AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #1 Skrevet 20. mars 2021 Jeg har nettopp begynt hos fysioterapeut, og jeg har fått et par litt rare kommentarer fra vedkommende. Jeg har aldri gått til fysio før, men skjønner jo at det ikke er heldig når h*n kommenterer utseendet/kroppen mitt. Fikk også høre at h*n gleda seg til timene med meg 😳 Dette er vel ikke normalt? Eller er det flere som har opplevd? Anonymkode: 0c761...cfd
Silva Pluvialis Skrevet 20. mars 2021 #2 Skrevet 20. mars 2021 Kan du gi eksempler på kommentarer du får på kroppen din?
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #3 Skrevet 20. mars 2021 Min er knallbra og proff. Han sier ikke sånne ting som du får høre. Det hører ikke hjemme noen steder. Anonymkode: fb940...fa1 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #4 Skrevet 20. mars 2021 Gjenferdet skrev (3 minutter siden): Kan du gi eksempler på kommentarer du får på kroppen din? Tja h*n kan si mye rart egentlig og fester gjerne blikket på meg når h*n sier det..kommentere buksa jeg har på meg feks..tror ikke jeg skal skrive ordrett hva h*n sier 😬 Anonymkode: 0c761...cfd
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #5 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tja h*n kan si mye rart egentlig og fester gjerne blikket på meg når h*n sier det..kommentere buksa jeg har på meg feks..tror ikke jeg skal skrive ordrett hva h*n sier 😬 Anonymkode: 0c761...cfd Avslutt med én gang. Ikke kom tilbake. Finn en annen fysioterapeut. Anonymkode: fb940...fa1 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #6 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Avslutt med én gang. Ikke kom tilbake. Finn en annen fysioterapeut. Anonymkode: fb940...fa1 Da må jeg på venteliste 🙁 Har du opplevd lign selv? Anonymkode: 0c761...cfd
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #7 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da må jeg på venteliste 🙁 Har du opplevd lign selv? Anonymkode: 0c761...cfd Nei, heldigvis aldri med helsepersonell. Da får du bare stå på venteliste. Sånt skal du ikke finne deg i. Anonymkode: fb940...fa1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #8 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Tja h*n kan si mye rart egentlig og fester gjerne blikket på meg når h*n sier det..kommentere buksa jeg har på meg feks..tror ikke jeg skal skrive ordrett hva h*n sier 😬 Anonymkode: 0c761...cfd Det kommer jo litt an på konteksten, tenker jeg. Er du sikker på at det ikke er ment som et kompliment for at han prøver å være hyggelig? Er veldig forskjell på å si "jøss, så fin bukse, kan jeg spørre hvor du har kjøpt den?" Og "den buksa satt stramt og fint på deg...." Anonymkode: f2990...424 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #9 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kommer jo litt an på konteksten, tenker jeg. Er du sikker på at det ikke er ment som et kompliment for at han prøver å være hyggelig? Er veldig forskjell på å si "jøss, så fin bukse, kan jeg spørre hvor du har kjøpt den?" Og "den buksa satt stramt og fint på deg...." Anonymkode: f2990...424 Absolutt i retning av siste setning der ja..og veldig sånn glimt i øye når slike ting blir sagt, veldig på blikkontakt..og hvorfor skulle han trenge å være «hyggelig» på den måten?🤨 Anonymkode: 0c761...cfd 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #10 Skrevet 21. mars 2021 Har opplevd å få tilsynelatende uskyldige kommentarer, men med et blikk og kroppsspråk som ikke kan misforstås. Som når jeg hadde på meg en stram shorts og han spurte om jeg hadde kjøpt meg ny shorts for anledningen, med et ekkelt glis rundt munnen. I samme time presterte han å sette nåler på feil side av setet, og man kan jo lure på hvor han hadde tankene...gikk ikke tilbake til han for å si det sånn. Anonymkode: a24e6...3fc
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #11 Skrevet 21. mars 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Har opplevd å få tilsynelatende uskyldige kommentarer, men med et blikk og kroppsspråk som ikke kan misforstås. Som når jeg hadde på meg en stram shorts og han spurte om jeg hadde kjøpt meg ny shorts for anledningen, med et ekkelt glis rundt munnen. I samme time presterte han å sette nåler på feil side av setet, og man kan jo lure på hvor han hadde tankene...gikk ikke tilbake til han for å si det sånn. Anonymkode: a24e6...3fc Oi såpass 😳 Skjønner du ikke gikk tilbake ja..men hvordan avsluttet du? Bare avbestilte timer eller sa du noe? Anonymkode: 0c761...cfd
