Gå til innhold

Ubalanse i kjeden kjempelenge

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er et gjennomgående problem som jeg opplever i blant. Første gang jeg opplevde dette var før julaften. Sleit med mye væske og vondt lukt (legger til at dette ikke er noe smertefullt, klør ikke, svir ikke heller). Det gikk over en kort periode, men så kom det tilbake igjen i slutten av januar. Det gikk over igjen, og kom tilbake nå. Jeg er i et forhold, så jeg har sex, og jeg bruker p-piller (om det har noe å si for denne ubalansen). Jeg dusjer ganske ofte også - og det jeg lurer på da er om det hjelper å bruke intimsåpe istedenfor vanlig såpe? Eller burde jeg ikke bruke noen ting i det hele tatt?

Anonymkode: bfc2e...f99

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bruk vanlig såpe hvertfall.

Men hvis du først har fått ubalanse i pH verdien kan yoghurt naturell hjelpe. 

Bare dypp en tampong i yoghurt, å ha den i noen timer/over natta (pleier jeg). Da pleier jeg å merke bedring ganske fort. Bare søk det opp, det skal være helt ufarlig. Å mye billigere enn div. fra apoteket.

Anonymkode: 7a4f0...8de

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som skjedkatarr.

Vask kun med vann, ikke spyl inn i skjeden

Ikke få sæd inne i skjeden

Om det ikke bedrer seg, prøv kondom

Ikke bad

Bruk kun bomullstruser, unngå trange og klamme klær i skrittet

Forsøk vivag-tabletter før og etter sex fersk  det ikke blir bedre

Det beste er at det går over av seg selv uten antibiotika da dette skaper ubalanse og dreper de gode bakteriene også. Ta deg en tur til gynekolog for sikkerhets skyld :)

Anonymkode: ce785...73b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er et gjennomgående problem som jeg opplever i blant. Første gang jeg opplevde dette var før julaften. Sleit med mye væske og vondt lukt (legger til at dette ikke er noe smertefullt, klør ikke, svir ikke heller). Det gikk over en kort periode, men så kom det tilbake igjen i slutten av januar. Det gikk over igjen, og kom tilbake nå. Jeg er i et forhold, så jeg har sex, og jeg bruker p-piller (om det har noe å si for denne ubalansen). Jeg dusjer ganske ofte også - og det jeg lurer på da er om det hjelper å bruke intimsåpe istedenfor vanlig såpe? Eller burde jeg ikke bruke noen ting i det hele tatt?

Anonymkode: bfc2e...f99

I sykkelkjeden? 🤣

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sliter med bakteriell vaginose. Har tatt så sterke antibiotika så nå får jeg ikke mere. Må til utredning. Det kan vare behandles med antibiotika hvis d ikke går over. Prøv å Google d se om d er d du har. Såpe/sæd/intimbarbering og mensen er med på å kickstarte mine bakterier ..igjen  veldig ofte.. lykke til❤️

Anonymkode: 22319...343

AnonymBruker
Skrevet

Multigyn actigel er saken. 

Anonymkode: 5be7f...f15

AnonymBruker
Skrevet

Underlivet ordner mye selv, så ikke vask for mye.

Du bør gå til en gynekolog. Hormonprevansjon bør du også kutte ut.

Anonymkode: 92ab0...c00

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Underlivet ordner mye selv, så ikke vask for mye.

Du bør gå til en gynekolog. Hormonprevansjon bør du også kutte ut.

Anonymkode: 92ab0...c00

Nei, om man ikke ønsker å bli gravid, er det ingen grunn til å slutte med hormonprevensjon. Dette var et dårlig råd.

Anonymkode: 5be7f...f15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...