på skalaen den ligger da man skaffer den. Den første jeg hadde var som boxere flest, høyt og lavt men også lydig og rolig når det krevdes. Han jeg har nå krever ekstremt mye for å klare å være i balanse. For at han skal være fornøyd så må vi gå 1 time morgen tur, 1 time kveldstur og 2 timer på ettermiddagen. I tillegg må vi holde på mye med mental stimulering . De færreste har så mye tid til en hund i en hektisk hverdag med barn. Det er så vondt å måtte omplassere dyret sitt fordi man ikke evner å gi så mye den trenger. Jeg er kjempe takknemlig for at mitt barn var såpass stort og selvgående da vi fikk denne hunden, ellers hadde jeg måttet gi han vekk.

Anonymkode: 20040...08f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I utgangspunktet ville jeg støttet dette fordi jeg har boxer selv MEN, det er en så høy-energisk rase at man overhodet ikke vet hvor på skalaen den ligger da man skaffer den. Den første jeg hadde var som boxere flest, høyt og lavt men også lydig og rolig når det krevdes. Han jeg har nå krever ekstremt mye for å klare å være i balanse. For at han skal være fornøyd så må vi gå 1 time morgen tur, 1 time kveldstur og 2 timer på ettermiddagen. I tillegg må vi holde på mye med mental stimulering . De færreste har så mye tid til en hund i en hektisk hverdag med barn. Det er så vondt å måtte omplassere dyret sitt fordi man ikke evner å gi så mye den trenger. Jeg er kjempe takknemlig for at mitt barn var såpass stort og selvgående da vi fikk denne hunden, ellers hadde jeg måttet gi han vekk.

Gi vekk hunden altså, ikke ungen 😂😂😂

• Liker 1
Skrevet

Whippet er fantastiske hunder. Hadde selv sett meg ut den rasen, men så datt det nå en Staff inn døren i stede 😅❤️ 

Staff er fine familiehunder, men de kan være en smule krevende som valp/unghund for å si det mildt. Min kom til meg da han var 8mnd, og herregud som jeg så ut med blåmerker og risp i hunden 1mnd tid han roet seg ned. Måtte tvangs holde han når han var på det værste. Venninnen min har valp nå, og hun sender stadig snapp med raptus og galskap. 

AnonymBruker
Skrevet

Labrador retriever.

Anonymkode: 2dc68...b64

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alaskan malamute. Utrolig barnevennlig rase. 😍

Anonymkode: 3b8e4...142

AnonymBruker
Skrevet

vi har Jack Russel og Tervueren, to helt ulike raser på mange måter med begge med masse personlighet og energi. Har tidligere hatt Schnauzer, Griffon, og Schäfer - alle helt ulike raser..

Det viktigste når man anskaffer hund i tillegg til å kartlegge hvor aktive dere er osv er å ta kurs, ikke for hunden sin del men for eierene sin del, det er dere som må lære hunden å kjenne, lære rasen å kjenne og lære hvordan dere skal oppnå best mulig resultat for deres familie.. 

Jeg møter ofte frasen "har vokst opp med hund" som om det dermed gjør deg til en person som ikke trenger noe mer opplæring, og det provoserer meg. Erfarne hundefolk driver mye med kursing og trening, det er derfor de er erfarne..

Anonymkode: daced...6d2

• Liker 1
Skrevet

Du bør skrive mer om hva dere ønsker av en hund og hva dere kan tilby en hund. Når du ikke skriver noe om det vil alle som har en hund de er fornøyd med foreslå sin rase, de har jo en hund som er perfekt for seg. Er ikke dermed sagt at det er en rase som passer deres liv og ønsker for hundeholdet. 

• Liker 3
Gjest Solar Nebula
Skrevet
On 3/22/2021 at 11:03 AM, AnonymBruker said:

vi har Jack Russel og Tervueren, to helt ulike raser på mange måter med begge med masse personlighet og energi. Har tidligere hatt Schnauzer, Griffon, og Schäfer - alle helt ulike raser..

Det viktigste når man anskaffer hund i tillegg til å kartlegge hvor aktive dere er osv er å ta kurs, ikke for hunden sin del men for eierene sin del, det er dere som må lære hunden å kjenne, lære rasen å kjenne og lære hvordan dere skal oppnå best mulig resultat for deres familie.. 

Jeg møter ofte frasen "har vokst opp med hund" som om det dermed gjør deg til en person som ikke trenger noe mer opplæring, og det provoserer meg. Erfarne hundefolk driver mye med kursing og trening, det er derfor de er erfarne..

Anonymkode: daced...6d2

Jeg har vokst opp med en Tervueren og har JRT nå. Fantastiske raser begge to, men som du sier er de veldig ulike. Tervueren vår var aldri vant med små barn, men det var en veldig «myk» hund og alltid vennlig mot alle. 

JRT’en vår elsker å leke med både små og store barn og begynner gjerne å logre bare vi passerer barn når vi er ute på tur. Størrelsen gjør det også lettere for barn å håndtere henne. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...