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #12 Skrevet 21. mars 2021 Ikke normalt, nei. Min er profesjonell. Han lytter til meg når jeg forklarer hva som er vondt der og da, og hjelper til med å manipulere ledd og muskler. Når jeg trenger det hjelper han med styrkeøvelser tilpasset det jeg kan og ikke kan gjøre, og i dårlige perioder så er det bare lett massasje. Det er bare å finne en annen fysio TS, de er som alle andre mennesker og man bør finne en man har god kontakt med om man skal gå dit en stund Anonymkode: 39eb2...d98
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #13 Skrevet 21. mars 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Ikke normalt, nei. Min er profesjonell. Han lytter til meg når jeg forklarer hva som er vondt der og da, og hjelper til med å manipulere ledd og muskler. Når jeg trenger det hjelper han med styrkeøvelser tilpasset det jeg kan og ikke kan gjøre, og i dårlige perioder så er det bare lett massasje. Det er bare å finne en annen fysio TS, de er som alle andre mennesker og man bør finne en man har god kontakt med om man skal gå dit en stund Anonymkode: 39eb2...d98 Hm jeg har samme erfaring når det kommer til behandling...det er bare disse kommentarene som jeg ikke skjønner..vi har en god tone da, lett å snakke sammen og forstå hverandre..men må kanskje finne en annen ja Anonymkode: 0c761...cfd
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #14 Skrevet 21. mars 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Har opplevd å få tilsynelatende uskyldige kommentarer, men med et blikk og kroppsspråk som ikke kan misforstås. Som når jeg hadde på meg en stram shorts og han spurte om jeg hadde kjøpt meg ny shorts for anledningen, med et ekkelt glis rundt munnen. I samme time presterte han å sette nåler på feil side av setet, og man kan jo lure på hvor han hadde tankene...gikk ikke tilbake til han for å si det sånn. Anonymkode: a24e6...3fc Huffda!! Ny shorts, for anledningen! Man kan alltids mistolke kroppsspråk og mer til, men den der går det ikke an å tolke på noe annen måte enn at den er veldig upassende. Anonymkode: 3764d...323 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #15 Skrevet 21. mars 2021 Jeg har gått til min i seks-syv år nå, og hun har kommentert at jeg ser ordentlig ut i tøyet og lignende, men aldri på en slik sleskete måte som her. Høres helt fjernt ut, burde rapporteres. Anonymkode: 3764d...323
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #16 Skrevet 21. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har gått til min i seks-syv år nå, og hun har kommentert at jeg ser ordentlig ut i tøyet og lignende, men aldri på en slik sleskete måte som her. Høres helt fjernt ut, burde rapporteres. Anonymkode: 3764d...323 Er du dame? Da skal det jo noe til at kommentarer som det blir sleskete, når du tydeligvis går til dame ☺️ Men hvor kan man rapportere? Har det noe for seg, når det bare er kommentarer, ikke noe skriftlig å vise til? Skal egentlig dit i morgen Ts... Anonymkode: 0c761...cfd
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #18 Skrevet 21. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er du dame? Da skal det jo noe til at kommentarer som det blir sleskete, når du tydeligvis går til dame ☺️ Men hvor kan man rapportere? Har det noe for seg, når det bare er kommentarer, ikke noe skriftlig å vise til? Skal egentlig dit i morgen Ts... Anonymkode: 0c761...cfd Kan jeg spørre i hvilken by dette er? Er behandleren din grå i håret? Anonymkode: f95e3...2a4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #19 Skrevet 21. mars 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Kan jeg spørre i hvilken by dette er? Er behandleren din grå i håret? Anonymkode: f95e3...2a4 Ikke grå i håret nei..hvordan det? Noen du kjenner som passer beskrivelse?🙊 Anonymkode: 0c761...cfd
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #20 Skrevet 21. mars 2021 Ja det har jeg opplevd. Kommentarer som ikke passer seg, komplimenter osv. Ikke bare hos fysioterapeut, men også hos psykolog og tannlege. Noen mannfolk er ikke tamme! Anonymkode: 74a16...0f8 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå